Spegel eller mörkt?

Hur är man egentligen om man är angelägen om vilket visir som är snyggast/coolast?
Vem kollar på / bryr sig om andras visir? För en själv spelar det ju bara roll hur det ser ut genom det.

Att man vill ha en snygg hoj kan jag förstå, den skall man ju titta på själv.

Jag lägger ingen värdering i detta själv utan är bara nyfiken på hur folk tänker.

Jag kör med klart visir + solglasögon när det behövs.

Går du runt med sydväst när det regnar också?
 
Tänk om det fanns ett visir som ändrade sig beroende på soljuset.Genomskinligt vid mulet väder och mörkt vid starkt solsken. :)

Färdas för tillfället med en hjälm som har ett inre nedfällbart solskyddsvisir.Fördelen är ju att man kan ha det yttre uppe i t ex stadstrafik men det inre nere som då skyddar mot soljuset och visst drag i ögonen samtidigt som luft strömmar in om det är varmt.

Jepp, tänk om... :)

http://www.akumahelmets.com/products_visor_sunshift.php

Det är iofs. den enda jag har sett, och den är tydligen rätt långsam på att "ställa om sig".

Ett svenskt företag: Chromogenics håller på att forska kring denna teknik. De verkar vara på god väg att ta fram precis det du nämner, dock är det vanliga fönster som står fönster som står först på deras lista för denna teknik.

http://www.racevisors.co.uk/product/accessories-pinlock-shoei-CW1

Kolla längst ned, de har fotokromatiska pinlocks till alla hjälmar verkar det som. För ~£45.

Någon som provat fotokromatiskt pinlock? Eller fotokromatiska glasögon öht? Har för mig att dom alltid blev kolsvarta när man kom in i värmen efter kall dag ute, risk att samma sak händer om man kör in i en något varmare tunnel kvällstid?
 
Testade förra sommaren med både och. Men problemet är att jag ser inte när det blir mörkt. Så den här säsongen startar jag med klart visir och mörkt pinnlock. Folk trodde de skulle se koko ut med mörkt, men hela visiret ser mörktonat ut. Och de är lätt å rycka bort pinnlocken och lägga innanför stället.
Så jag hoppas de kommer funka kanon!
 
...episkt bra tråd, den här lär ju hållas liv i.

Rekommenderar starkt Jyrgens tips om gula pilotisar i lite hollywoodskt proffsmördar / Hunter S Thomspon-inlägg en bit bakåt. :rofl:rofl:rofl

/J

P.S. Kör mörkt, och vinglar hem med öppet visir och tårarna sprutande, i knappt styrfart de gånger det blitt' mörkt innan man är hemma, man får borsta av de värsta flugliken av plytet innan tjEringen får vänslas. :crash
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top