Speed mc i örebro?

Danne777

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
zx-10r
Hej!
jag har en fråga så om någon kan hjälpa mig med detta är jag tacksam. Speed mc som fanns i örebro, men har kursat e det någon som känner till detta ställe ? var dom auktoriserade kawasaki verkstad? och varför kursade dom?
Tacksam för att ni som vet svarar Mvh Daniel

Dom var auktoriserade på Kawa, Triumph, Honda och Aprilia, kanske även nåt moppemärke men jag minns inte. Det verkar vara ett Kawa-center på gång i Örebro som ersättare eftersom kawa nu tappat sin enda handlare i Närke.

Orsaken till konkursen borde väl rimligtvis vara pengabrist. Vad den berodde åp kan jag bara spekulera i men de hade inte det bästa ryktet och det påverkar ju affärerna negativt. Har själv inte upplevt problemen med dålig service/otrevligt bemötande men har bekanta som gjort det.

Last edited:
erik skrev:
Dom var auktoriserade på Kawa, Triumph, Honda och Aprilia, kanske även nåt moppemärke men jag minns inte. Det verkar vara ett Kawa-center på gång i Örebro som ersättare eftersom kawa nu tappat sin enda handlare i Närke.

Orsaken till konkursen borde väl rimligtvis vara pengabrist. De hade inte det bästa ryktet och det påverkar ju affärerna negativt.
Tack för det svaret, det var bara det jag ville veta :)

erik skrev:
Någon speciell anledning till din fråga?
Japp såg att min hoj var sörvad där, inte jag själv utan ägaren före mig, så jag undrade lite var det var för place med tanke på konkursen :va

Last edited:
Danne777 skrev:
Japp såg att min hoj var sörvad där inte jag själv attan ägaren före mig, så jag undrade lite var det var för place med tanke på konkursen :va

Ok, verkstaden har jag ingen koll på mer än att kompisens tändstift lossnade några mil efter att han hämtat ut den från service. Men slarv och små missar förekommer väl på de flesta ställen i olika omfattning.

erik skrev:
Men slarv och små missar förekommer väl på de flesta ställen i olika omfattning.

Hade du sakt så, Om ditt fram däck hade lossnat när du wheelade på motorvägen i 150km/h :kryckor

:lol

Mögel skrev:
Hade du sakt så, Om ditt fram däck hade lossnat när du wheelade på motorvägen i 150km/h :kryckor

:lol

Jag wheelar inte på motorvägen (fast det beror på att jag inte kan...)

Jag förstår vad du menar men samtidigt tror jag alla verkstäder gör SMÅ misstag, en del mer än andra dock. Att gänga i ett tändstift för hand men glömma att dra åt kan säkert hända den bäste, men att tappa hjulet pga verkstadmiss är aldrig acceptabelt och får inte hända.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D