Jag har haft kortet i drygt en vecka nu och är på jakt efter en hoj. Har hittat en Speed Triple -05a som ligger ute för ett bra pris. Det enda som jag tycker är mindre bra är att säljaren inte har någon servicebok vilket ger mig noll koll om hojens historia. Att den dessutom inte är besiktigad gör mig lite mer osäker. Däremot tycker jag den är riktigt fet (det är den äldre karossen, som i mitt tycke är snäppet coolare) och jag är sugen på den. Jag ska i alla fall ge den en chans och kolla på den och se vad som erbjuds.
Är det något mer än bara "svampiga" bromsar jag ska kolla på och säkerhetskontrollen som man lär sig på körskolan, typ stötdämpare, ledningar, kedja, lager etc.?
Om nu hojen är kanon och jag köper den, kan man ordna en servicebok från någon Triumph-återförsäljare för att i alla fall få en historia från mig?
Tackar för svar!
Är det något mer än bara "svampiga" bromsar jag ska kolla på och säkerhetskontrollen som man lär sig på körskolan, typ stötdämpare, ledningar, kedja, lager etc.?
Om nu hojen är kanon och jag köper den, kan man ordna en servicebok från någon Triumph-återförsäljare för att i alla fall få en historia från mig?
Tackar för svar!
Last edited: