Spanien-läger 2010

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Nu har planeringen av vårat supermoto-läger i Spanien påbörjats .

Lägret som har genomförts varje år sedan 2003 kommer 2010 att vara på 3-4olika banor i Alicante-Murcia regionen .

Vecka 10-11 blir de två veckor som vi kör lägret 2010 .

Basort för lägret blir som vanligt i den trevliga kurorten Banos de Fortuna .

Tränare blir Ola Eifrém och förhoppningsvis också den snabbe engelske föraren Matt Winstanley , och kanske någon mer beroende på hur många deltagare det blir .

Lägret är till för alla , allt från nybörjare till elit . Gruppindelning som vanligt .

Nytt för 2010 är att vi har planer på att under lägret erbjuda möjlighet till ombyggnad av gafflar och stötdämpare .

Mer info kommer efter hand .

# 36 Ola Andersson

Har ni tittat nåt på nertransport av hojar än?
Hade ju vart trevligt om Micke ville köra ner hojar i år då man helst vill flyga ner...
Om man nu kommer med i år igen.

Hade ju vart trevligt om Micke ville köra ner hojar i år då man helst vill flyga ner...

Instämmer, hade vart kanon om man kunde flyga ner.

Klart du ska mä kolle, vi tar mä oss team hoppborg! :yoparty Fan va kul det ska bli!:tummenupp

Vi har ingen lösning på transport av många hojar i ett fordon än , men vi jobbar på det . Både jag och Eifrém är tacksamma för förslag på någon som kan ta med 8-10 hojar . Tidigare år har det kostat 3000:- att få sin hoj transporterad Sverige-Spanien t.o.r. samt till och från våra banor . Vad det blir för pris 2010 får vi räkna fram tillsammans med den som kan tänka sig att ta på sig detta .

Vi har redan förbokat fem stugor , för ca 25 personer , i Banos de Fortuna .
Sen hjälper vi förstås till med att förmedla och samordna boende för alla som blir med på lägret på ett eller annat sätt .

Som de sista åren står vi för maten till lunch på alla träningsdagar .

Vi har ingen spikad lägerkostnad än . Jag och Eifrém skall gå igenom förmodade utgifter innan vi fastställer lägerkostnaden . 2009 var lägerkostnaden 800 Euro . I dessa tider kommer vi att göra vad vi kan för att minska den . Vi bör ha det klart till efter helgerna .

Hör gärna av er till mig eller Eifrém om ni är intresserade att följa med .
När vi har hela konceptet klart kommer ni att få allt mailat till er . Skicka gärna er mail-dress till tradgardsola@telia.com

Last edited:
Vi har ingen lösning på transport av många hojar i ett fordon än , men vi jobbar på det . Både jag och Eifrém är tacksamma för förslag på någon som kan ta med 8-10 hojar . Tidigare år har det kostat 3000:- att få sin hoj transporterad Sverige-Spanien t.o.r. samt till och från våra banor . Vad det blir för pris 2010 får vi räkna fram tillsammans med den som kan tänka sig att ta på sig detta .

Vi har redan förbokat fem stugor , för ca 25 personer , i Banos de Fortuna .
Sen hjälper vi förstås till med att förmedla och samordna boende för alla som blir med på lägret på ett eller annat sätt .

Som de sista åren står vi för maten till lunch på alla träningsdagar .

Vi har ingen spikad lägerkostnad än . Jag och Eifrém skall gå igenom förmodade utgifter innan vi fastställer lägerkostnaden . 2009 var lägerkostnaden 800 Euro . I dessa tider kommer vi att göra vad vi kan för att minska den . Vi bör ha det klart till efter helgerna .

Hör gärna av er till mig eller Eifrém om ni är intresserade att följa med .
När vi har hela konceptet klart kommer ni att få allt mailat till er . Skicka gärna er mail-dress till tradgardsola@telia.com

Är det någon som bestämt sig än?
Har ev 5-6 platser i lastbil om allt går i lås.
Calle Carlsson Eksjö

Skulle tippa på att 2-5 av de platserna skulle kunna bokas upp av göteborgare men vet ej säkert tyvärr...

Det är bra Calle om du har 5-6 platser , själv räknar jag med att ha 3 platser att erbjuda .

Om göteborgarna fortsätter att vara på hugget så har du snart fyllt din lastbil .

Mina trädgårdsarbeten tar slut i början på januari så då får jag äntligen tid att börja arbeta med supermoton . Jag och Eifrém återkommer här så fort som möjligt . Vi svarar på frågor om Spanien-lägret här på Sporthoj , eller på mailen , eller ring mig på 070-5569010 .

Jag tar gärna en plats i din lastbil Calle! :tummenupp Ska arbeta på kerttu oxå, o kolle e ju på hugget redan så jag tycker att vi borde bli iallafall 3 pers från götet.

tror jag å sputnik ska med oxå men vill veta hur det blir med pris å transport :P

Det blir Spanien-läger son planerat , 2010.03.08.-19.

Kostnad 650 Euro .

Vill du med , hör av dig snarast till Ola Andersson , 070-5569010 .

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman