special bygga avgasrör till 2T

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Tjena, har sett förut att det är någon på forumet som pysslar med just vad det står i rubriken...
Då jag håller på att bygga streetfighter av min 125:a och skulle vilja ha röret på ett annat sätt, än på det som det är orginal.

någon som vet vem jag menar????

Hallå du killen det finns ett 125cc forum här på sporthoj.com gå ditt istället :kocko

shoik skrev:
Tjena, har sett förut att det är någon på forumet som pysslar med just vad det står i rubriken...
Då jag håller på att bygga streetfighter av min 125:a och skulle vilja ha röret på ett annat sätt, än på det som det är orginal.

TurboTorsk skrev:
Hallå du killen det finns ett 125cc forum här på sporthoj.com gå ditt istället :kocko

mmm, vilket attityd problem :kocko vet mycket väl att det finns ett 125- forum, men det finns ingen hjälp att hämta där i den här frågan... då jag läste en tråd för ca. ett halvår sen och har för mig att det var i mekforumet då det var någon som sökte ett avg. rör till just en 2T hoj.
och då var det någon på forumet som pysslade med att special bygga rör.
så det handlar väll mer om att få ett special byggt rör än något annat.

shoik skrev:
mmm, vilket attityd problem :kocko vet mycket väl att det finns ett 125- forum, men det finns ingen hjälp att hämta där i den här frågan... då jag läste en tråd för ca. ett halvår sen och har för mig att det var i mekforumet då det var någon som sökte ett avg. rör till just en 2T hoj.
och då var det någon på forumet som pysslade med att special bygga rör.
så det handlar väll mer om att få ett special byggt rör än något annat.

vrm_roffe tror jag att du menar? :tummenupp

Om du bara skall dra om röret (och har en svets) så låna boken 2-stroke performence av A.G Bell. Där står hur du kan ändra på rören utan att resonansen påverkas. Samt vilka förändringar som påverkar.

shoik skrev:

Köp dig en carboon ljudämpare bara? :confused: kommer bli riktigt fräck isfl :)

Mr_Malossi skrev:
Köp dig en carboon ljudämpare bara? :confused: kommer bli riktigt fräck isfl :)

Du ser ju fortfarande röret då, han ska ju köra utan kåpor. :7peta

Han vill ju gömma undan det lite för ett 2 T system är inte snyggt på fighter.

Solid snake skrev:
Du ser ju fortfarande röret då, han ska ju köra utan kåpor. :7peta

Han vill ju gömma undan det lite för ett 2 T system är inte snyggt på fighter.

Han kommer aldrig komma ifrån det ju iaf inte utan att effekten påverkas!

Alex.J skrev:

Det vet väl jag också men det sa jag inget om, jag sa bara att han vill gömma undan det. :fakta

Alex.J skrev:

Jopp det gör man,eller nja inte direkt, man kan ju antingen göra rätt eller fel. Gör man Rätt så blir det mer effektistället, då man kan modifiera röret så pass efter hojen så att den värkligen är "maxat" :)
Gör man fel, så tappar man effekt istället, och mycket beror ju sedan på bestyckningen.
Dom som håller på seriöst som te x roffe på vrm har ju programm som man kan räkna ut allt som behövs på...

tackar för svaren....

shoik skrev:
Jopp det gör man,eller nja inte direkt, man kan ju antingen göra rätt eller fel. Gör man Rätt så blir det mer effektistället, då man kan modifiera röret så pass efter hojen så att den värkligen är "maxat" :)

Jag tror att det blir bättre, kanske t.o.m. enklare, att bygga ett rör från grunden än att modifiera det gamla. Jag har använt program från denna adress: http://www-staff.lboro.ac.uk/~elvpc/bikes.html när jag byggt mina expansionkammare.

Bearing skrev:
Jag tror att det blir bättre, kanske t.o.m. enklare, att bygga ett rör från grunden än att modifiera det gamla. Jag har använt program från denna adress: http://www-staff.lboro.ac.uk/~elvpc/bikes.html när jag byggt mina expansionkammare.

givetvis så blir det bättre att bygga ett nytt, men det tar mycket tid och kostar för mycket på min begränsade ekonomi.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...