Spamtråd för spammisarna

Får kolla upp det hela om det står något om kläder och färger i det kapitlet. Borde kunna vara så. Vad heter då rosa på franska?

Vet faktiskt inte. Ska fråga franskafröken imorgon. Röd är iaf rouge (stavningen?)

Fransmännens räknesätt är inte det enklaste men det är bra mycket lättare/vettigare än mina kära kollegors (danskarna). Deras räknesystem är helt uppåt väggarna stört. :huvet

Tja danskarnas räknesätt har jag inte ens försökt sätta mig in i :dummer

Last edited:
Hur lång tid tror ni, sideline och qin4st, att det tar att lära sig franska genom att börja med barnböcker och ett lexikon bredvid, för att sedan gå på ungdomsböcker och slutligen riktiga böcker? :va

Vet faktiskt inte. Ska fråga franskafröken imorgon. Röd är iaf rouge (stavningen?)

Det är korrekt!

Tja danskarnas räknesätt har jag inte ens försökt sätta mig in i :dummer

Visst är det konstigt!

Hur lång tid tror ni, sideline och qin4st, att det tar att lära sig franska genom att börja med barnböcker och ett lexikon bredvid, för att sedan gå på ungdomsböcker och slutligen riktiga böcker? :va

Beror givetvis på hur gott språköra herrn har. Kör du gärnet fixar du det säkert på några dagar. Det svåra kan bli grammatiken. :tummenupp

Beror givetvis på hur gott språköra herrn har. Kör du gärnet fixar du det säkert på några dagar. Det svåra kan bli grammatiken. :tummenupp

Mer avancerad grammatik än substantiv, verb och adjektiv förstår jag inte betydelserna av, så jag kör på känsla. Man lär ju sig knappast grammatik då man är liten och lär sig ett språk. :tummenupp Vad gäller engelska tänker jag aldrig på grammatik, men det flyter på bra och folk har trott jag varit utbytestudent i typ USA, vilket ju var ett gott betyg tycker jag. Det kommer de däremot nog aldrig till att komma tro om min franska. :lol Det enda jag kan är typ merci och je m'appelle Palle71. :) Vet inte ens ifall jag kan beställa en öl på franska och då är det illa. :hihi

Ska nog först bättra på min tyska, för det är jag lite bättre på, så får jag ta franskan därefter. :tummenupp

Mer avancerad grammatik än substantiv, verb och adjektiv förstår jag inte betydelserna av, så jag kör på känsla. Man lär ju sig knappast grammatik då man är liten och lär sig ett språk. :tummenupp Vad gäller engelska tänker jag aldrig på grammatik, men det flyter på bra och folk har trott jag varit utbytestudent i typ USA, vilket ju var ett gott betyg tycker jag. Det kommer de däremot nog aldrig till att komma tro om min franska. :lol Det enda jag kan är typ merci och je m'appelle Palle71. :) Vet inte ens ifall jag kan beställa en öl på franska och då är det illa. :hihi

Ska nog först bättra på min tyska, för det är jag lite bättre på, så får jag ta franskan därefter. :tummenupp

Kan du säga 71 på franska är du duktig.
Vad gäller den grammatiska biten har du hyfsat rätt. Om du råkar fråga en språklärare kommer dem dock säga att det finns inget så viktigt som grammatik.

Ska det vara ett eller två m!?!?!? :va

Kan du säga 71 på franska är du duktig.
Vad gäller den grammatiska biten har du hyfsat rätt. Om du råkar fråga en språklärare kommer dem dock säga att det finns inget så viktigt som grammatik.

Ska det vara ett eller två m!?!?!? :va

Två m ska det vara. :)

Eftersom jag inte kan säga 71 på franska så är jag dålig. :tummenupp

Och alla är ju insnöade på sitt område och anser det vara viktigare än allt annat. Och grammatik är viktigt, men mest bara om du är just språklärare. :hihi

Två m ska det vara. :)

Tack, nu vet jag. :Bugar

Eftersom jag inte kan säga 71 på franska så är jag dålig. :tummenupp

Du är nog säkerligen bättre än mig iaf. Jag knäcker dig på frihälsåkning iaf, hoppas jag... annars är du grym.

Och alla är ju insnöade på sitt område och anser det vara viktigare än allt annat. Och grammatik är viktigt, men mest bara om du är just språklärare. :hihi

Bla bla bla...

Nope, nu känns det som att det kanske skulle kunna vara dags att gå hem igen. Ut på en liten löptur i snön den ljuva. :)
Må gott kära vänner. Eventuellt dyker jag upp här lite senare ikväll. :krama

Det är nog så som sideline säger att det beror på språköra men oxå på hur disiplinerad man är. Jag skulle nog inte kunna lära mig på det viset. Jag måste ha någon, helst med piska:tungan, som ger läxor och förhör, särskilld plats och tid i veckan att passa --- annars hade det nog inte blivit mycket franskapluggande för mig iaf

Det hjälper ju att besöka landet i fråga och där kanske läsa tidningar böcker o dyl

qin4st, du börjar halka efter lite.

Va fan! Jag har ju jobbat den här veckan. Vad gör Ni på dagarna:gnissla

Nope, nu känns det som att det kanske skulle kunna vara dags att gå hem igen. Ut på en liten löptur i snön den ljuva. :)
Må gott kära vänner. Eventuellt dyker jag upp här lite senare ikväll. :krama

Ja jag ska dra nu oxå. Har gymmat på lunchen. Händerna skakade som på ett fyllo på torken i lunchmatsalen :hihi. Mina kollegor fick sig ett gott skratt.

Vaddå snö!!?? Här är ingen snö. Fick rapport från sthlm - Där snöar det regält tydligen.

Ja, vi kanske ses senare. Jag är nog uppkopplad :hej

Last edited:
Va fan! Jag har ju jobbat den här veckan. Vad gör Ni på dagarna:gnissla

Det handlar om prioriteringar. Du har tidigare inte haft några som helst problem att hinna spamma på jobbet.

Ja jag ska dra nu oxå. Har gymmat på lunchen. Händerna skakade som på ett fyllo på torken i lunchmatsalen :hihi. Mina kollegor fick sig ett gott skratt.

Pundarskakningarna är ett alltid ett trevligt tecken på ett bra träningspass. Me like :tummenupp

Vaddå snö!!?? Här är ingen snö. Fick rapport från sthlm - Där snöar det regält tydligen.

Snön som föll, delvis faller, var och är väldigt blöt. Den var dock tillräckligt kall och torr för att man skulle se att det var snöflingor.

Ja, vi kanske ses senare. Jag är nog uppkopplad :hej

Jag är uppkopplad nu. Vars är du?

Det handlar om prioriteringar. Du har tidigare inte haft några som helst problem att hinna spamma på jobbet.

Ja men då hade jag inte så mycket att göra. SH är ju ett kärt tidsfördriv. Nu har jag helt plötsligt blivit hiskeligt poppis och delvis kommenderad till en annan avdelning - och utan uppkoppling tidvis:gnissla

Pundarskakningarna är ett alltid ett trevligt tecken på ett bra träningspass. Me like :tummenupp

:tummenupp Jupp Brukar bli så efter ett ordentligt gympass

Snön som föll, delvis faller, var och är väldigt blöt. Den var dock tillräckligt kall och torr för att man skulle se att det var snöflingor.

Jo det kom snö här oxå när jag tog promenaden hem. Det var gefligt kallt ska jag meddela. Snålblåst och blötsnö, ja

Jag är uppkopplad nu. Vars är du?

Nu behöver du inte vänta längre. Jag är här nu.

Last edited:
Ja men då hade jag inte så mycket att göra. SH är ju ett kärt tidsfördriv. Nu har jag helt plötsligt blivit hiskeligt poppis och delvis kommenderad till en annan avdelning - och utan uppkoppling tidvis:gnissla

Har du misskött dig!?

Nu behöver du inte vänta längre. Jag är här nu.

Gränsfall att det är för sent.

Det är nog så som sideline säger att det beror på språköra men oxå på hur disiplinerad man är. Jag skulle nog inte kunna lära mig på det viset. Jag måste ha någon, helst med piska:tungan, som ger läxor och förhör, särskilld plats och tid i veckan att passa --- annars hade det nog inte blivit mycket franskapluggande för mig iaf

Det hjälper ju att besöka landet i fråga och där kanske läsa tidningar böcker o dyl

Det har då inte hjälpt hittills. :gnissla

Är inte heller särdeles disciplinerad, men jag överlever nog utan att kunna språket, så lär jag mig det så lär jag mig det, annars inte. :)

Det har då inte hjälpt hittills. :gnissla

Är inte heller särdeles disciplinerad, men jag överlever nog utan att kunna språket, så lär jag mig det så lär jag mig det, annars inte. :)

Har du varit mycket i Fra menar du? I skidorterna är dom för duktiga på engelska för att man ska kunna lära sig så mycket

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back