Speed Week Festival - Tierp arena 2013

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Tackar för eget initiativ! Det uppskattas verkligen! :)
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Arrangemanget låter bra, jag är riktigt sugen på att köra iaf! :banana
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Arrangemanget låter bra, jag är riktigt sugen på att köra iaf! :banana

Alla är välkomna! Jag menar och tror att ett sådant här Event saknas i Sverige! Jag hoppas att alla som kommer till oss ska ha det både tufft och roligt! (oavsett intresse) För att inte tala om hur kul det ska vara! ;)
Inte bara *wrooooooommmmmm* Men även :):tungan:yoparty:banana:lol:musik:rock
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Meddelar att Sala MotorCirkus kommer och finns på plats hela veckan! Vi på Xtreme Speed Events önskar killarna välkomna med sin show!
:rock
För att läsa mer om dem kan ni klicka vidare på

www.salamotorcirkus.se

En riktigt trevlig helg önskar jag er!
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
För dem som inte kör hoj finns nu även möjligheten att boka buss till Speed Week Festival på Tierp Arena!

Aktuella dagar och priser:

12.7 > 13.7 > 14.7 > 15.7 > 16.7 > 17.7 eller 18.7

Alla priser är bussresa tur/retur till Tierp Arena inklusive inträde till Speed Week Festival per respektive dag.

Linje 1
Karlstad 625:- > Örebro 575:- >Västerås 525:-

Linje 2
Sundsvall 625:- > Hudiksvall 575:- > Söderhamn 525:-

Linje 3
Nyköping 525:- > Stockholm 475:- > Uppsala 425:-

Linje 4
Mora 595:- > Falun 545:- > Sandviken 495:- > Gävle 445:-

Boka bussresa + biljett hos:
peter.wadelius@bjorks.eu
Tel +46 (0)21 157556
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Speed's King & Queen Competition #1 2013

Vi har i år bestämt oss för att ha våran egen tävling! Här är alla välkomna att delta!
De 15 bästa profilerna kommer att bjudas in till Speed Week Festival, där ni kommer att ha möjlighet till att representera dig och ditt fordon.

Finalisterna får möjlighet att kunna vara med och representera Speed Week Festivalens egen kalender inför nästa år!

I första omgång är sista dagen på omröstning söndagen den 7 juli.

När detta är klart blir finalisterna informerade om sin plassering och inbjudna till våran festivalvecka!

Krav: Du ska äga ditt eget fordon!

Hur gör du för att delta?

Sänd in en porträttsbild, en helkroppsbild och en bild på ditt fordon.
Vi godkänner endast anmälningar insända personligen av den deltagande! Vi godkänner inte att någon annan anmäler dig till tävlingen!

Skriv en kort presentation om vem du är, dina intressen och varför just du ska vinna tävlingen!

Vi kommer att publicera bilder och info här på facebook och låta allmänheten rösta!

People's choice avgör om just du kommer att gå vidare!

För mer info och anmälan. Kontakta oss här på facebook via pm eller sänd mail till:
pia@xtremeracing.se

https://www.facebook.com/events/117844108425133/
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Förlåt en okunnig, men jag läste programmet:
Fattar jag rätt i att man kan se det som ett batteri trackdays med en massa roliga events insprängt? Verkar helt bananas roligt i så fall ju?

Råkar det finnas olycksfallsförsäkring att teckna i samband med detta?

Mobilsurfar nu, kanske missar saker men finns det typ tivoli eller liknande för ungar?

Och var tusan kan Tierp ligga? Östsidan tror jag men på vilken höjd?
Får reka detta. HD-frugan klarar nog en dag, Grabben ett par timmar. Svåra val.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Förlåt en okunnig, men jag läste programmet:
Fattar jag rätt i att man kan se det som ett batteri trackdays med en massa roliga events insprängt? Verkar helt bananas roligt i så fall ju?

Råkar det finnas olycksfallsförsäkring att teckna i samband med detta?

Mobilsurfar nu, kanske missar saker men finns det typ tivoli eller liknande för ungar?

Och var tusan kan Tierp ligga? Östsidan tror jag men på vilken höjd?
Får reka detta. HD-frugan klarar nog en dag, Grabben ett par timmar. Svåra val.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
Ligger ungefääär mellan uppsala och gävle. Resten har ja betydligt sämre koll på :tungan

Alla är välkomna! Jag menar och tror att ett sådant här Event saknas i Sverige! Jag hoppas att alla som kommer till oss ska ha det både tufft och roligt! (oavsett intresse) För att inte tala om hur kul det ska vara! ;)
Inte bara *wrooooooommmmmm* Men även :):tungan:yoparty:banana:lol:musik:rock
Hörru, har ni någon koll eller planering på hur det blir med mc stunt under veckan?:va
Mera och tydlig info skulle uppskattas... :tummenupp
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Förlåt en okunnig, men jag läste programmet:
Fattar jag rätt i att man kan se det som ett batteri trackdays med en massa roliga events insprängt? Verkar helt bananas roligt i så fall ju?

Precis så är det! Allt inkluderat inne på området! Vi satsar på alla åldersgrupper så långt det är möjligt!

Råkar det finnas olycksfallsförsäkring att teckna i samband med detta?

Beroende på vad du väljer att deltaga i så har vi en del SMA och SVEMO sanktionerade tävlingar.

Mobilsurfar nu, kanske missar saker men finns det typ tivoli eller liknande för ungar?

Vi jobbar med saken för att mamma och pappa ska kunna njuta av evenemanget lika mycket som barnen har kul!

Och var tusan kan Tierp ligga? Östsidan tror jag men på vilken höjd?
Får reka detta. HD-frugan klarar nog en dag, Grabben ett par timmar. Svåra val.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Tierp Arena ligger ca 1 timmes körning från Stockholm utmed E4an. Mellan Gävle och Uppsala.

HD frugan får sitt även hon... Vi har utställningar och lanserar vår egna träff Xtreme Bike Reunion... Det finns något för alla smaker och alla åldrar ;)
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Ligger ungefääär mellan uppsala och gävle. Resten har ja betydligt sämre koll på :tungan


Hörru, har ni någon koll eller planering på hur det blir med mc stunt under veckan?:va
Mera och tydlig info skulle uppskattas... :tummenupp

Håll ögon och öron öppna Anmälningar till MC stunt finns att hitta på våran hemsida.
www.xtremeracing.se/boka
Det blir 2 klasser i European MC-Stunt Challenge 2013 (moped och mc)


:hej:rock
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Någon som har koll på vem man kontaktar för foto/press ackreditering, står inget på hemsidan ?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Håll ögon och öron öppna Anmälningar till MC stunt finns att hitta på våran hemsida.
www.xtremeracing.se/boka
Det blir 2 klasser i European MC-Stunt Challenge 2013 (moped och mc)


:hej:rock
:tummenupp:yoparty

Är det bara uppvisning eller friåkning under dagarna? Sen eventuell tävling om ja har antagit de rätt på torsdag? Om så, hur duktig måste man vara för att tävla? Nyss börjat cirkla med nya hojen... :rofl
 

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Östersund
Hoj
ninja stunt, drz stunt
jag tror att hon kallar det för "möjlighet att träna inne på området" inför tävlingen.
Som såklart är inplanerad sist dagen på MC-veckan för oss stuntare.
men samtidigt skriver i programmet för betalande publik att det är dagliga mc-stunt shower.
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Möjlighet att träna inne på området innebär att vi upplåter mark/plats till er för att just träna.... De som däremot vill vara med och tävla inne på Arenan deltar i en tävling... Här blir man faktiskt bedömd av mycket duktiga och kompetent domarpanel. När det kommer till att välja uttrycket "hålla MC-stunt show" är det ett annat avtal som ska göras med oss.

Jag har förstått att det dessvärre INTE verkar vara intresse för att vi ska arrangera European MC-Stunt Challenge i år... Är detta riktigt (frågan ställs till er som brinner för genrén)?

Mvh Pia
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
:tummenupp:yoparty

Är det bara uppvisning eller friåkning under dagarna? Sen eventuell tävling om ja har antagit de rätt på torsdag? Om så, hur duktig måste man vara för att tävla? Nyss börjat cirkla med nya hojen... :rofl

Alla är välkomna att tävla om man vill och önskar det. Bedömningarna och betygsättningar ska ske av erfarna och kompetenta MC-stuntare!
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Hur har ni tänkt det egentligen? Är det ett område att träna på vilka dagar och timmar man vill eller är det som uppvisningsplats? Ska man betala inträde och/eller anmälningsavgift för att köra? Hur är det om man bara kommer för att köra med folket (om det kommer några :rolleyes:) ex fredag och lördag? Nå krav på ljudnivå?

Känns som att det finns MÅNGA frågetecken och med tanke på att det inte är många dagar kvar äre nog dags att vara tydliga om precis hur det är tänkt, planerat, upplagt och vad som gäller
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Hur har ni tänkt det egentligen? Är det ett område att träna på vilka dagar och timmar man vill eller är det som uppvisningsplats?

För dem som endast kommer för att vara med på eventet men ändå har lust att träna utan att delta i tävlingen gäller samma som för publiken (normal entré bara att hojen kommer in med er) Det är för att vi ska kunna täcka eventuella skador och sanering på området som upplåtes till syftet kontra ägaren (i det här fallet Tierp Arena).

Ska man betala inträde och/eller anmälningsavgift för att köra?

För dem som kommer till oss för att delta i European Stunt Challenge 2013, gäller att man betalar startavgift. (som alla andra tävlingar dvs inga konstigheter) Detta ska täcka alla eventuella omkostnader för träning, domare, priser etc. För att kunna delta i tävling gäller att man anmäler sig för detta på www.xtremeracing.se/boka

Hur är det om man bara kommer för att köra med folket (om det kommer några :rolleyes:) ex fredag och lördag? Nå krav på ljudnivå?

Se ovan svar. När det kommer till ljudnivån så ligger den Europeiska standarden på 95dB och är där vi är tvungna att hålla oss.

Känns som att det finns MÅNGA frågetecken och med tanke på att det inte är många dagar kvar äre nog dags att vara tydliga om precis hur det är tänkt, planerat, upplagt och vad som gäller

Deltar man i European MC-Stunt Challenge sker denna inne på självaste Arenan, framför läktarna och där publiken kan se bäst! Träningsytan är till för att de som kommer tidigare ska ha möjlighet till att träna inför tävlingen i första hand. De som ändå kommer för att bara "köra med folket" har möjlighet att göra det. Blir det flera som väljer detta så är ni fortfarande hänvisade till samma plats eftersom området kommer att ha många besökare och vi måste upprätthålla säkerheten runt omkring på området.


Jag ber er respektera dem regler som gäller inne på området och att ni som tränar gör detta endast på anvisad plats!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top