Spamtråd M+S

Last edited:
Har planer på att köpa en motard från boråstrakten. Men hur funkar det om jag vill köra den hem? Får bli på den andra killens försäkring i så fall?

Och vill man egentligen köra mellan borås och gbg i slutet av november..? :va

Och hur är det vid ägarbytet nu igen? Avställd eller påställd?

Japp. Fem frågor på raken fick det bli.. :D

Har planer på att köpa en motard från boråstrakten. Men hur funkar det om jag vill köra den hem? Får bli på den andra killens försäkring i så fall?

Jag har ringt det försäkringsbolaget jag skall ha så har dom försäkrat den direkt.

Och vill man egentligen köra mellan borås och gbg i slutet av november..? :va

Ligga på 40an med motard är kanske inte det roligaste men det finns många småvägar att köra till GBG. :)

Och hur är det vid ägarbytet nu igen? Avställd eller påställd?

Förstår inte riktigt vad det är du frågar?
Men skall du köra hem på den så måste de ju vara påställd.

Jag har ringt det försäkringsbolaget jag skall ha så har dom försäkrat den direkt.

Ok.. Tänkte att det tar väl ett tag innan ägarbytet var löst, men det kanske inte spelar nån roll.

Ligga på 40an med motard är kanske inte det roligaste men det finns många småvägar att köra till GBG. :)

Tänkte mest på kyla och mörker. Får väl försöka vara ute i god tid på dagen och kolla alternativa vägar på eniro eller nåt

Förstår inte riktigt vad det är du frågar?
Men skall du köra hem på den så måste de ju vara påställd.

Det är väl nåt att man kan åka på massa böter om man kryssar fel eller vad det är.. Var lillebror som skötte det där förra gången. Men det ligger ju rätt mycket i det du säger :D

Det är väl nåt att man kan åka på massa böter om man kryssar fel eller vad det är.. Var lillebror som skötte det där förra gången. Men det ligger ju rätt mycket i det du säger :D

Så länge du har försäkrat så är det inga problem. Man kan få "böter" om man har ett fordon påställt utan att ha någon trafikförsäkring, och det brukar bli dyrt as hell...

Ok.. Tänkte att det tar väl ett tag innan ägarbytet var löst, men det kanske inte spelar nån roll.

Det gör det ju iofs, men jag uppgav reg-nr bara så fanns försäkringen i deras system utifall något skulle hända. :)

Tänkte mest på kyla och mörker. Får väl försöka vara ute i god tid på dagen och kolla alternativa vägar på eniro eller nåt

Eller bil+släp

Ja, om man skall ställa av hojen får man skriva ägarbytet några dagar fram. Blir det ett mellanrum mellan ägarbytet och datumet för avställningen, som sker när VV registrerar pappret får man betala TFF och det är dyrt.
Det var en tråd om det i MC-relaterade forumet och det var flera som skrev att det ofta gick att lösa med några telefonsamtal.

Morrn!

Har snön kommit till Götet än då?

Här i Södertälje kom första snön igår....och den ligger kvar.:tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...