Kris955
#6 SEC
- Gick med
- 12 Dec 2005
- Ort
- Köpenhamn
- Hoj
- Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
perkihlen skrev:en liten fråga bara vet du vad det kostar att uppdatera ECU?
Köper du en Daytona/S3 med orginalpipa, saa är det lättast och billigast att köpa Triumphs egen race pipa. Din förhandlare monterar pipan och laddar nytt program i din ECU inklusive i priset. Det tar honom 30 minuter. Om han vill ha betalt saa gnäll, och om han tycker en halvtimmes arbetslön är mer värdefullt än en nöjd kund, saa ska du köpa fraan en annan Triumph butik.
Om du har köpt beg Dayt/S3 saa bör du laata din handlare checka att rätt program är laddat i hojens ECU. Kan högst ta betalt för 30 minter för check och eventuel uppdatering. Annar saltar han.
TuneBoy är tusen ganger bättre än Powercommander, och man kan joxa själv med alla värden för insprutningen. Det är naturligtvis mera riskabelt eftersom man kan ställa in hojen för magert och bränna kolvarna med motorhaveri. Men om man vet vad man gör och vill prova saa är TuneBoy en gudagaava. Triumphs egen race-pipa update är helt riskfritt och funkar 115% bättre än orginal men ligger 10% under det optimala med TuneBoy + bänktest. Utan bänktest saa uppdaterar man i blindo, eller litar paa andras experiment som kanske/kanske inte har använt bänktest. Bör kanske tillägga at TuneBoy är dyrare än 2-3 stycken ECU uppdateringar hos din Triumph butik. Men om man byter ECU programm oftare, eller vill optimera själv, saa är TuneBoy det enda rätta. TuneBoy kan ocksaa ladda ned Triumph orginala race programm till din ECU.
Kris955
Last edited: