Speed Triple

Som MrEd skriver så funkar det inget vidare att toura i 180-200, det blir alldeles för jobbigt. En acceptabel touringhastighet är snarare runt 140-160. Den längsta dagsetappen jag kört med min S3:a var 75 mil motorväg och då låg jag och snittade runt 140 vilket funkade bra, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var mör efteråt :).
 
Mör var då?
Jag ska "toura" med triplen nästa måndag (ca 60 mil) till Norge, dock kommer det nog att ske i ganska makligt tempo pga av andra icke-sportiga hojar i gruppen.
 
Sp3 skrev:
Som sagts tidigare är nog dom flesta nöjda men det finns ju alltid utrymme för förbättringar .Själv är jag sugen på Seatpipes men dom enda systemen jag hittat är Wolf och PowerMax och inget av dom är tillräckligt slimmat för min smak. Finns det fler eller ska man behöva bygga det själv också?

http://www.rideteamtriumph.com/powermax_exhaust.htm

http://www.wolfexhaust.com/triumph_underseat_exhaust.htm

Det finns ett Seatpipe som heter Black Widow också.. Tror att FreeWheel i Stockholm kan ordna fram sådana.
 
TM skrev:
I röven, främst :). Jag är rätt lång (189 cm) så jag brukar bli trött i benen av att sitta ihopvecklad på hojen längre sträckor, det är ju inte som att sitta i en bekväm vilstol direkt :).

Men jag har ju en 02:a, det är möjligt att sadeln är mjukare och bredare på en 05:a? Jag har inte provat en sån ännu.

Jag ska "toura" med triplen nästa måndag (ca 60 mil) till Norge, dock kommer det nog att ske i ganska makligt tempo pga av andra icke-sportiga hojar i gruppen.
Det är inga problem, men du kommer garanterat att sova bra på kvällen.
 
Provade en -05 hos den lokala MC-handlaren för kanske en månad sedan, tyckte att det var en otroligt rolig motorcykel med riktig buspotential.
Som andra säger (och som försäljaren sade: "Ta det lite lugnt, den är riktigt wheelie-benägen sen...") så var den ytterst rapp upp på hjulet i ettan, man blev nästan lite överraskad första gången. Dock blev karaktären helt annorlunda i tvåan. Jag lyckades aldrig få in något bra knix för att få upp den utan koppling, men med lite tid och invänjning skulle det säkert gå.
Däremot var den helt underbar att koppla upp i tvåan. Sen petade man i 3an, och sen 4an, och oj vilket grin man hade på läpparna helt plötsligt! :)

Dock så har jag inte så hemskt mycket erfarenhet av större hojar. Har ju ägt ett antal mopeder, lättviktare och crossar, och även en FZR1000 -90, men där tar det slut. Så jag vet egentligen inte HUR lättwheelad den egentligen är.

Till nästa sommar har jag tänkt införskaffa en bushoj, och just nu lutar det åt en KTM 660 då jag är lång, gillar körställningen och tycker att de ser fantastiskt snygga ut! Dock har jag även sneglat en del åt Kawas Z1000, hur står den sig i jämförelse med S3an? Den ska ju ha lite häftigare motorkaraktär och kanske vara ännu lite busigare, så vad skulle ni kunna rekommendera som bushoj?
 
S T

patrick_set skrev:
Tjena,

Funderar på att köpa en S.T. Ni som äger en sådan, vad har ni för syn punkter fel å brister é det en kul hoj att leka med bakhjul m.m.

MVH
//Patrick

Kan det bli bättre!! Oslagbar....hänger alltid med och har gott om pulver kvar, fet hoj med alla de bästa egenskaperna....det enda som fattas är bra väder ALLTID.....
 
[Jag saknar även min instrutionsbok. Ngn som har en o vill sälja eller ngn som vet vart man kan köpa en beg.

/p[/QUOTE]

MC varuhuset i sthlm. Kräver dock handpenning (!) och kostar ca 380 SEK
 
Tjena!

Gå och köp! roligare hoj tror jag inte man hittar! grymt billig försäkring åxå!

jag har inte ngn instruktionsbok, men en verkstadsmanual om det kan vara till ngn hjälp?


/Thomas.
 
Nu bumpar jag en något gammal tråd här men hur är det med service-intervall?
Vad ska göras vid 2000mil?
Jag tänkte köpa en, men den har ingen servicebok, dock seriös säljare med så mycket dokumentation som är möjlig.
Vad ingår i de olika servicearararnana?
 
Triumph är en av de få tillverkarna som faktiskt har manualer och dylikt för nedladdning gratis på deras hemsida. Dock är det inte säkert att den svenska sidan har allt, så kolla in den amerikanska eller engelska också.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top