sparar man verkligen så mycket???

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
sitter och kollar runt på nytt skinställ och kollar då även på den utländska marknaden.
men det jag reagerar över är priserna, med frakt och allt så verkar det ej som att man tjänar speciellt mycket. blir ju ca 1000 billigare bara.

eller räknar jag helt fel???

Rätta mig gärna om jag har fel. Men är inte svenska kronan ganska svag nu jämfört med vad den var för något år sedan?

Jag satt och kikade runt på fc-moto.de idag och på deras utföräljning ligger ställen på mellan 4500 och uppåt. Jag har inte sett några sådana priser hemma i sverige. Har du? Tipsa gärna isf!

http://www.powersport.co.uk Handla jag för 1½ månad sedan, var storskillnad iaf gemfört med lokalahandlare. Lade inte ner stor energi på att söka internet butiker i sverige o beställde direkt. Funka bra varorna kom efter en vecka ca.

Själv tillhör jag normen i allra högsta grad (Strlk 50/52) och jag köper mina ställ på beg. marknaden. Otroligt att folk säljer superfina ställ till nästan inga pengar alls, men jag klagar ju inte. :)

Har också handlat från powersport, ett par nya stövlar förvisso.. Men ska beställa ett skinnställ till tjejen, tror det skiljde ca. 4500 mot det svenska priset. Värt att nämna kanske också är att de egentligen inte hade stället i sitt sortiment, men kan beställa det direkt från A-stars åt mig ändå. Klockrent. Funderar på att köpa ett par nya stövlar till henne i samma vända. Med deras customer loyalty program blir det fortfarande - ställ, stövlar, frakt - ca. 2000 billigare än bara stället här hemma.

Har också handlat från powersport, ett par nya stövlar förvisso.. Men ska beställa ett skinnställ till tjejen, tror det skiljde ca. 4500 mot det svenska priset. Värt att nämna kanske också är att de egentligen inte hade stället i sitt sortiment, men kan beställa det direkt från A-stars åt mig ändå. Klockrent. Funderar på att köpa ett par nya stövlar till henne i samma vända. Med deras customer loyalty program blir det fortfarande - ställ, stövlar, frakt - ca. 2000 billigare än bara stället här hemma.

Afan visste jag inte att dem tog hem vad man ville ha :O fast iofs hade dem den modellen jag ville ha så var inga problem, men bra att veta till framtiden :). Köpte deras bobbiner klyckor från oxford och montera på mitt biltema depåstöd klockrent :P

Handlar man i euro blir det med den svaga kronan inga jättevinster.

Last edited:
Handlar man i euro blir det med den svaga kronan inga jättevinster.

Jag sparar ca 2900kr på mitt ställ som jag beställt från fc-moto fast kronan är svag jämte euron. Och så sparar jag va 700kr på handskarna. Frakten kostar bara 8,90€ för stället och 2€ för handskarna =)

Köpte nytt förra året, var inne och hörde med en återförsäljare om han kunde komma i närheten av vad min utrustning skulle kosta i Tyskland.
Han skrattade och sa att jag knappt skulle få stället för den kostnaden.

Vad gör ni om de blir problem något går sönder??? Garantin lär vara en jobbig fråga.
Jag betalar hellre tusen kronor (vilket de verkar röra sig om för dom flesta) extra å så kan jag vända mig till den lokala handlaren när jag får problem plus att jag stödjer den svenska marknaden.
Tycker jag verkar extra viktigt framförallt i dessa kris tider.

Du har i princip samma rättigheter, sen är det ju iallafall tillverkaren, inte säljaren, som ytterst står för garantin. Det bör inte vara några problem.

Du har i princip samma rättigheter, sen är det ju iallafall tillverkaren, inte säljaren, som ytterst står för garantin. Det bör inte vara några problem.

sanning att det ytterst är tillverkaren och ej säljaren som står för garantin. nu har jag ej erfarenhet i ämnet, men är det inte svårt att få en säljare här i sverige att lägga ner arbete och tid på att få igenom en garanti på något han ej själv tjänar/tjänat pengar på. man har ju inte köpt stället där.
som någon skrev innan i tråden, prova hos säljaren och beställ på nätet. men tror någon verkligen att säljaren sen är sugen på att få igenom din garanti på något som du ej köpte hos han???. vart lite rörigt, men hoppas någon förstår vad jag menar.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025