"special tool" suzuki - packbox byte

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Hej knekt!

en fråga, jag håller på o ska kränga min lilla gixxer eventuellt... och så vill jag ju fixa till lite saker på den, kollade tid med meck för o byta packboxar (senast jag gjorde nå sånt va på moppe tiden, och slutade olyckligt ) meeen som vanligt i dessa tider är det ju grym vänte kö.... shit jag babblar som en kvinna, poängen iaf:

jag kollade i manualen hur man går till väga ut, såg inte för krångligt ut MEN, det står:
"Insert the inner tube into outer tube and fit the oil seal and dust seal with the special tool." ... lagom flummit, vad är detta special tool? nån som bytt på en liknande, det är inte USD..

Jag brukar använda den gamla packboxen för att trycka den nya på plats.

Det går säkert mycket lättare med ett "Special Tool", men är nog oxå mycket dyrare.

semper skrev:
2171950 jag kollade i manualen hur man går till väga ut, såg inte för krångligt ut MEN, det står:
"Insert the inner tube into outer tube and fit the oil seal and dust seal with the special tool." ... lagom flummit, vad är detta special tool? nån som bytt på en liknande, det är inte USD..

RRacer skrev:
2171957 Jag brukar använda den gamla packboxen för att trycka den nya på plats.

Det går säkert mycket lättare med ett "Special Tool", men är nog oxå mycket dyrare.

Alright, som jag misstänkte, tackar så mycket! :tummenupp

Zenit skrev:
2172695 sj tog jag en insekts och hammare funka skit bra..men ta de lungt så du inte sabbar nåt :hihi

insekts? :rofl :hihi

men ja, jag förstår va du menar, ska nog gå bra, imorgon smäller det :) :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg