spegelglas till jojen?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
spegelglas till hojen?

Hur får man tag i spegelruta (eller vad man skall kalla det.. r1)? kåpglas heter det visst. :)

Last edited:
Tror det blir väldigt svårt att hitta. Kanske kan försöka göra ett själv så länge du gör en bra passform.

Alltså Jag har ju sett rettor och andra hojar som har. det är ju bara plast, i princip samma som ett spegelvisir.

Menar kåpglaset i spegel variant? då lär det bli lite svårare
skulle jag tro.Eventuellt om du går till nån firma som har solskyddsfilm i spegel o ber dem klä den kanske eller så får du skaffa ett iridium kåpglas,rätt snyggt.

Mvh R1 racer

Swedie skrev:
haha! men mupp. SÄG KÅPGLAS då :D skojjar!

Dessa proffstermer :näsblod :lol
framhjul, styre, kopglas, inget för lekmänn..
Jo Jag menar så klart kåpglas, ett så´nt vill Jag ha i spegelfinnish! :banana

Swedie skrev:

Swedie skrev:

Badkarma skrev:
HAr fått berättat för mig att det ska vara värdelös passfort på dessa kåpglas från sportech.. Det är en stor glipa mellan glaset och kåpan som ser skitful ut. Gå in på R1-forum och sök på "chrome windscreen" så får du upp en del.. Jag lyckades hitta ett kåpglas "a la spegelruta" på näter men jag minns inte vart jag köpte det.. Det är en powerbronze.. Passformen är inte heller den bästa men den ska uppenbarligen vara mycket bättre än dessa från Sportech.

HAr också sökt på nätet som fasen men hittade till slut denna från Powerbronze. Som sagt.. Jag gillar inte listen som sitter runt rutan men det funkar. Finns uppenbarligen inte så många som har en ren spegelruta utan de flesta ha väl färgade iridiumrutor.

Men som sagt.. Mitt tips är att kolla på R1-forum.com. Där har du en hel del bilder på olika kåpglas..

Lycka till...

Stephen skrev:
HAr fått berättat för mig att det ska vara värdelös passfort på dessa kåpglas från sportech.. Det är en stor glipa mellan glaset och kåpan som ser skitful ut. Gå in på R1-forum och sök på "chrome windscreen" så får du upp en del.. Jag lyckades hitta ett kåpglas "a la spegelruta" på näter men jag minns inte vart jag köpte det.. Det är en powerbronze.. Passformen är inte heller den bästa men den ska uppenbarligen vara mycket bättre än dessa från Sportech.

HAr också sökt på nätet som fasen men hittade till slut denna från Powerbronze. Som sagt.. Jag gillar inte listen som sitter runt rutan men det funkar. Finns uppenbarligen inte så många som har en ren spegelruta utan de flesta ha väl färgade iridiumrutor.

Men som sagt.. Mitt tips är att kolla på R1-forum.com. Där har du en hel del bilder på olika kåpglas..

Lycka till...

Tack för varningen. Men det fanns inga rutor till min 98'a så det får vara med Sportech.
Finns det typ Dubble bubbel (eller vad dom heter) till min Gixxer 750 -98'a, rökfärgad, svart eller iridium. Hade ett sånt till min Ninja 9'a -01'a. Skulle vilja ha ett till Sukan när hastigheten gör sig påmind.

//Anders

Badkarma skrev:
Tack för varningen. Men det fanns inga rutor till min 98'a så det får vara med Sportech.
Finns det typ Dubble bubbel (eller vad dom heter) till min Gixxer 750 -98'a, rökfärgad, svart eller iridium. Hade ett sånt till min Ninja 9'a -01'a. Skulle vilja ha ett till Sukan när hastigheten gör sig påmind.

//Anders
ska kolla runt lite... Måste väl finnas till en gixxer 750...

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7