Långa farbron
Yster tokfrans
UT hälsar ifrån finlandsfärjan att Marinellan är god.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, om man bestämmer att moturs från den positiva x-axeln är att räkna som positiv så kommer det som hamnar i kvadrant tre och fyra bli negativa, eller om det bara var den fjärde som blev det kanske? Jag tror enhetscirkeln reder ut det där.![]()
Jao det stämmer att en cirkel är 360, men detta är krafter och deras riktningar så då är det som så att vi räknar positiva grader från klockan tre som är noll grader moturs till klockan secks. Tre till sex medurs är negativa. Så gör vi iaf, för så säger herr ÖhlVad hände med att en cirkel är 360 grader då? Hehe.. Var fyra år sen jag senast satte min fot på chalmers lindholmen, så de flesta grekiska bokstäver, geometriska samband och härledningar har ersatts med memorerade seinfeld-repliker, jävlaranammatexter och tomrum.
Såhär ser det ut nu...de e lika bra att ni vänjer er med placeringen![]()
Vänta bara, snart ligger Modo på topp igen!
:ö-viking
Hmm...nu va de inte den placeringen jag syftade påDu vet väl att jag e värmlänning.
De va mer placeringen som ligger tungt i botten![]()
Värmlänningar kan ju inte spela hockey, trodde alla visste det vid det här laget![]()
Du vet nog mkt väl vilket lag som har flest sm guld genom tiderna?
Jao det stämmer att en cirkel är 360, men detta är krafter och deras riktningar så då är det som så att vi räknar positiva grader från klockan tre som är noll grader moturs till klockan secks. Tre till sex medurs är negativa. Så gör vi iaf, för så säger herr Öhl![]()
Det beror väl på om man vill klara tentan eller inte antar jagOnödigt vetande?
Det beror väl på om man vill klara tentan eller inte antar jag![]()
Du vet nog mkt väl vilket lag som har flest sm guld genom tiderna?
Jao det stämmer att en cirkel är 360, men detta är krafter och deras riktningar så då är det som så att vi räknar positiva grader från klockan tre som är noll grader moturs till klockan secks. Tre till sex medurs är negativa. Så gör vi iaf, för så säger herr Öhl![]()
Jag känner inte herr Öhl men det låter vettigt.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |