Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
SHOOTER!!
Självklart blir det en Speed triple......:yoparty
Är hel såld på tripeln....:Bugar

... senare i sommar kan jag haka på någon sthlms körning, har ju bara 14 mil upp.

Quotade bara de viktigaste raderna här...:D

Lycka till med köp och du är välkommen upp till sTokholm!:tummenupp

Gnaget brukar ju dyka upp iaf nån gång på somrarna här i stan och han åker ner från Dalarna, så dej är det inge synd om i det fallet!:D Bara att kliva på och Bomba hit!:yoparty
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
SHOOTER!!
Självklart blir det en Speed triple......:yoparty
Är hel såld på tripeln....:Bugar

Så senare i sommar kan jag haka på någon sthlms körning, har ju bara 14 mil upp.

Får väl böja mig och säga BRA VAL, då jag själv kört både modell 05 & 08. Riktigt riktigt rolig & allround bushoj på gata, som även går att smiska bana med i originalutförande. Sen kan du ju för inte alltför mycket pengar göra som cliffan & speedmonster, slänga på clipon för lite bättre banförutsättningar. :tummenupp

Om du jämför 07-08 så har även 07:an med Nissin riktigt bra bett, även om den inte slår 08:ans Brembosar. Men det är nästan marginellt.

Förvånad att inte fler av S3-krapparna har slängt på en styrdämpare dock, en klart bättre investering än den där apfula flugsmällan som vissa envisas med... :D

Det är en STREETFIGHTER för bövelen, den ska inte ha en fjantig minispoiler med nära nog 0 % verkningsgrad ovanför de vackra bug-eysen!!! :mad:
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Förvånad att inte fler av S3-krapparna har slängt på en styrdämpare dock, en klart bättre investering än den där apfula flugsmällan som vissa envisas med... :D

Det är en STREETFIGHTER för bövelen, den ska inte ha en fjantig minispoiler med nära nog 0 % verkningsgrad ovanför de vackra bug-eysen!!! :mad:
Får väl börja med att säga att du har en klok tanke där med styrdämparen.

Men sen är det tydligen inte bara så att smaken är som baken - Delad.
Du har ju smak som ett ett helt ARSLE grabbhalvan!:arsele
:krama
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Du har ett rätt saftigt brytningsfel på det där centrerade ögat du har i pallet va´?:rolleyes:

Nääärå! :krama Det är väl tur att smaken är som :arsele Om alla hade så god smak som jag har, så skulle jag ju ha svårt att få behålla min hoj!:D

Hahahaha... Jadu, ibland ser man lite suddigt men det är mest pga allt stånkande i hjälmen :tungan. Men som sagt, även om jag tycker att det är snyggare utan så blir det med framöver. Trycker några mil motorväg per dag och då kommer flyscreenen väl till pass.

Blev faktiskt förvånad hur mycket den gjorde när jag testade en strecka med polarens Triple.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nopp verkar som att den har blivit såld framför näsan på mig.
Annonsen är bortagen på blocket och säljaren i strängnes hittade den inte i listorna....

SHOOTER!!
Självklart blir det en Speed triple......:yoparty
Är hel såld på tripeln....:Bugar
Skulle aldrig köpt den för det priset, men någon har ju gått o köpt den frågan är vad han gav.......
Sulas blir det inget köp av.....

Ska till banken o se till att sälja lite så kallade värdepapper, så kulorna finns på riktigt, sedan är det bara att satsa.....
Ser tungt ut på jobbfronten de närmaste 2 veckorna....
Så ivärsta fall blir det köp midsommar veckan.....
Om rätt objekt finns till salu då, vill säga.

Så senare i sommar kan jag haka på någon sthlms körning, har ju bara 14 mil upp.

Inte Arrow men ny med Brembosar. Helt Ok pris tycker jag . Och så fråga vad det blir med ett Arrow.
http://www.blocket.se/goteborg/Triumph_Speed_Triple_SVART__NU_99_900KR_24453927.htm?ca=11&w=3

Eller denna kanske
http://www.blocket.se/goteborg/Speed_triple_27121473.htm?ca=11&w=3
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Även jag får stämma in i de övriga Krabbarnas råd... bara köp!!!

Kan tipsa om en annan dämpare om du inte vill lägga de 12´ pappen för ett lågmonterad Arrow. TCL (Triumph Center Länna) säljer även GPR rör lågmonterat samt dessutom finns det ju Zard. GPR´n tycker jag ser riktigt bra, dock inte lyssnat på den men det funkar säkert, kostar bara runt 4-5000 vill jag minnas!

Som sagt, köp och kom och hälsa på på någon körning! Om inte annat kan du ju köpa min, bara kört 50 mil i år :D ...nej fan, måste bättra mig!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Även jag får stämma in i de övriga Krabbarnas råd... bara köp!!!

Som sagt, köp och kom och hälsa på på någon körning! Om inte annat kan du ju köpa min, bara kört 50 mil i år :D ...nej fan, måste bättra mig!

:rofl :rofl :rofl ....erkänn nu Tompa, du vill ha den coola röda, bahahahaaa!!! :7peta :krama
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Speed Triple Tråden STHLM

Klart han vill :tuttar

Magniffen: Skall vi köpa den före tomp@? Ba fö å retas :hihi
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag föreslår att vi startar ett upprop på internet, en ny FaceBook-grupp, delar ut flyers på stan och drar igång en insamling!

KÖP DEN RÖDA SPEED TRIPLEN FÖRE TOMP@!

@ Tomp@ - Lura inte killen nu till nån snikvariant! Arrows 3-1 ger ju EfFecKt!:yoparty




Inklippt från annan Tråd i Sthlms-forumet, för hugade spekulanter! :tummenupp

Triple-Tur-Tisdag!

--------------------------------------------------------------------------------

Tänkte köra lite i morgon Tisdag med några Triumph-tripplar efter jobbet
om det är några fler som vill hänga med

Samling vid Shell-macken Lindhagesplan (kungsholmen) http://kartor.eniro.se/m/pZFne
Tid 18.00
resväg tbd

1. Magoshine
2. Robban77
3. Smygarn
4.
 
Last edited:

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Den nya röda är läcker... kollade på den inne på motorbolaget i linköping. De har en nyuppackad som de inte fått ut på annons ännu.
De visst inte ens vad den skulle kosta......

Nytt instrument, med flyttad växlingsindikator och hastigheten visas i dispaleyen brevid varvräknaren.
Så ingick seatcowl och flyscreen....

Har ett intressant objekt nära mig...
En på forumet som eventuellt skall sälja sin blå 06:a men ej lagt ut den på annons.

Dock måste stora servicen göras 2000 mila inom 185 mil.
Vad kostar den servicen ska man budgetera 5000:- för det.....

Ingick mycket prylar som depåstöd 46 mm ring nyckel tankväska o lite annat + lite pimpad.... triumph orginal slipon..... fixad frambroms o.s.v.

Vi får se... 2 st gröna har gått mig ur händerna på kort tid.....
Sulas + en 2007:a i göteborg med arrow helsystem.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hahaha... var fan inne och kollade den röda för några veckor sen, så jäkla snygg... Fast kan fan inte sälja hojen bara för kulören, -får lacka lite orginellt istället :D

Om jag var TooL skulle jag tjacka den nya röda :tummenupp
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Den stora servicen skall kosta 4.500 ungefär sa joppe.

Den blå gick bra på Sviestad idag! :tummenupp

Nu har jag kört den 27 mi li år! :gnissla

// Johan

Den nya röda är läcker... kollade på den inne på motorbolaget i linköping. De har en nyuppackad som de inte fått ut på annons ännu.
De visst inte ens vad den skulle kosta......

Nytt instrument, med flyttad växlingsindikator och hastigheten visas i dispaleyen brevid varvräknaren.
Så ingick seatcowl och flyscreen....

Har ett intressant objekt nära mig...
En på forumet som eventuellt skall sälja sin blå 06:a men ej lagt ut den på annons.

Dock måste stora servicen göras 2000 mila inom 185 mil.
Vad kostar den servicen ska man budgetera 5000:- för det.....

Ingick mycket prylar som depåstöd 46 mm ring nyckel tankväska o lite annat + lite pimpad.... triumph orginal slipon..... fixad frambroms o.s.v.

Vi får se... 2 st gröna har gått mig ur händerna på kort tid.....
Sulas + en 2007:a i göteborg med arrow helsystem.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ok grabbar, efterssom ni har så jävla usel simultanförmåga och inte kan babbla medans man gasar får jag väl babbla med mej själv... Har man inga prylar bygger man dom :banana
 

Bifogat

  • DSCN0752.jpg
    DSCN0752.jpg
    184.4 KB · Visningar: 50

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Speed Triple Tråden STHLM

Mumselin eller var det du som var vid rosen i dag typ 19? Liten tjej på grönt monster!

Jag och speedmonster var där :)
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
I dag har jag kört en däääytåååna:hojsmilie:hojsmilie:hojsmilie
sådeså!:D
det var faktiskt väldigt roligt :tummenupp, men det stannar nog vid det, sorry Luca.:tuttar:krama:tuttar
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top