Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas att de filat lite på designen. Nuvarande är fin men inte mycket Ducati över den utseende mässigt. Och inte verkar Ducati släppa en sportourer i år hellerNy Monster på G…
Hade varit fantastiskt men tror att sannolikheten för det är låg men ingen hade varit gladare än jag om det skulle hända. Ducati har sagt att dom inte är intresserade av att göra billigare instegsmodeller så risken är väl att den skulle bli dyr och då blir det nog marknaden för liten.Vågar man hoppas att Ducati kommer att släppa en ny Supermono med 698-motorn? En encylindrig sportcykel med 80 hästar och 150 kilos vikt för ca 150.000. Med så pass lite effekt behövs heller inte all elektronik som 200-hästarshojarna behöver.
Ja, det hade varit riktigt fint! Har svårt att se att Ducati skulle utvecklat Superquadro Mono-motorn enbart för supermoton så en supermono hade ju varit en gyllene applikation för den, kanske inte behöver kosts väldigt mycket att utveckla den?Hade varit fantastiskt men tror att sannolikheten för det är låg men ingen hade varit gladare än jag om det skulle hända. Ducati har sagt att dom inte är intresserade av att göra billigare instegsmodeller så risken är väl att den skulle bli dyr och då blir det nog marknaden för liten.
Å andra sidan så fyller dom 100 år nästa år och marknadsföringsmässigt så skulle en Supermono ge betydligt mer uppmärksamhet än mycket annat. Skulle dom släppa en Supermono för runt 150.000 så hade jag varit en aspirant på en sådan.![]()
Jag vill ha en likadan, fast med en legendarisk V2 eller V4 !Vågar man hoppas att Ducati kommer att släppa en ny Supermono med 698-motorn? En encylindrig sportcykel med 80 hästar och 150 kilos vikt för ca 150.000. Med så pass lite effekt behövs heller inte all elektronik som 200-hästarshojarna behöver.
Eller en ny nättare SS!Mille eller RSV4 låter det som du vill ha!![]()
En RSV4 hade inte gjort ont, alls !!Mille eller RSV4 låter det som du vill ha!![]()
Ja!Eller en ny lättare Sport Classic!![]()
Alla tre vore helt ok...Eller en ny nättare SS!
SSen finns ju men heter numera Panigale V2.Är det bara jag som upplever Ducati lite tråkiga numera. Herrejävlars sporthojar + 400 k. Hyper 950 inte uppdaterad sedan 2019. 76 versioner av Multi V4. Halvtråkig Monster. 79 varianter av scrambler. Nä, fram med en Supermono och ngn form av SS är jag spekulant ingen.
Som Coola Ola skriver ovan så finns det en "SS" men jag är benägen med att hålla med i övrigt. Jag gick igång mer på utbudet för typ 5 år sedan. Är scrambler-modellerna storsäljare? Desert sled var den enda som jag själv skulle kunna tänka mig och upplevde att den modellen var den som fick bäst omdöme från journalistkåren men den la man ner. Hade iofs blivit lite tråkigare design med vätskekyld motor men fortfarande den roligaste varianten. Trist att inga "stora" V2 är kvar. Hade gärna sett att man hade haft fler motoralternativ än flera specialmodeller av varje modell. Ekonomiskt förstår jag varför men trist för mig som kund. Monster känns meh, blev förstörd redan för många år sedan, det kommer ju en ny men tveksam till att det kommer bli något jag kommer gå igång på. Den nya Panigale V2, fast den borde heta SuperSport, är den som jag tycker är det intressantaste tillskottet jämfört med för 5 år sedan. Fast då fanns det en "riktig" Panigale V2 så ändå lite kluven, skulle varit en supersport och en Panigale.Är det bara jag som upplever Ducati lite tråkiga numera. Herrejävlars sporthojar + 400 k. Hyper 950 inte uppdaterad sedan 2019. 76 versioner av Multi V4. Halvtråkig Monster. 79 varianter av scrambler. Nä, fram med en Supermono och ngn form av SS är jag spekulant ingen.
![]() |
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
![]() |
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
![]() |
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
![]() |
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
![]() |
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |