Spekulationstråd om nya Ducati 2026?

Tycker den gula streetfightern var ballast i Ducatis monter på eicma.
Skall nog provköra en till våren i alla fall. Men jag är för snål för att köpa nåt nytt, så det blir en beggad om 2-3 år isf. 😆

Desmo 450 kommer enligt Mcn i en gatlegal enduroversion till 2026. Är väl inte många konkurrenter som är gatlagliga längre så den kan kanske bli ett bra alternativ till KTM 690 och liknande.

Husqvarna och KTM enduro är gatreggade. Har inte koll på hur det är med dom nya Triumph som kommit ut nu.

Tycker det är spännande med nya fabrikat som kommer ut nu tex Ducati & Triumph men även den nya Koove från Kina

Han som designade den där måste väl ändå sitta i fängelse vid det här laget?
Och dragningen av avgasröret :unsure:

För att vara en Ducati 2026 så känns 179900 rätt ok? Hoppas att den säljer bra så att det finns bra begagnat utbud om ett par år. 😁
Flera bra förändringar och tycker den ser bättre ut än tidigare modell.

För att vara en Ducati 2026 så känns 179900 rätt ok? Hoppas att den säljer bra så att det finns bra begagnat utbud om ett par år. 😁
Flera bra förändringar och tycker den ser bättre ut än tidigare modell.
Kanske?
Med tanke på att man får ge 109900 för en DR-Z4 så är det mycket mer hoj, och en Ducce.

Men jag vettetusan om just Desert X egentligen behövde en uppdatering?
Men, de vill väl stoppa nya rovan i allt som inte är en Panigale V4, vad det verkar.

Själv tycker jag att det är mer intressant om de kommer med bra erbjudanden på utgående modell, men det brukar ju inte vara den effekten riktigt på Ducce.

Kanske?
Med tanke på att man får ge 109900 för en DR-Z4 så är det mycket mer hoj, och en Ducce.

Men jag vettetusan om just Desert X egentligen behövde en uppdatering?
Men, de vill väl stoppa nya rovan i allt som inte är en Panigale V4, vad det verkar.

Själv tycker jag att det är mer intressant om de kommer med bra erbjudanden på utgående modell, men det brukar ju inte vara den effekten riktigt på Ducce.
Jag tycker att den var mer behov av en uppdatering jämfört exempelvis Multistrada och Monster. Jag upplevde motorn som lite tråkig på landsväg med multistrada jämfört med den gamla men det blir nog inte samma känsla när man kör grus etc. Multistradan blev dessutom mycket dyrare. Positivt att man har gjort åtgärder på det mesta som ägare av förra generationen klagat på. I praktiken en mer eller mindre helt ny hoj. Synd att dom inte fått ner vikten mer. Ska bli intressant att se tester på den. Den gamla känns nu väldigt gammal så dom som finns kvar får nog säljas med kraftig rabatt om dom inte ska bli hyllvärmare. Personligen är denna och Hypermotarden dom jag gillar mest i Ducatis modellutbud. Om pengar inte varit en begränsande faktor så finns det några andra till.. 😎

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back