Speed triple heller Sprint rs

preben-77

Lusifer red How cool is`nt that
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Upplands-bro
Hoj
sprint rs -00
Hej!

Hade tänkt att jag skulle byta ut 600 mot nåt större
Har länge gått och trånat efter en speed triple -02
men upptäckt att den är klassad som sport dvs dyr i
försäkring
Upptäckte då att sprint rs är halva pengen i försäkring
Med ett krossstyre o ett lyse så blir ju den nästan en triple

Har även hört att 955 motorn har lite skiftande kvalitet =engelsk :rolleyes:
Jobbar med engelska bilar o vet hur mycket jobb det kan bli

Nån som vet nåt om detta? :va

Heller ska man skita i det engelska o köpa Vtr istället?
 
Vtr!!!

Hade en Triumph TT600 -00. Skitfin! Probelmet är mkt. tajta seviceintervaller = dyrt. Den hade oxå ryckig koppling. Köpte sen en vtr sp1 -01. Drar sjukt mkt. soppa, äter däck och jävligt obekväm körställning. men den e manlig, låter bra och ser jävligt bra ut, förutom att den är pålitlig som faan och levererar den sortens körglädje alla killar egentligen vill ha.

DVS: VTR utan tvekan! :fakta
 
Kaparn skrev:
Hade en Triumph TT600 -00. Skitfin! Probelmet är mkt. tajta seviceintervaller = dyrt. Den hade oxå ryckig koppling. Köpte sen en vtr sp1 -01. Drar sjukt mkt. soppa, äter däck och jävligt obekväm körställning. men den e manlig, låter bra och ser jävligt bra ut, förutom att den är pålitlig som faan och levererar den sortens körglädje alla killar egentligen vill ha.

DVS: VTR utan tvekan! :fakta
:rofl Grym recension
 
preben-77 skrev:
Hej!

Hade tänkt att jag skulle byta ut 600 mot nåt större
Har länge gått och trånat efter en speed triple -02
men upptäckt att den är klassad som sport dvs dyr i
försäkring
Upptäckte då att sprint rs är halva pengen i försäkring
Med ett krossstyre o ett lyse så blir ju den nästan en triple

Har även hört att 955 motorn har lite skiftande kvalitet =engelsk :rolleyes:
Jobbar med engelska bilar o vet hur mycket jobb det kan bli

Nån som vet nåt om detta? :va

Heller ska man skita i det engelska o köpa Vtr istället?

Motorerna efter 01 är det ingen fara med...
 
Någon större skillnad i försäkringskostnad mellan en ultramanlig Speed Triple och en frökenfeminim Sprint RS (;)) är det ju inte, för mig kostar min S3:a med de nya premierna 10 595 kr hel/hel, en Sprint RS skulle kosta mig 9 100 kr, vilket gör en skillnad på 1 495 kr/år. Det är det värt.

De senare 955i-motorerna är av bra kvalitet. Köp en s3:a!
 
Kaparn skrev:
Hade en Triumph TT600 -00. Skitfin! Probelmet är mkt. tajta seviceintervaller = dyrt. Den hade oxå ryckig koppling. Köpte sen en vtr sp1 -01. Drar sjukt mkt. soppa, äter däck och jävligt obekväm körställning. men den e manlig, låter bra och ser jävligt bra ut, förutom att den är pålitlig som faan och levererar den sortens körglädje alla killar egentligen vill ha.

DVS: VTR utan tvekan! :fakta


På vilket sett är den pålitlig, som andra hojar inte är då?

Jaja, jag tycker också det var en bra hyllning till en schysst hoj
 
försäk sprint vs triple

sgtpepper skrev:
Någon större skillnad i försäkringskostnad mellan en ultramanlig Speed Triple och en frökenfeminim Sprint RS (;)) är det ju inte, för mig kostar min S3:a med de nya premierna 10 595 kr hel/hel, en Sprint RS skulle kosta mig 9 100 kr, vilket gör en skillnad på 1 495 kr/år. Det är det värt.

De senare 955i-motorerna är av bra kvalitet. Köp en s3:a!
Jag bor i zon 3 enligt försäkringsbolagen så kostnaden för mig
är 9295 triple o 5460 sprint vilket är en skillnad på nästan 4000
därav min tvekan
 
preben-77 skrev:
Jag bor i zon 3 enligt försäkringsbolagen så kostnaden för mig
är 9295 triple o 5460 sprint vilket är en skillnad på nästan 4000
därav min tvekan

Orkar du bygga om så är det väl inga problem då?
 
Biturbo skrev:
Orkar du bygga om så är det väl inga problem då?

Blir ett spännande bygge :)
Inte mycket förutom just motorn som är likadan i Sprint RS och Speed Triple.
Annan ram till att börja med...
 
xyx skrev:
Blir ett spännande bygge :)
Inte mycket förutom just motorn som är likadan i Sprint RS och Speed Triple.
Annan ram till att börja med...
Jo jag vet men jag skrev ju nästan en triple :hihi
 
Chronic skrev:
På vilket sett är den pålitlig, som andra hojar inte är då?

Jaja, jag tycker också det var en bra hyllning till en schysst hoj


En en klassisk trajja har t.ex. ofta problem med insprutningen. Exempel: har man kört den hårt på motorvägen och kommer in till stan för att stanna vid rödljus dör ofta motorn. Det händer inte Honda. Reläerna på engelska maskiner är ungefär lika bra som kopplingschemat på en Morgan, dvs skit. Lampan slocknar lite då och då och blinkers kan man under långa stunder glömma. :tummenupp
 
Kaparn skrev:
En en klassisk trajja har t.ex. ofta problem med insprutningen. Exempel: har man kört den hårt på motorvägen och kommer in till stan för att stanna vid rödljus dör ofta motorn. Det händer inte Honda. Reläerna på engelska maskiner är ungefär lika bra som kopplingschemat på en Morgan, dvs skit. Lampan slocknar lite då och då och blinkers kan man under långa stunder glömma. :tummenupp

Sicken tur då att preben-77 inte går i tankarna att köpa en "klassisk" trajja :)
 
Jaja.Har själv en trajja å inga problem med den.Sen finns det ju personer som måste hävda sej.Jag är ingen åka på bakslangen-knäskrap-oj-vad-det-går person men hästarna och draget räcker gott till det som jag gör dvs njuter av en fri upplevelse.Köp en trajja å känn värmen från familjen :pannkyss
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top