Spanska Mästerskapen: CEV Buckler - JEREZ

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Finalen i det Spanska Mästerskapet gick i helgen som var på Jerez. Ska leta fram lite info. Men börjar med ett foto på en av dom 2 Svenskarna som var på plats där nere.


Alexander Lundh Team Honda TOOLS
3036220540_03877a952b_o.jpg




Resultaten i Extreme 1000cc.

CEV Extreme - Jerez de la Frontera - 08.11.16

1. Kenny Noyes-USA (Motorrad Suzuki) 29´30.045
2. Carmelo Morales -Spain (L’Oreal Yamaha) 29´30.801
3. Javier del Amor SpRin (L´Oreal Yamaha) 29´32.801
4. Xavier Fores -Spain (D´Antin Kawasaki) 29´37.980
5. David Salom –Spain (L’Oreal Yamaha) 29´39.466
6. Graeme Gowland-Great Britain (Darcey Honda) 29´40.391
7. Ivan Silva – Spain (Yamaha Factory Spain) 29´40.701
8. Enrique Rocamora -Spain (Speed Racing) 29´52.213
9. José Luis Cardoso -Spain (Blusens BQR Suzuki) 29´57.120
10.Victor Carrasco –Spain (Palmetto Kawasaki) 30´01.956
-
19. Alexander Lundh - Sweden (Team Honda TOOLS) 30´45.880

DNF.
Andreas Mårtensson - Sweden - (Team Honda TOOLS) 7´14.227

Amerikanen Kenny Noyes, som vann i Extreme
DM12268565562.jpg


Podiet i Extreme
3036261306_a3784df16f_o.jpg


Slutställning i Extreme Mästerskapet. (topp 10)
1. Morales 130
2. Del Amor 116
3. Cardoso 107
4. Noyes 89
5. Martinez 62
6. Rocamora 56
7. Silva 53
8. Lozano 50
9. Carrasco 47
10. Fores 43

Carmelo Forales firar att han är årets Mästare i Extreme.
3036251264_ac12785e02_o.jpg
 
Last edited:
Alla som kommer i mål i CEV på ett race får 250 euro! Vinnaren i racen får 1350 euro.

Årets vinnare i Kawasaki Cup, CEV-125, CEV-Extreme och CEV-Supersport på bild.
DM12268564152.jpg
 
Last edited:
Ah! Inte hört eller tänkt på att dom rejsar fortfarande där nere. Fuskigt!

Vad för tider la dom?
 
Ah! Inte hört eller tänkt på att dom rejsar fortfarande där nere. Fuskigt!

Vad för tider la dom?

1.42:7 körde dom snabbaste i 1000cc. 1.48:4 dom långsamaste i samma klass. Svenskarna på mitten 44:a och låg 45:a

Varvtiderna längst ut på resultaten.
http://www.motocev.com/pdfclasificaciones_08/jerez_7/Clasificacion carrera extreme.pdf

Kan jämföras med MotoGP där varvrekordet är 1.40;116 och för 250GP 1.43;546 på Jerez. Sylvain Guintoli körde 1.42;880 och Toni Elias 1.42;515 senst där i MotoGP racet.

2003 så satte Valentino Rossi nytt banrekord i MotoGP med 1.42;788 på Jerez. Så Spaniorerna är 5 år efter med att köra lika snabbt i deras nationella serie med superstockbaserade 1000cc hojar. Kan jämföras med att vi i Sverige är ca 20 år efter med att göra samma på våran bana.
 
Last edited:
1.42:7 körde dom snabbaste i 1000cc. 1.48:4 dom långsamaste i samma klass. Svenskarna på mitten 44:a och låg 45:a

Varvtiderna längst ut på resultaten.
http://www.motocev.com/pdfclasificaciones_08/jerez_7/Clasificacion carrera extreme.pdf

Kan jämföras med MotoGP där varvrekordet är 1.40;116 och för 250GP 1.43;546 på Jerez. Sylvain Guintoli körde 1.42;880 och Toni Elias 1.42;515 senst där i MotoGP racet.
Du det var inte så illa! Riktigt nice.
 
Dum fråga kanske men har sett både på AMA kawasaki och nu denna i Kawasaki cup att dom har avgas uppdraget under cutsen!

Varför?

(är det en sexhundra eller? isf är spanjacken jefligt liten!)
 
Dum fråga kanske men har sett både på AMA kawasaki och nu denna i Kawasaki cup att dom har avgas uppdraget under cutsen!

Varför?

(är det en sexhundra eller? isf är spanjacken jefligt liten!)

600cc i denna Ninja Cup:en, ja.

DM1198749759.jpg


DM1198749998.jpg


DM1198749997.jpg
 
Mårtensson DNF? Krash? Brutit?

Vad hände?

Fan, dom hade bråttom i täten... Ha ha

Andreas Mårtensson Team Honda TOOLS

"Jag fick en klockren start och var runt 15:e man in i första kurvan, strax bakom Alex. Det blev trångt och jag körde på en Suzuki. I närkontakten krökte jag både styre och bromsgrepp. Tappade många placeringar och var då nere på en 22:a plats efter första varvet. Vande mig vid det krökta styret, men så började motorn misstända. Troligen på grund av incidenten på första kurvan. Första gången det misstände trodde jag att jag hade kommit åt quickshiftern. Andra gången höll jag på att krascha och tredje gången kraschade jag. Inget jag kunde göra åt saken. Jäkla synd då jag hade bra racetempo och poäng hade vart inom räckhåll."
 
Andreas Mårtensson Team Honda TOOLS

"Jag fick en klockren start och var runt 15:e man in i första kurvan, strax bakom Alex. Det blev trångt och jag körde på en Suzuki. I närkontakten krökte jag både styre och bromsgrepp. Tappade många placeringar och var då nere på en 22:a plats efter första varvet. Vande mig vid det krökta styret, men så började motorn misstända. Troligen på grund av incidenten på första kurvan. Första gången det misstände trodde jag att jag hade kommit åt quickshiftern. Andra gången höll jag på att krascha och tredje gången kraschade jag. Inget jag kunde göra åt saken. Jäkla synd då jag hade bra racetempo och poäng hade vart inom räckhåll."

Typiskt.... :rolleyes:
 
Kollade på nått ama race för ett litet tag sedan ( Repris ) och under det racet så körde Kenny Noyes och låg på en 10de plats. Nu vann han nere i jerez. Det visar ju bara hur snabbt det går borta i usa :)
 
Kollade på nått ama race för ett litet tag sedan ( Repris ) och under det racet så körde Kenny Noyes och låg på en 10de plats. Nu vann han nere i jerez. Det visar ju bara hur snabbt det går borta i usa :)
Ok, så det blir AMA 2009 för dig alltså? :tungan
 
Kollade på nått ama race för ett litet tag sedan ( Repris ) och under det racet så körde Kenny Noyes och låg på en 10de plats. Nu vann han nere i jerez. Det visar ju bara hur snabbt det går borta i usa :)
Noyes körde en superstock 1000 i AMA superbike där trimningsgraden är aningen mer tillåten. Rena superbikehojar där nästa. Så det var nog bristen på effekt som gjorde att han inte prestera "så bra"...
 
Ok, så det blir AMA 2009 för dig alltså? :tungan

Haha, nej! :P

Noyes körde en superstock 1000 i AMA superbike där trimningsgraden är aningen mer tillåten. Rena superbikehojar där nästa. Så det var nog bristen på effekt som gjorde att han inte prestera "så bra"...

Aha, åfan. Men det är ju bra det med :) Ligga runt en 10de med en stock hoj är inte illa..
 
Last edited:
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top