Spamtråd snökaoz edition

Status
Ej öppen för fler svar.
Abstinens.. varför skulle våra förfäder bosätta sig i ett kallt land. Hur fasen tänkte dom?! :huvet

Last edited:
Idag var det sol o torra vägar så det blev året första wheeelies! Hhihihihihihihiiii :D Men kallt som fan var det :tungan

Senaste Top Gear :rofl

Dom bygger om en skördetröska med en snöplog längst fram, tar skiten till Norge och ska ploga en bana på isen. Vem tror dom kör igenom? :lol

tips på en bra hojbil ?

de jag har kikat på är skoda pick up, MB vito och Chrysler Grand Voyager,dock känns voyager lite liten ?

som sagt, tips mottages gärna !

gött, nytt jobb !
Gött! Külan?

frän som fan. men en halv mille...... :gnissla
Jag förstår att det blir dürt. :gnissla

:kassako

Nu blir jag gymt nyfiken, var jobbar du om du får hålla på med den? Consat, HRM?

Jobbar som underleverantör till PV på ett företag som heter Valeo (rätt stort i världen, inte så stort i Schweden). Är ansvarig projektledare för integrationen och komponentutvecklingen av AC-system och hanteringen av batterikylan.

Så, i den fläshiga videon är den svarta låddan i mitten/botten av bilen min största huvudvärk (+ ytterligare 3miljoner grejer) just nu.

:banana

Last edited:
Gött! Külan?

Jag förstår att det blir dürt. :gnissla

:kassako

Jobbar som underleverantör till PV på ett företag som heter Valeo (rätt stort i världen, inte så stort i Schweden). Är ansvarig projektledare för integrationen och komponentutvecklingen av AC-system och hanteringen av batterikylan.

Så, i den fläshiga videon är den svarta låddan i mitten/botten av bilen min största huvudvärk (+ ytterligare 3miljoner grejer) just nu.

:banana
Tackar för svaret! Jag förstod att du pillade med den bilen, men inte vad, intressant! :)

vilken olja skall man ha till hojen ?

5 40, 10 40 eller 10 50 ?

sporthoj och en del bana men även lite gata ?
HK3 ;) automotivesidan och ett väldigt tätt och nära samarbete med ducati :tummenupp:yoparty

Jag kör med 15-50 men tror 10-40 går lika bra. :)

Grattis till nya jobbet :tummenupp

tack.

men vilken olja är bäst/dyrast ?

Vilken hoj? att öppna manualen är väl det enklaste ;)

Men högre viskositeter är bättre i högre temperaturer och lägre är bättre i lägre temperaturer.

Luftkylda motorer brukar glla 15w50 eller 20w50 medans vattenkylda oftast går bäst på 10w40.

Du kan köra en vattenkyld på 15w50 också under sommaren, men enda du "tjänar" är något ökat slitage vid kallstart

Vilken hoj? att öppna manualen är väl det enklaste ;)

Men högre viskositeter är bättre i högre temperaturer och lägre är bättre i lägre temperaturer.

Luftkylda motorer brukar glla 15w50 eller 20w50 medans vattenkylda oftast går bäst på 10w40.

Du kan köra en vattenkyld på 15w50 också under sommaren, men enda du "tjänar" är något ökat slitage vid kallstart

tänkte mer allmänt. har ingen hoj just nu men kan ev. få loss en del olja till ett schysst pris.
hade tänkt nöta lite bana + gata.. så en SH från -03 och uppåt är det som gäller..

tänkte mer allmänt. har ingen hoj just nu men kan ev. få loss en del olja till ett schysst pris.
hade tänkt nöta lite bana + gata.. så en SH från -03 och uppåt är det som gäller..

Köp Sbk racing 15w50 på svensons livs i alvhem, finns en tråd om det här i göteborgsforumet... Billigt och de tappar upp på dunk i den volymen du vill ha!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma