Special "avgasbandage"?

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Motorcycle emptiness..
Har någon form av "avgasbandage" (inte framför mig, så minns inte namnet på produkten). Denna fungerar så här:

Blöt den i vatten, linda den runt avgassystemet (ej slut burkarna/dämparna) och starta din hoj. När den har torkat så ger den dig +10-15 hk mer effekt..

Vad den gör är att den ser till att rören/röret inte expanderar allt för mycket när det blir varmt (detta enligt tillverkaren, används mycket på trimmade bilar etc.etc.).

Fick denna i gåva av en polare som trimmar ATV, och undrar om någon vet vart man kan köpa denna produkt? Den börjar på "W" om jag minns rätt, och ska kosta runt500:- och uppåt. Tillverkaren säljer mestadels trim produkter.

Behöver nämligen en ny rulle samt tändhattar från samma tillverkare.

Tack på förhand

-L2R

Avgasbandage är avgasbandage liksom, jag lovar. Det expanderar ingenting någonstans och gör det det så hjälper inga asbestfyllda gasbindor.

Det ökar gashastigheter i röret genom minskning av strålvärme. Och i bilar sänker det värmen under huven = tempen på insugsluften.

Effektmässigt händer inget som DU kan mäta eller känna.

Finns på xpit.se vid Gullmarsplan, eller valfri jänkeaffär typ nåkab i Älvsjö,

Varför man blöter ned bandaget är för att när det självtorkat så drar det ihop sig en aning och sitter tajt som berget mot röret man lindat det runt.
Skulle du linda utan att blöta det så skulle det sitta lite löst oavsett hur hårt du tar i när du lindar det.

Själv har jag någon jäkla fiberhistoria på bilen som kliar satan om man har varit där och pillat. :död

Mitt tips är www.karnag.se
sedan går du in under högtemperaturisolering och sedan racingape, finns olika fäger och brädder etc.
Håller med föregående talare, efektökningen är nog ungefär lika med noll. Dock bra isoleringsförmåga.
Mvh
Markus

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa