Speed Triple-tråden Sthlm

Då har man sett Kalle & co och fått sina klappar.

"Denna jul ej bliva vit,
här får du en binge brun god sprit.

God Jul paPs/ Tomten"

Undrar vad det kan vara i paketet, hmmmm.....?

Då har man sett Kalle & co och fått sina klappar.

"Denna jul ej bliva vit,
här får du en binge brun god sprit.

God Jul paPs/ Tomten"

Undrar vad det kan vara i paketet, hmmmm.....?

Captain Morgan? :FU

Vi har landat pa Cypern, Agia Napa, kanonvader & hyggligt varmt = sval sverigesommar. Det duger for att ligga vid poolen med en bira :öl

Imorgon ska vi fixa hojjar, sen blir det gasa satan uppe i bergen. :blah

Vissa har det bra... Cypern :mad:

Tänkte bara önska er ett Gott Nytt År!!! Ta´t lugnt med rocketserna!!!

Tjeeenare på Er ALLA glada!:)

Nyss anländ från en härlig vecka på Gran Canaria med familjen. Solfan sken skapligt på oss, så det blev en del bad och bara må-gott-slappa i solen. Skönt som bara den!:tummenupp Hoppas Ni haft det bra här hemma åxå och att vi
ALLA FÅR ETT GOTT NYTT HOJÅR 2009!!!

Man måste ju bygga om grejer :D

HomeMade.jpg

Och sen måste det ju testas.:yoparty
[YOUTUBE-ID]1fUOsF_2TUM[/YOUTUBE-ID]

Hade nog smällt mycket mer om vi lindat mer papper och tejp runt om.

Gott nytt på er.:tummenupp

Rensa båtbotten från snäckor

Och så kan man äntligent på ett enkelt sätt göra rent botten på båten så att den går fortare och drar mindre bensin = miljövänligt :tummenupp

Först måste man dock gunga loss båten och tina upp motorn.:D
VidBryggan.jpg

Sen var det bara att gasa iväg.
[YOUTUBE-ID]Q5z6LHldjaY[/YOUTUBE-ID]

Efter en stunds isgasande så gick båten betydligt lättare:yoparty

Tyvärr gillade inte batteriet i kameran läget.:gnissla

En kopp kask på de här så :tummenupp

Last edited:
En kopp kask på de här så :tummenupp

Det kan du vara värd!:) :tummenupp

Hoppas ALLT är väl nere i Tokholm, själv befinner jag mej uppe på Nordens Riviera, fast det har man inte mycke för nu iofs...:gnissla Idag är det varmare, bara -4 ungefär, men igår var det -16 och de har lovat ännu kallare de kommande dagarna. BRRRR!

Man längtar till lite somrigare miljö nu... *Tänker MC-mässan och dreglar lätt*

Det kan du vara värd!:) :tummenupp

Hoppas ALLT är väl nere i Tokholm, själv befinner jag mej uppe på Nordens Riviera, fast det har man inte mycke för nu iofs...:gnissla Idag är det varmare, bara -4 ungefär, men igår var det -16 och de har lovat ännu kallare de kommande dagarna. BRRRR!

Man längtar till lite somrigare miljö nu... *Tänker MC-mässan och dreglar lätt*

Jag hade -12° i natt.

YR säger +5° och sol på Söndag, kanske kan bli en burgare på Rosenhill:D

Ni snackar kallt. Ha Ha Ha
Här är det så kallt att jag fick lov att kapa svansen på katten, så det går snabbare att släppa in han....
Inte riktigt, men vi har legat på -20 ett par dar nu med toppen imorse när tempen stod på -26 när jag klev upp.

Nåja efter regn kommer snö, så rimligtvis borde det komma värme efter kylan.

Shooter?
När ska du in på mässan?
Triple träff i Triumphmontern, dreglandes över de nya 09 orna.....
Åker själv ner på fredagen.

Om inte frugan ska till och föda :huvet :huvet
Vi har snackat igen det där och har inte vattnet gått på morgonen så åker jag.:D

Last edited:
Tjena Boys!

respekt Paps... jag skulle bli tokig efter en vecka med allt båtpyssel för att komma till bebodda landmassor... :)

Personligen tar jag ledigt och går på mässan hela fredagen tror jag... gammal tradition trogen!

En anna nliten nyhet, tänkte samla lite bilder på våra och andra mc-relaterade körningar på ett galleri... finns lite höstkörningsbilder till att börja med...

http://mcgalleri.cadrit.se/#home

Ha det gott

Tjena Boys!

respekt Paps... jag skulle bli tokig efter en vecka med allt båtpyssel för att komma till bebodda landmassor... :)

Personligen tar jag ledigt och går på mässan hela fredagen tror jag... gammal tradition trogen!

En anna nliten nyhet, tänkte samla lite bilder på våra och andra mc-relaterade körningar på ett galleri... finns lite höstkörningsbilder till att börja med...

http://mcgalleri.cadrit.se/#home

Ha det gott

:tummenupp Bra jobb Tomp@! Blir kul att följa utvecklingen!

Jag har inte kommit fram i planeringen än till mässan. Vet inte vilken dag jag ska gå... Maria åker till Paris samma helg på annan mässa, så jag måste hitta lösning på frågan med kidsen... Tror Ni att det funkar med att trycka in dem i ett skåp på Centralen...:va Måste hitta lösning för lördagskvällen åxå, skulle ju vara kalas att få gå på SH-festen på Hard Rock Café!:)

Jag har inte kommit fram i planeringen än till mässan. Vet inte vilken dag jag ska gå... Maria åker till Paris samma helg på annan mässa, så jag måste hitta lösning på frågan med kidsen... Tror Ni att det funkar med att trycka in dem i ett skåp på Centralen...:va Måste hitta lösning för lördagskvällen åxå, skulle ju vara kalas att få gå på SH-festen på Hard Rock Café!:)

Skåp på centralen funkar. :tummenupp
Men en snabbdumpning i bollhavet på IKEA är lite mer i linje med BRIS :D
Annars vet jag att man kan hänga in nästan vadsomhelst i garderoben. Brukar kosta 20 spänn extra.

Vi hade nog tänkt gå på lördag, men blir det fler bug-eyes på fredag kan det ju va ett alternativ oxå (damen e ledig fredag å jag kan nog smita ifrån, kanske... :hihi ).

PS. Förresten så é jag oxå gräsänkling på lördag kväll, så om inte Shooter ser till att dumpa sina ungar i bollhavet så kommer jag att göra det...man vill ju inte slänga bort en "ledig" lördagkväll sådär bara... :fyllisar

PS. Förresten så é jag oxå gräsänkling på lördag kväll, så om inte Shooter ser till att dumpa sina ungar i bollhavet så kommer jag att göra det...man vill ju inte slänga bort en "ledig" lördagkväll sådär bara... :fyllisar

Hard Rock, here we come! :banana Nu j-ar ska jag hem och jaga barnvakt!:)

Hej triple lovers.

Vad är de stora skillnaderna mellan en speed triple -06 och -08? Är det några vanliga fel på -06 som man skall kontrollera extra noga?

Är ute efter ny hoj, och en speed triple ligger just nu bäst till ... är det en rolig hoj :D

Hej triple lovers.

Vad är de stora skillnaderna mellan en speed triple -06 och -08? Är det några vanliga fel på -06 som man skall kontrollera extra noga?

Är ute efter ny hoj, och en speed triple ligger just nu bäst till ... är det en rolig hoj :D

NEEEEJ!!! Snälla människa, ge dej inte in i det där äga-världstråkig-engelsk-hoj-eländet!:D

paPs kanske vet skillnader, om det finns några, för fel, kom igen nu, det är ju Triumph! :näsblod Det enda jag vet är att det finns -08 och -08 II. De senare, som Magnif och Tomp@ har, har andra, nyare fälgar. Säkert andra uppdateringar också, men det är väl det som syns, om du frågar mej...
Mattsvarta fanns från -07, några stycken... Kul att du kommit till insikt!:tummenupp

NEEEEJ!!! Snälla människa, ge dej inte in i det där äga-världstråkig-engelsk-hoj-eländet!:D

Okej, då köper jag en japansk radfyra då ... :confused:

Det är faktiskt tom@s som inspirerat mig ... han kan bli försäljare på Triumph vilken dag som helst.

Tack för svaret, ni som vet mer får gärna fylla på!

Okej, då köper jag en japansk radfyra då ... :confused:

Det är faktiskt tom@s som inspirerat mig ... han kan bli försäljare på Triumph vilken dag som helst.

Tack för svaret, ni som vet mer får gärna fylla på!

Shooter är norrlänning och har en annorlunda humor. Det han menade var att du skall kasta dig över varje tillfälle att äga en Speed Triple! Roligare får du knappt på två hjul såvida du inte skall ligga och blåsa i 250 dagarna i ända.

06:or och 08:or är likadan förutom några små detaljer. 06:or har mycket snyggare fälgar (den är till dig Magniffus Mini-Mus), 06:or har plasttank = dåligt tycker jag, rymmer mindre soppa (ca 1L) och repas lättare, 06:or hade problem med svampiga frambromsar, detta åtgärdades dock via garantin, från 07 så bytes tändningen till en stabilare variant som låter som att den skickar fax när man stänger av motorn. 08 fick speedy brembo istället för nissin...delade meningar om det där...vissa hävdar att de gamla biter bättre...men rimligen så borde brembosarna vinna om de är rätt inställda.
Köp en vit 07:a och pimpa gärnet! Den vita är galet snabb...nästan lika snabb som min mattsvarta.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman