Speed Triple-tråden Sthlm

Svårigheter är till för att bemästras :D

Nej nej nej för helvete! Svårigheter är till för att undvikas :mad:

Och NEJ Skotten, det är INTE svårt att wheeela på en TRIPLE :fakta



EDIT: Ok, idag är det väl halvsvårt då, för det SNÖAR ÄNTLIGEN SOM SATAN UTE, WOOHOOOO!!!!! :tomten

Och till råga på allt é det BIG AIR på Sthlm Stadion idag, hela dagen! :2cool
Det är ju nästan så man blir religiös... :Bugar


...och kom inte å gnäll på "lapp-mögel" nu shooter, jag vet nog att du småmyser i ditt piteå-hjärta å drömmer om att ta fram skotran! :hihi
 
Last edited:
Nej nej nej för helvete! Svårigheter är till för att undvikas :mad:

Och NEJ Skotten, det är INTE svårt att wheeela på en TRIPLE :fakta



EDIT: Ok, idag är det väl halvsvårt då, för det SNÖAR ÄNTLIGEN SOM SATAN UTE, WOOHOOOO!!!!! :tomten

Och till råga på allt é det BIG AIR på Sthlm Stadion idag, hela dagen! :2cool
Det är ju nästan så man blir religiös... :Bugar


...och kom inte å gnäll på "lapp-mögel" nu shooter, jag vet nog att du småmyser i ditt piteå-hjärta å drömmer om att ta fram skotran! :hihi


Vadå "Stor Luft"... -låter konstigt!

Speedyn ska få stå och tomgångsköra lite i dag, måste få dra runt lite olja i motorn och ladda batterierna... blir ingen big air i förrådet då :confused:
 
Å jag har fetångest!!!!! Speedy står fortfarande ute och jag som tänkt köra iväg henne till Länna på vinterförvaring...om dom har någon plats kvar!
FACK FACKING SHIT ASS!!:huvet :huvet

Hmm, ingen som har ett bra tips? Eller en bil med släp??
Stackars speedy...jag sköter inte om henne som jag borde!
 
Å jag har fetångest!!!!! Speedy står fortfarande ute och jag som tänkt köra iväg henne till Länna på vinterförvaring...om dom har någon plats kvar!
FACK FACKING SHIT ASS!!:huvet :huvet

Hmm, ingen som har ett bra tips? Eller en bil med släp??
Stackars speedy...jag sköter inte om henne som jag borde!

En dubbelmacka i vårt varmgarage kanske? :tuttar :hej
 
Yo! Tomp@!
Märker du inte - det måste ju va som en våt dröm för dej att skaffa Endurohoj! Du kan ju putsa "lagligt" mest hela tiden!:D

Men det hjälper inte med Eran skräckpropaganda, jag är ändå sugen att skaffa en grusbuse och testa det med. Fast man kanske kan skaffa nån lite "snällare" variant än en Husaberg eller KTM 450 EXC, jag har fått för mej att man behöver skruva mindre och inte byta alla filter och vätskor var 5:e timme, om man tar tex en Yamaha eller Honda 450 eller Suzuki 400, eller nåt sånt...? Snajdarn´...? Facit, tack!:rolleyes:

Mja jag e ju inte helt insatt i alla fabrikat men jag vet att just husaberg har betydligt tätare service intervaller än övriga fabrikat..
Ktm har jag haft själv o har bestämt för mej att dom är bland d bättre när det kommer till service intervall, dessutom va det inga problem o ställa ventilerna själv på den om man e lite händig!!

Kawwa har jag bara kört två takt så det e ju en helt annan grej..

När jag blir rik o slipper jobba om dagarna ska jag skaffa en av varje hojtyp o bara leka o gnida på dom hela dagarna:yoparty
 
Mja jag e ju inte helt insatt i alla fabrikat men jag vet att just husaberg har betydligt tätare service intervaller än övriga fabrikat..
Ktm har jag haft själv o har bestämt för mej att dom är bland d bättre när det kommer till service intervall, dessutom va det inga problem o ställa ventilerna själv på den om man e lite händig!!

Kawwa har jag bara kört två takt så det e ju en helt annan grej..

När jag blir rik o slipper jobba om dagarna ska jag skaffa en av varje hojtyp o bara leka o gnida på dom hela dagarna:yoparty

Då skippar jag Husa direkt. Men jag har för mej att KTM åxå vill ha nya vätskor var 5:e timme... Sen såg jag nån stans att man får köra mer och meka mindre med en 2-taktare, men jag är ändå inne på 4-takt om det blir nåt, för det är väl ett helt annat bottenvrid i dem, om jag inte e helt fel ute...?

Längtar åxå till när tipsvinsten trillar in, då j-ar ska det tjackas hojjar!:)
 
Då skippar jag Husa direkt. Men jag har för mej att KTM åxå vill ha nya vätskor var 5:e timme... Sen såg jag nån stans att man får köra mer och meka mindre med en 2-taktare, men jag är ändå inne på 4-takt om det blir nåt, för det är väl ett helt annat bottenvrid i dem, om jag inte e helt fel ute...?

Längtar åxå till när tipsvinsten trillar in, då j-ar ska det tjackas hojjar!:)
Ursäkta att jag lägger mig i här, men det är en fånig diskussion om det här med serviceintervaller hit och dit, eftersom service hänger intimt ihop med pulver och delvis också med körglädje.

Den som vill ha en potent motorcykel som skapar ett leende som går från öra till öra, varje gång man sätter sig på den, köper också det faktum att den här hojen kräver lite mer underhåll för att fortsätta vara lika bra även framöver. Serviceintervallen på en så'n hoj handlar ofta om säkerhet ner än behov och det är inget som stör, det är något som ingår i körningen, service och underhåll.

Om man inte VILL lägga ner lika mycket tid på service, så letar man efter en "snällare" hoj som kräver mindre underhåll, men kanske duger alldeles fint för det DU vill göra med den. Den kommer säkert att bjuda på många roliga stunder och tillräckligt spännande upplevelser, speciellt så länge man är nybörjare i disciplinen, men troligt mycket längre än så.

De flesta märken har modeller som kräver mer service än andra, eller så har de trimkit som man man kan montera som gör att de kräver mer service efter behandlingen.

Att lyssna på folk som säger att de hört att vissa märken och modeller kräver mer service eller är mer hållbara och bla bla bla, det är bara dumheter.

Ta del av erfarenheter, RIKTIGA erfarenheter, fundera på vad DU ska ha motorcykeln till och hur mycket tid OCH pengar du är villig att lägga ner på densamma, samt kanske rannsaka din egen körförmåga och ditt intresse för att träna och meka, så kommer du att veta vad det är för typ av hoj du ska ha.

Det finn superfina, hållbara japsar och österrikare därute, det finns superfina, ettriga och hållbara men servicekrävande svenskar/österrikare/italienare också.

Välj med hjärtat också, annars kommer du aldrig att bli nöjd. Förnuftet sitter ändå i plånboken. *L*

:krama
 
Antar att jag fick den där lektionen för att jag började med att skriva att jag valde bort Husaberg...:) Tack för synpunkterna och tipsen! Vet att du har erfarenhet av området och det är toppen att du tipsar om hur man ska tänka!:tummenupp

Hoppas dock att du har lite fel i sista delen, med plånboken, för annars saknar jag ganska mycket förnuft...:rolleyes:
 
Hoppas dock att du har lite fel i sista delen, med plånboken, för annars saknar jag ganska mycket förnuft...:rolleyes:
Med att förnuftet sitter i plånboken, är det ju precis tvärtom mot hur du tolkar det. Man har ju det ekonomiska utrymme man har, och förnuftet gör ju att man då väljer en hoj som ryms inom det utrymmet. Både vad gäller inköp och underhåll. Du kommer att vara alldeles så förnuftig som du behöver vara för att hitta en hoj du tycker är kul och som passar din mekvilja. :kiss
 
En ny arbetsvecka :)

Klaga inte över att ni får skrapa rutorna på bilen ! :D

Så här börjar jag min färd till jobbet.

MondagMorgon.jpg


Skoter ?
 
Klaga inte över att ni får skrapa rutorna på bilen ! :D

Så här börjar jag min färd till jobbet.

View attachment 255977


Skoter ?
Instämmer i Gnagets RESPEKT!

Antar att du vissa dagar är mer sugen på en övernattningslägenhet på fastlandet... :gnissla

Skrik till om det blir trassel att komma hem nån dag, så kan du få kvarta i civilisationen om du känner för det...
 
När jag kom hem vid halv elva tiden i går kväll hade det kommit ca 15cm till och i morse ytterligare ca 15cm så i morse var det över stövelskaften.:)

Det är nu tiden börjar då man riktigt myser över att man har en gammal hederlig enkelskrovsbåt :yoparty

Den vänstra på bilden = den jag använder = enkelskrov =:tummenupp

Den högra = backup = dubbelskrov = :huvet
 
När jag kom hem vid halv elva tiden i går kväll hade det kommit ca 15cm till och i morse ytterligare ca 15cm så i morse var det över stövelskaften.:)

Det är nu tiden börjar då man riktigt myser över att man har en gammal hederlig enkelskrovsbåt :yoparty

Den vänstra på bilden = den jag använder = enkelskrov =:tummenupp

Den högra = backup = dubbelskrov = :huvet

Och för en oinsatt betyder det att dubbelskrov inte är något att ha??? :rolleyes:
 
S3 jubileumsmodell

Såg ni Speed Triple jubileumsmodell på startsidan av sporthoj... snygg! ...blank svart var den också :D
 
Antar att jag fick den där lektionen för att jag började med att skriva att jag valde bort Husaberg...:) Tack för synpunkterna och tipsen! Vet att du har erfarenhet av området och det är toppen att du tipsar om hur man ska tänka!:tummenupp

Hoppas dock att du har lite fel i sista delen, med plånboken, för annars saknar jag ganska mycket förnuft...:rolleyes:

Förövrigt känner ja att ja måste tillägga att bland det roligaste jag haft på hoj är det just när man e ett gäng polare som sticker ut i skogen lr nåt sandtag o bara gasar, vurpar, garvar, vurpar lite till, garvar ännu mer, slår pungen i tanken o polarna garvar hysteriskt, o e helt tok slut efter en sån dag...
Jävligt roligt!! Det saknar jag faktiskt :)
 
Förövrigt känner ja att ja måste tillägga att bland det roligaste jag haft på hoj är det just när man e ett gäng polare som sticker ut i skogen lr nåt sandtag o bara gasar, vurpar, garvar, vurpar lite till, garvar ännu mer, slår pungen i tanken o polarna garvar hysteriskt, o e helt tok slut efter en sån dag...
Jävligt roligt!! Det saknar jag faktiskt :)

:7peta De´e´junte försent än...:tungan Jag skulle tycka att det var skitskoj att få slå pungen i tanken!:D Se till att läka din armbåge först bara Snajdarn, så tycker jag vi försöker hitta några passande grusgrävare sen, att hjälpa oss med falsett-sången!:D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top