Spamtråd höst/vinterutgåva 2009/2010

Status
Ej öppen för fler svar.
Synd jag inte jobbade på mitt gamla jobb, vi skar plåt med gas. Lo-tech men rätt bra ändå, Hardox Weldox och allt vad fan det hette i spillbitar stora så man inte orkade på dem med 2-tons truck. Största plåtarna var 12x3m. 40mm har jag för mig de var. Kanske grövre. 12x2.5m var iallafall jobbigt att lasta på trailers med truck, de tunnare böjde ner sig så mkt att man fick lyfta ashögt. Travers med stor magnet is teh shit. Ung och dum så utnyttjade man inte de fina personalrabatterna på material. Lägg på några cadritningar man kunnat skära ut på kvällarna så hade man haft ölkontot säkrat. :gnissla

Jojoman tål inte sprit ,han blir yr.

Om man har en ritning med mått och på tex en skopa,kan man bryta ner det och få ut hur stora bitarna skall vara så man kan malla på plåten ?

Tex som denna ?

http://www.gotenece.com/webfiles/10242635190.pdf?

På din PDF fil står det att tillverkningsinstruktioner finns på sid 2. Kan du fixa fram sid 2 fort som bara fan så borde det inte vara några problem att få fram ritningar.:fakta

Jag slänger in 2 st kopplingar för 4SH-slang med utvändig ORFS-gänga i potten.:hoppa

Ich habe ein qaulitätsbaum mit grüne blätter, es ist ein "Nordman" aus Deutschland.:tomten

På din PDF fil står det att tillverkningsinstruktioner finns på sid 2. Kan du fixa fram sid 2 fort som bara fan så borde det inte vara några problem att få fram ritningar.:fakta

Jag slänger in 2 st kopplingar för 4SH-slang med utvändig ORFS-gänga i potten.:hoppa

Ich habe ein qaulitätsbaum mit grüne blätter, es ist ein "Nordman" aus Deutschland.:tomten

Del två har jag icke :mattias

Jag toppar med ett par 4503-0406 och en tredo.

Varför har du blad på din gran ?

Vad härligt med måndag igen!

Har ett sår vid ögat, öm i axeln och i ett knä, det var nog ett bra julbord i lördags :fyllisar

Åh, ha det så gött :hej

Tackar, det hade jag :)
Fast de var uppställning 0545 varje dag så nån vila har det inte blivit dock :näsblod

Och den som myntade 'borta bra men hemma bäst' har då fan aldrig åkt från +26 å sol till 0grader och snöslask! :villhasolochvärme

Tackar, det hade jag :)
Fast de var uppställning 0545 varje dag så nån vila har det inte blivit dock :näsblod

Och den som myntade 'borta bra men hemma bäst' har då fan aldrig åkt från +26 å sol till 0grader och snöslask! :villhasolochvärme

Ojoj, det var tidigt!

Håller med dig om det där med "Borta bra..." Samma med det som folk säger efter semestern; "Vad gott det ska bli att komma tillbaka till de gamla rutinerna..." :va Why? Skaffa nya...

Ojoj, det var tidigt!

Håller med dig om det där med "Borta bra..." Samma med det som folk säger efter semestern; "Vad gott det ska bli att komma tillbaka till de gamla rutinerna..." :va Why? Skaffa nya...

Jag skulle gissa på att de är rädda för lite förändringar. Allt kan ju bara bli värre med förändringar.. :näsblod

Någon som har tips på vart en student kan söka jobb för kvällstid och helg? Har A och B-kort, dock inget truckkort.

Letat som en galning efter jobb, kollat internet, frågat i butiker och diverse ställen.:huvet

Någon som vet någon som behöver extrapersonal? Vore guldvärt!:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...