Speed Triple startar inte efter tvätt.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Speed Triple startar inte efter tvätt. Löst

Vänder mig till er för att få lite hjälp.

Jag tvättade min Speed triple 07 idag grundligt. Med det menar jag handtvätt, ingen högtryck.

Efter tvätten så startar elen, allt funkar, inkl dödaren. Men det händer ingenting när jag trycker på "startknappen". Jag har plockat isär den den var helt torr. Jag har rengjort med lite spray för elektronik men ingen skillnad.

Jag verkar inte ha kommit åt några kontakter så de har gått isär då alla sitter som de ska. Det är även torrt innanför gummihattarna som sitter på de olika kablarna.

Har ni några tips? Nu står den och vilar i solen sedan klockan 13 och jag hoppas att det hjälper när all fukt är borta.

Jag har hört om att stiften kan bli blöta men det verkar inte vara det som är problemet då det inte ens klickar i startmotorn.

Last edited:
Jag hittade felet nu, fick hjälp av en vän, det var så enkelt som att kopplingshandtaget inte var helt intryckt då jag stött till det och det satt i läge 1/6, så den startade inte... När jag ändrade till 3/6 så startade den direkt. :tummenupp

Kopplingen indragen? Vatten i den kontakten?

Kopplingen måste vara indragen även om växellådan är i friläge på S3:an. Snnars startar den inte. Med ställbara kopplingsgrepp kan man behöva spänna kopplingen berornde på vilket greppläge man vill använda...

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...