Speciell däcksprofil.

• Thread starter Thread starter EBS
  • Start date Start date

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Införskaffade nya sulor idag. Blev Avon pga att jag fick ett bra pris på dom (Tack Bodoe :tummenupp). Nu har jag märkt att profilen på bakdäcket är lite speciell. Det är som en puckel mitt på. Varför denna puckel? Bra/Dåligt?

Slänger med en bild för att bättre förklara. :)

Bifogat

• bakdäcj.jpg
    bakdäcj.jpg
    17.2 KB · Visningar: 207
Är det luft i däcket ? om inte kanske det rättar till sig när du monterat och luftat.
Däck brukar se lite skumma ut utan luft.

:squid

Jonne_boy skrev:
för att du ska bränna slut på den först =P

Hur känns hojjen med nya däcket??

Vad blev det för dim. bak?

ser det ut som om det sitter på? *peta* :rolleyes:

det blev samma dimention, 130 alltså. även om dom ser aningen bredare ut än det gamla. :)

Lasker skrev:
Är det luft i däcket ? om inte kanske det rättar till sig när du monterat och luftat.
Däck brukar se lite skumma ut utan luft.

:squid

isåfall blir det VÄLDIGT brett för ett 130 när det är uppblåst. det är redan 1 cm bredare än mitt gamla.

EBS skrev:
isåfall blir det VÄLDIGT brett för ett 130 när det är uppblåst. det är redan 1 cm bredare än mitt gamla.

Framdäck brukar se väldigt toppiga ut i formen när dom
är omonterade.

Dom däck jag har haft har blivit mycke rundare med luft i :tummenupp

och sluta förstör min tråd.. jag vill ha svar på min fråga.. :p

Out_Spinner skrev:
(Tack Bodoe )... Förklara dig! :p
För att göra den långa historien kort, så här var det:

En sommardag för drygt 9 månader sedan vaknade jag upp yrvaken till skriket av grannarnas ungar. Jag ligger i sängen och drar mig i några timmar som varje dag på sommarlovet, fast där ljög jag, för jag jobbade faktiskt under nästan hela sommaren.

Så HÄR var det:
En sommardag för drygt 9 månader sedan, en helt vanlig arbetsdag (eller var det kanske helg? då förändras ju hela historien...skit samma). Jag vaknar upp nyvaken :rolleyes: och trött :p. Klockan är säkert halv sju på morgonen och det är igentligen sommarlov för normala skolbarn, men detta är mitt sommarliv! Jag klär sakta på mig och bla, bla, bla, bla. Blah, blag, blurp, blopp, blao, blio, blej...blaha. BLAH! Och det slutar med att jag har vunnit ett par däck av "Ghostrider" för att jag kom på nån bra idée till vad de skulle göra i sin film. Nu, nästan ett år senare lyckas Mr G.Lömsk Ansvarsfull äntligen skicka iväg däcken (som är till min 125:a som jag redan sålt).

För att förkorta historien ytterligare skulle jag kunna ta och radera det mesta av vad jag nyss skrivit, men "what the heck". Emil får köpa mina däck eftersom jag inte behöver dem, så är det.

Godnatt...

Däck ser ut så när du inte har den monterade på fälg. Montera nu istället för att gnälla framför datorn :7peta :notme

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul