Specialförsäkring för ombyggda hojar, ex utställning

*V.4.L*

Fullt ös!
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Fireblade 2010
Tjenare!

Är det någon som har koll på om det finns någon specialförsäkring för hojar som är ombyggda i utställningssyfte?

/M

*V.4.L* skrev:
2438283 Tjenare!

Är det någon som har koll på om det finns någon specialförsäkring för hojar som är ombyggda i utställningssyfte?

/M

Det finns försäkringar till hemmabygge, den måste dock vara så kraftigt ombygd (typ ny ram eller annorlunda gaffelvinkel m.m.) att det ska räknas som hemmabygge. Då åket man till försäkringbolaget, visar kvitton, ger dom uppgifter på vikt/effekt och hur många mil man ska köra så ger dom dig prisuppgift, änsålänge har jag bara kollat med trygg-hansa men jag antar att även andra har liknande vilkor. Man kan bara försäkra hojens värde i delar, tiden du spenderar med att skruva räknas inte....

T509 skrev:
2438320 Det finns försäkringar till hemmabygge, den måste dock vara så kraftigt ombygd (typ ny ram eller annorlunda gaffelvinkel m.m.) att det ska räknas som hemmabygge. Då åket man till försäkringbolaget, visar kvitton, ger dom uppgifter på vikt/effekt och hur många mil man ska köra så ger dom dig prisuppgift, änsålänge har jag bara kollat med trygg-hansa men jag antar att även andra har liknande vilkor. Man kan bara försäkra hojens värde i delar, tiden du spenderar med att skruva räknas inte....

Och detta brukar, om man har en ex R1, resultera i...? En ännu dyrare försäkring pga alla extradelar eller en något billigare entusiastförsäkring??

*V.4.L* skrev:
2438514 Och detta brukar, om man har en ex R1, resultera i...? En ännu dyrare försäkring pga alla extradelar eller en något billigare entusiastförsäkring??

Beror på, om du fixar till till den för 500 000 kronor i delar så blir den dyrare. Innan man kan få priset så måste man visa den, annars kan dom ej avgöra något, det är de svatret jag fick.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park