Speedohealer...

• Thread starter Thread starter BTB
  • Start date Start date

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Drevade ner en kugge fram och köpte en speedohealer för att kunna korrigera hastigheten så att mätaren visar rätt och miltalet inte rusar iväg i onödan.

Har inte monterat den ännu men kollat snabbt på kopplingsschemat och instruktionerna. Får inte en klar bild över någonting. Har någon erfarenhet av en sådan mackapär?

/D.

Drevade ner en kugge fram och köpte en speedohealer för att kunna korrigera hastigheten så att mätaren visar rätt och miltalet inte rusar iväg i onödan.

Har inte monterat den ännu men kollat snabbt på kopplingsschemat och instruktionerna. Får inte en klar bild över någonting. Har någon erfarenhet av en sådan mackapär?

/D.

Usch, jag befarade att det skulle vara så. Just av den anledningen har jag inte köpt någon ännu, trots flera neddrevningar på flera hojar. Lägg gärna upp lite info när du fått rätt på meckapären.

Usch, jag befarade att det skulle vara så. Just av den anledningen har jag inte köpt någon ännu, trots flera neddrevningar på flera hojar. Lägg gärna upp lite info när du fått rätt på meckapären.

Jag har inte gett prylarna en ärlig chans ännu och kanske är det skitenkelt att montera det hela. Jag återkommer när jag vet mera.

/D.

Under tanken sitter kontaktstycket. Sära på det och plugga i SHn.
Gå in på kalkylatorn på tillverkarens hemsida och ange ändringarna tex drevning och tryck på "Generate" så kommer steg för steg anvisning på hur du programerar den.

www.speedohealer.com

Kan nog inte bli enklare.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back