speedohealer

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
har satt på en speedohealer och har försökt att ställa in dito....
gick sådär....

enligt instuktionen skall man ha aktuell hastighet och sedan mätarens hastighet.... och sedan finns det en formel som skall räknas ut....

i mitt fall blev det så här:

aktuell hastighet 100km/h
mätarens hastighet 115km/h
då skall det bli på detta sätt: 100/115 = 0,8695652
man skall sedan ta 0,8695652 -(minus)1 alltså 0,8695652-1=-0,1304348
sedan ska man ta -0,1304348 *(gånger) 100% vilket blir -0,1304348 alltså samma men ska man göra om det hela TILL procen skall man väl ta detta *(gånger) 100 utan att trycka på "procent-knappen" på miniräknaren....

gör jag detta blir det enligt min uträkning 13% felvisning.... so far so good...

eftersom mätaren visar för mycket skall jag väl sätta minus framför eftersom jag vill att mätaren skall visa mindre... vilket då blir -13%

då jag gör detta och sedan dubbelkollar med GPS:en igen visar GPS:en 100km/h och mätaren visar 76km/h..... vad gör jag för fel?.... eller är speedohealern kaputt?

tacksam för svar av erfarna.....

Last edited:
Min visade oxå för lite efter installation. Det berodde på att den även hade ställt om sig för att visa farten i MPH. Gör en sådan där check där den visar inställda värden. Kommer det upp ett "C" på slutet efter siffrorna som i ditt fall är - 1 3 0 så har du visning i MPH. Bara göra om.

Edit: för att ta bort mph conversion håller du in "SEL" i några sekunder, sedan kan du välja mellan C och -
Du behöver alltså inte göra om allt.

Last edited:
Min visade oxå för lite efter installation. Det berodde på att den även hade ställt om sig för att visa farten i MPH. Gör en sådan där check där den visar inställda värden. Kommer det upp ett "C" på slutet efter siffrorna som i ditt fall är - 1 3 0 så har du visning i MPH. Bara göra om.

har testat värdena med både ett "c" som enligt instruktionen skall vara km/h
och med ett -(minus) som då skall vara mp/h blir tokigt ändå....

C = visning i mph.

Kolla till att börja med vilka värden du får när du "reviewing" dina värden.

Ytterligare en sak att kontrollera är att den står i läge A och inte B om det är i läge A du lagt in värdena.

Last edited:
hahaha... du gör mej förvirrad.... ska genast åka upp till garaget och testa om....:huvet:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back