Spamtråd snökaoz edition

Status
Ej öppen för fler svar.
nån här som testat skoda pick up som hojbil ?

nåt att ha eller ?



världens bästa bil.

5-10 i inköp.
halvförsäkring 2500 eller nåt
skatt 1200
visserligen 490 för besiktning och alltid lite pyssel innan.

Sen är den jävligt enkel, inga abs, inget servo och inget jävla skit som kan krångla. En sak dom är kända för är säkringsboxen som tyvärr kan få agera havsbotten ibland vilken kan resultera i lite knasiga elfel. jag har diskolampor och säkringar till soppapump och spridare som hänger lite på sniskan.

dock är dieseln lite anorlunda, den har servo bland annat. jag har en 1,3 benisnare. dricker runt 0,7-0,8 med plattan ständigt i mattan.

största minuset är väl rosten. min är en 98 och har gått 14000 mil och karossen hänger snart inte ihop längre...


och till det viktigaste, världens bästa hojbil. åker jag själv får jag med mig hela tävlingsutrustningen med depåtält, vekrtyg däck, fälgar, reservdelar osv osv osv. åker man två så får man med sig lite verktyg och utrustning för 2 pers och kanske något litet mer om det krisar. sen har jag kört 2 st fullstora och en 85cc höghjuling som vi backade upp i mitten och jag tror faktiskt det går med även en fullstor där oxå om man verkligen vill. funkar faktiskt klockrent att spänna och ingenting ligger och skaver mer än lite plast. dock märks det att dom 60 hästarna får jobba hårt för den blir fruktansvärt trött.

jag tror även du får upp två st sporthojar utan problem. dock blir det genast mer vikt. men en är inga konstigheter, har lånat ut bilen till en polare som va på gelleråsen med en cbr600 på bandag. han blev så frälst att han köpte sig en egen pickis.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=485309525198&set=a.485306205198.291131.549555198

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=485309745198&set=a.485306205198.291131.549555198
 
världens bästa bil.

FEL, Världens bästa cross/race bil är ju mazda B1800. :fakta

Billig i inköp, LÅG=lätt att lasta, Långt flak dvs man kan slänga upp hojarna sen stänga baklämmen, inte åka runt med halva hojen utanför som skodafjantarna.

Sen skattebefriad veteranförsäkring och besiktning bara vartannat år.

dessutom får de lasta som bara FAN, 1200kilo får min ha på flaket, blir mycket öl det om man åker förbi tyskland, räcker inte det har man ju dragkrok med
 
sjukt att det skall behövas lite kuk för att man skall ha skoj :tummenupp

Håller med, så varför fick inte vi komma?
Iofs positivt då det suger med :D

FEL, Världens bästa cross/race bil är ju mazda B1800. :fakta

Oj, finns det såna kvar? När gjordes den sista? Tror farsans första B2000 var från 88 eller nåt.
Trodde inte så gamla japsar levde...
Fast världens bästa, nja, en Neoplan blir nog bra då. Fast här var nåt för den mindre plånkan...
http://www.blocket.se/kristianstad/RACEBUSS_Buss_Skattebefriad_28397672.htm?ca=15&w=3
 
Last edited:
Oj, finns det såna kvar? När gjordes den sista? Tror farsans första B2000 var från 88 eller nåt.

tillverkades 1971-1978 enligt wikipedia, dock är min en 79'a och även sett en 80'a en gång, kanske vart 78'or som stått osålda hos handlaren några år ;)

Visst har den massor med rost, men aldrig sett nån bil som rostar lika fort som skoda pickup, så en 80% upprostad 70'tals mazda håller nog fler år till än en 50% upprostad 8-10år gammal skoda :tungan
 
tillverkades 1971-1978 enligt wikipedia, dock är min en 79'a och även sett en 80'a en gång, kanske vart 78'or som stått osålda hos handlaren några år ;)

Visst har den massor med rost, men aldrig sett nån bil som rostar lika fort som skoda pickup, så en 80% upprostad 70'tals mazda håller nog fler år till än en 50% upprostad 8-10år gammal skoda :tungan

Åhh, den med runda lampor med :)
Den såldes iallafall i sverige som B1800 även i nya modellen med, sen blev det väl big block 2.2 91 tror jag...
 
världens bästa bil.

5-10 i inköp.
halvförsäkring 2500 eller nåt
skatt 1200
visserligen 490 för besiktning och alltid lite pyssel innan.

Sen är den jävligt enkel, inga abs, inget servo och inget jävla skit som kan krångla. En sak dom är kända för är säkringsboxen som tyvärr kan få agera havsbotten ibland vilken kan resultera i lite knasiga elfel. jag har diskolampor och säkringar till soppapump och spridare som hänger lite på sniskan.

dock är dieseln lite anorlunda, den har servo bland annat. jag har en 1,3 benisnare. dricker runt 0,7-0,8 med plattan ständigt i mattan.

största minuset är väl rosten. min är en 98 och har gått 14000 mil och karossen hänger snart inte ihop längre...


och till det viktigaste, världens bästa hojbil. åker jag själv får jag med mig hela tävlingsutrustningen med depåtält, vekrtyg däck, fälgar, reservdelar osv osv osv. åker man två så får man med sig lite verktyg och utrustning för 2 pers och kanske något litet mer om det krisar. sen har jag kört 2 st fullstora och en 85cc höghjuling som vi backade upp i mitten och jag tror faktiskt det går med även en fullstor där oxå om man verkligen vill. funkar faktiskt klockrent att spänna och ingenting ligger och skaver mer än lite plast. dock märks det att dom 60 hästarna får jobba hårt för den blir fruktansvärt trött.

jag tror även du får upp två st sporthojar utan problem. dock blir det genast mer vikt. men en är inga konstigheter, har lånat ut bilen till en polare som va på gelleråsen med en cbr600 på bandag. han blev så frälst att han köpte sig en egen pickis.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=485309525198&set=a.485306205198.291131.549555198

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=485309745198&set=a.485306205198.291131.549555198


HONOM skall vi ha ! :tummenupp

Precis det jag behöver !
 
världens bästa bil.

5-10 i inköp.
halvförsäkring 2500 eller nåt
skatt 1200
visserligen 490 för besiktning och alltid lite pyssel innan.

Sen är den jävligt enkel, inga abs, inget servo och inget jävla skit som kan krångla. En sak dom är kända för är säkringsboxen som tyvärr kan få agera havsbotten ibland vilken kan resultera i lite knasiga elfel. jag har diskolampor och säkringar till soppapump och spridare som hänger lite på sniskan.

dock är dieseln lite anorlunda, den har servo bland annat. jag har en 1,3 benisnare. dricker runt 0,7-0,8 med plattan ständigt i mattan.

största minuset är väl rosten. min är en 98 och har gått 14000 mil och karossen hänger snart inte ihop längre...


och till det viktigaste, världens bästa hojbil. åker jag själv får jag med mig hela tävlingsutrustningen med depåtält, vekrtyg däck, fälgar, reservdelar osv osv osv. åker man två så får man med sig lite verktyg och utrustning för 2 pers och kanske något litet mer om det krisar. sen har jag kört 2 st fullstora och en 85cc höghjuling som vi backade upp i mitten och jag tror faktiskt det går med även en fullstor där oxå om man verkligen vill. funkar faktiskt klockrent att spänna och ingenting ligger och skaver mer än lite plast. dock märks det att dom 60 hästarna får jobba hårt för den blir fruktansvärt trött.

jag tror även du får upp två st sporthojar utan problem. dock blir det genast mer vikt. men en är inga konstigheter, har lånat ut bilen till en polare som va på gelleråsen med en cbr600 på bandag. han blev så frälst att han köpte sig en egen pickis.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=485309525198&set=a.485306205198.291131.549555198

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=485309745198&set=a.485306205198.291131.549555198



bara för att man talar gott om sin gamla dynghög så skall det börja jävlas. ett bromsrör gick åt helvete precis:huvet
 
Tips om vem i Göteborg som syr i/lagar skinnställ?

Har för mig det fanns någon i Kungspassagen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top