Spamtråd snökaoz edition

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur laddar jag upp på bästa sätt inför korpmatch på lördag morgon 9:10?

HB, rödvin (BiB), Guinness eller något annat finurligt?

Feuk! Spelar ni korpen? Fotboll?

Behöver ni mer folk? Jag är sewgen! Jag har nästan spelat i pojkallsvenskam, bästa serien i skåne iaf som junis.., sen vart det lite haldålig div5.. :)
Floorball!

Är iofs sjukt sugen på att börja lira korpfotboll också. Jag har spelat på samma plan som Kopparbergs Landvetter (som de hette innan, brewdarna), i damallsvenskan samma dag som Umeå tog SM-guld i L.A.

Jädrar va flatera gick loss på lokalrestauranghaket "Romas".

:zpy

Freitag ist für alle da!

Dieses Freitag ist ein Welle Erdball Tag!

[YOUTUBE-ID]RXdJb7jXFpI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Lite finskt fredagseftermiddagsrock. :)
[YOUTUBE-ID]eVbPWypjAfs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
3 olika rubriker

Tre olika rubriker...och AB sticker ut som vanligt.
screenshot443.jpg

Är det någon som vet hur detta funkar egentligen.

Beställde nyss en dator från Tyskland. Ska köpas genom företag för att dra av momsen. Fanns en ruta på beställningsformuläret där man kunde knappa in sitt momsnummer, gjorde detta. Tryckte på nästa steg. Nästa steg var tydligen: "Danke, din beställung är skickad". Happ, tack.

Blev lite konfunderad då det stod att skiten skulle betalas via wire-transfer i förskott. Saken är att jag där trodde man skulle kunna se att man hade fått priset utan moms eller liknande. Men ikke. Kanske kommer någon länk med bekräftelsemailet då?

Om det nu skulle visa sig att dom vill att jag ska betala med moms, vilket jag alls inte tänkt göra, så måste det ju gå hur bra som hellst att avbryta ordern? Det står nämnligen såhär:

"Withdrawal
You may cancel your contract within two weeks without giving reasons in writing (eg letter, fax, e-mail to info@deviltech.de) or by returning the goods, unless you are exercising their commercial or independent professional Activity acted (orders by entrepreneurs). The period begins with receipt of the goods and detailed information in written form. During this period it is sufficient to send the cancellation or the goods. The revocation must be sent to: DevilTech - High Performance Systems"

Blev nämnligen lite orolig då det var en dyr jävla burk :gnissla

Är det någon som vet hur detta funkar egentligen.

Beställde nyss en dator från Tyskland. Ska köpas genom företag för att dra av momsen. Fanns en ruta på beställningsformuläret där man kunde knappa in sitt momsnummer, gjorde detta. Tryckte på nästa steg. Nästa steg var tydligen: "Danke, din beställung är skickad". Happ, tack.

Blev lite konfunderad då det stod att skiten skulle betalas via wire-transfer i förskott. Saken är att jag där trodde man skulle kunna se att man hade fått priset utan moms eller liknande. Men ikke. Kanske kommer någon länk med bekräftelsemailet då?

Om det nu skulle visa sig att dom vill att jag ska betala med moms, vilket jag alls inte tänkt göra, så måste det ju gå hur bra som hellst att avbryta ordern? Det står nämnligen såhär:

"Withdrawal
You may cancel your contract within two weeks without giving reasons in writing (eg letter, fax, e-mail to info@deviltech.de) or by returning the goods, unless you are exercising their commercial or independent professional Activity acted (orders by entrepreneurs). The period begins with receipt of the goods and detailed information in written form. During this period it is sufficient to send the cancellation or the goods. The revocation must be sent to: DevilTech - High Performance Systems"

Blev nämnligen lite orolig då det var en dyr jävla burk :gnissla

Företag som köper in varor betalar även moms till säljaren men momsen får man sedan tillbaka av staten.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey