Speed 3 / Daytona

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tja alla tänkte bara kolla om nån är intresserad av min lilla Trajja & jag vet att detta inte är köp säljsidorna (Panzza får väl flytta eller nåt annars).
Men jag tänkte att om nån är sugen så kan man ju lägga upp den här där folk gillar sånt här.
Nåväl -98 SP3:a med -02:ans Daytona motor (bänkades på 140hk i sommras med fel mapp så nu borde det vara 150 på slangen). Fullt ställbara showa gaffelben & resten typ hemgjort.
Men det fina är att jag pröjsar 3800:- för en halvförsäkring & 150 hk:tummenupp + jävligt mycket bättre väghållning än orginal.
Nåväl om nån vill veta nåt så pm:a eller nåt.
Så lite bilder på bastarden.....& anledningen är att man inte kan ha hur många Trajjor som helst + att jag tänkte ju köra Ducce i sommar som jag ska bli klar med....

Bifogat

• P1010568.jpg
    P1010568.jpg
    136.4 KB · Visningar: 160
  • P1010570.jpg
    P1010570.jpg
    140.3 KB · Visningar: 141
  • P1020052.jpg
    P1020052.jpg
    125.5 KB · Visningar: 171
Tjena !

Fräck hoj. hade jag inte haft för många hojar och bilar hade jag gärna förhandlat. men det är klart är priset rätt så.....! Ett pm kanske....!

Nu till en försiktig undran. Är det en Lazareth lykta du har fram ?
eller hemmasnickrat ?

Mvh från ett Lazareth fan av stora mått !

Tjena !

Fräck hoj. hade jag inte haft för många hojar och bilar hade jag gärna förhandlat. men det är klart är priset rätt så.....! Ett pm kanske....!

Nu till en försiktig undran. Är det en Lazareth lykta du har fram ?
eller hemmasnickrat ?

Mvh från ett Lazareth fan av stora mått !

Först att svara på det uppenbara Tyskar gillar bajs.

Angående Lazaret så är han grym & min är en hemgjord på R6:a lysen med lite bankad alu på:D
Priset hade jag nog tänkt att ej under 50000:- med tanke på vad 02:a står i & denna har ju lite mera hästar & bättre fjädring osv. men man får väl se haft den i 8 år nu tror jag så man är ju lite fäst men va fan.

Några 50000 kr blir det inte det kan jag säga. Det ser ut som en ratbike, jag personligen tycker om looken men priset för ett sådant bygge där man i värsta fall får problem med besiktningen är inte värt 50k försök med 30k så är du närmare sanningen.

Några 50000 kr blir det inte det kan jag säga. Det ser ut som en ratbike, jag personligen tycker om looken men priset för ett sådant bygge där man i värsta fall får problem med besiktningen är inte värt 50k försök med 30k så är du närmare sanningen.

Mmmm gillar man inre looken så gör man inte den har gått genom med blankt papper de sista 3 gångerna har jag för mig & för 30k kan man köpa sig en med gammla motorn & dyr försäkring då har jag den liksom kvar istället så får den stå tills man tröttnat på Duccen för jag är nöjd med den annars + att den hänger på rätt många hojar.

Mmmm gillar man inre looken så....

Jag har haft en Speed Triple i 4 år så att jag tycker om både motorn och utseendet.

Att det har gått igenom besiktningen i 3 år har ingen betydelse när man går på en nitisk besiktningsman som kollar allt (händer sällan). När det gäller fjädringen så har alla S3or full justerbar Showa.

Det är en 98a trots allt, årtalet avgörs inte av motorn utav ramen, så att den är en -98a med 02ans motor inte en 02a med 98ans ram. Det finns slitdelar utöver motor.

Som sagt riktig trevlig hoj men för 30 000 tror inte på en krona över

Jag har haft en Speed Triple i 4 år så att jag tycker om både motorn och utseendet.

Att det har gått igenom besiktningen i 3 år har ingen betydelse när man går på en nitisk besiktningsman som kollar allt (händer sällan). När det gäller fjädringen så har alla S3or full justerbar Showa.

Det är en 98a trots allt, årtalet avgörs inte av motorn utav ramen, så att den är en -98a med 02ans motor inte en 02a med 98ans ram. Det finns slitdelar utöver motor.

Som sagt riktig trevlig hoj men för 30 000 tror inte på en krona över

Jo fast 02.a hade inte upp&nerisar som du kanske minns... Så fjädringen är mycket bättre iallafall tills de de började med såna på Trajorna sen så är det lite styvare kronor & en fin styrdämpare + att bak stötisen bara gått ca 1000mil. Sen så vet jag mycket väl att det är en -98:an tycker det är det snyggaste av alla med delbartank & scoopen vid sadeln. Sen så finns det kvitton & allt på motorn så det är inga problem att regga som att det är en reservdelsmotor om man nu vill.

Jag hade en limegrön -98 med tillhörande barnsjukdom på motorn som fixades på garantin. Tycker också att det var klart den snyggaste modellen, med analoga mätare. Hade allt i ett snyggt rizoma hus, rizoma raisers och styre med. Billig försäkring...... fan jag saknar den lite!!!!

PS: du kanske förstår mitt nick....

Jag hade en limegrön -98 med tillhörande barnsjukdom på motorn som fixades på garantin. Tycker också att det var klart den snyggaste modellen, med analoga mätare. Hade allt i ett snyggt rizoma hus, rizoma raisers och styre med. Billig försäkring...... fan jag saknar den lite!!!!

PS: du kanske förstår mitt nick....

Helt klart sen så kommer jag ju ha kvar den med alutank som jag har en äldre Daytona snurra som ligger å väntar på att få hoppa i. Men mest så tänkte jag försöka köra lite lugnare 2 ungar nu & då är bästa sättet att sälja den med mest hk.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra