Spamtråden 6.0!

Status
Ej öppen för fler svar.
Erbjuden plats i startelvan, innermittfält, 90 min i div 6 (träningskamp) imorgon. Efter en träning. Är det dumdristigt eller stjärnstatus?

Hmmm... :va

Erbjuden plats i startelvan, innermittfält, 90 min i div 6 (träningskamp) imorgon. Efter en träning. Är det dumdristigt eller stjärnstatus?

Hmmm... :va

Du kommer knappt överleva..... men men go for it, har du tur är talangscoutern där och du blir stormrik på kuppen.

Vi kan komma över nån dag så får du visa bilderna live!
Men då ska det bannemig vara riktiga papperskopior, inte digitalt junk!
:gammalgubbe

Wörd!

Ännu en natt med våta drömmar om mc-körning. Så fort jag blir av med förkylningen så jag slipper må som en överfull askkopp så ska det köras.

Last edited:
Känner du dig som en rökig whisky?

Tyvärr inte, mer som om jag tuggat gamla fimpar som sen satt sig på tvären i luftstrupen. Men om jag dricker rökig whiskey så kanske det blir bra. Det blev lite bättre förra helgen när jag drack gammeldansk, då gick febern bort.

Tyvärr inte, mer som om jag tuggat gamla fimpar som sen satt sig på tvären i luftstrupen. Men om jag dricker rökig whiskey så kanske det blir bra. Det blev lite bättre förra helgen när jag drack gammeldansk, då gick febern bort.

Sprit löser många problem :fakta

Jag trodde det orsakade problem:fyllisar:fyllisar

:fakta

Alkohollösligt
• Vatten: Blandningen blir mjölkig - måste filtreras för att bli klar. Kan t. ex. blandas i vatten (upp till 10 %) varmed sedan ett gelé kan göras men man bör vara uppmärksam på att en del geléer kan försvagas (fastheten försvinner) om de tillsätts mycket alkohol.
• Glycerin kan blandas obehindrat med alkohol.
• Eteriska oljor. 95 % alkohol krävs för säker och fullständig lösning. Lägre än 90 % löser de flesta eteriska oljor bara delvis; oljan lägger sig på ytan och blandningen måste skakas om före användning.
• Oljor: Bara ricinolja löses helt i alkohol.
• Fett och vaxer: Löses endast delvis; värme förbättrar lösligheten.
• Hartser: Löses nästan helt (bensoeharts) eller ofullständigt (myrraharts) av 90%. Här hjälper uppvärming av alkoholen.
• Pulver som klorofyll, karbamid, saponiner, syror (bensoesyra, citronsyra, garvsyra, mjölksyra, salicylsyra), doftande isolat ur växter (kamfer, mentol, tymol) löses ofta lätt i stark alkohol.
•Tjära: Talltjära löses helt, entjära nästan helt.

:fakta

Alkohollösligt
• Vatten: Blandningen blir mjölkig - måste filtreras för att bli klar. Kan t. ex. blandas i vatten (upp till 10 %) varmed sedan ett gelé kan göras men man bör vara uppmärksam på att en del geléer kan försvagas (fastheten försvinner) om de tillsätts mycket alkohol.
• Glycerin kan blandas obehindrat med alkohol.
• Eteriska oljor. 95 % alkohol krävs för säker och fullständig lösning. Lägre än 90 % löser de flesta eteriska oljor bara delvis; oljan lägger sig på ytan och blandningen måste skakas om före användning.
• Oljor: Bara ricinolja löses helt i alkohol.
• Fett och vaxer: Löses endast delvis; värme förbättrar lösligheten.
• Hartser: Löses nästan helt (bensoeharts) eller ofullständigt (myrraharts) av 90%. Här hjälper uppvärming av alkoholen.
• Pulver som klorofyll, karbamid, saponiner, syror (bensoesyra, citronsyra, garvsyra, mjölksyra, salicylsyra), doftande isolat ur växter (kamfer, mentol, tymol) löses ofta lätt i stark alkohol.
•Tjära: Talltjära löses helt, entjära nästan helt.

Nu menade jag om man dricker det:D :D

Nu är jag nyvaken igen :)

Somnade i den där härliga massagestolen

nån som ska ut o vara tuff i stan i helgen?

För min del har det kört ihop sig. Två vänner har födelsedagsfester och jag har glömt bort den ena och tackat ja till båda. Sen blev jag påmind om den första och då hade jag ju tackat ja till den andra där det ska bjudas på mat. Fan oxå :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!