spam virus i msn....

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
jpg. spam i msn.
Inget jag fått.. dock en kamrat. Vi hittade en fix på nätet,, men den funkar inte.
Någon som vet något om det och hur man får bort det enkelt.

Kompisen är totalt lost på datorer.. tog mig ca 1 timme i telefon att få henne att förstå hur den här enkla fixen fungerade...
Men som sagt.. Den funkade inte..

Spamet/viruset fungerar som så att det skickar ut sig själv i form av en xxxxx.rar fil, samt med en text som säger, kolla in mina bilder som jag fixat i photoshop..

Är inte så haj på sånt heller men enligt polaren så ska de va riktigt svårt att få bort helt o hållet, bästa är nog att formatera om. Eller så sa han de för o slippa hjälpa mig :va

Det är förmodligen en trojan som lagt in sig som ett root-kit - och det innebär att hon nu förmodligen har ett par hundra olika virus på sin dator. Jag fixade en sådan dator i höstas på ca 16 timmar - hade varit väldigt mycket enklare att rädda viktiga data till en USB-sticka och sen installera om OS'et från scratch.

Merparten av MSN-virusen som sprids är faktiskt ganska enkla att ta bort, grejen är bara att veta vad och hur. ;) Jag har tagit bort många varianter men tyvärr så kan jag inte ge någon rak och enkel lösning då det involverar att ta loggar och identifiera filer för att komma fram till vilken version hon har.

Matt's blog ges en beskrivning av en variant. Tänk bara på att din kompis kanske inte har just vad som beskrivs där.

Jag skulle inte ha några större problem att fixa det om jag hade datorn på plats...
Men kompisen bor i karlskrona...
Och vet inte ens hur man zippar en fil...
Har fått liknade "virus" från flera på msn på sista tiden.. Därför jag frågade här om någon dykt på någon lätt fix. Tex MSNfix. eller liknande..

Tänker iaf inte blås ner från sthlm till Karlskrona för att hjäpa någon med en dator...

Hmm hon är singel.. ser rätt ok ut.. Kankse någon i hennes närhet som vill ställa upp .... ; :D :D :D

Jag skulle inte ha några större problem att fixa det om jag hade datorn på plats...
Men kompisen bor i karlskrona...
Och vet inte ens hur man zippar en fil...
Har fått liknade "virus" från flera på msn på sista tiden.. Därför jag frågade här om någon dykt på någon lätt fix. Tex MSNfix. eller liknande..

Tänker iaf inte blås ner från sthlm till Karlskrona för att hjäpa någon med en dator...

Hmm hon är singel.. ser rätt ok ut.. Kankse någon i hennes närhet som vill ställa upp .... ; :D :D :D

Boka in mig fredag nästa vecka då jag kommer ner till Blekinge igen :brynad

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back