Spam popups via msn?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hallå,

Jag har msn, använder det i stort sett aldrig, men trots att det alltså är avstängt så får jag ibland upp reklam pop-ups. Oerhört irriterande, särskilt när jag har CS igång eller något.

Lika jobbigt är att hälften av pop-upsen handlar om hur man skall få bort dom, om jag bara pröjsar $5 (as if!).

Så, någon som vet vad som behöver göras?

/SSB

har inte med msn o göra snarare med tjänsten messenger
gå in i command och skriv: "net stop messenger" :tummenupp

SSB skrev:
Hallå,

Jag har msn, använder det i stort sett aldrig, men trots att det alltså är avstängt så får jag ibland upp reklam pop-ups. Oerhört irriterande, särskilt när jag har CS igång eller något.

Lika jobbigt är att hälften av pop-upsen handlar om hur man skall få bort dom, om jag bara pröjsar $5 (as if!).

Så, någon som vet vad som behöver göras?

/SSB
Eller så kör du ctrl + alt + del o rensar den på onödiga program som ligger o körs... som till exempel msn.. har du även problem med autostart på msn så gå in i kör och skriver "msconfig". Tryck sedan på fliken "autostart" och sedan avmarkerar du bara msnmsgs alt. msnmsgr :)

finns det något annat sätt att få slut på spamet?

Olika skräpposts-filter finns det ju. Men det absolut bästa sättet att bli av med reklamen är att aldrig klicka på ngn av länkarna i mailen, för på det sättet så kan de inte se om din mail är aktiv eller ej. Vilket, du kanske förstår, resulterar i mindre spam. :)

Last edited:
rob skrev:
har inte med msn o göra snarare med tjänsten messenger
gå in i command och skriv: "net stop messenger" :tummenupp

Eller så går du in under "tjänster" på kontrollpanelen och ser till att tjänsten "Messenger" inte startas automatiskt.. sen stoppar du den också.

Det är alltså precis som rob säger.. inget med MSN att göra utan med funktionen att kunna skicka meddelande över ett nätverk.. problemet är ju att internet också är ett nätverk.. :(

Eller så har man en brandvägg som ser till att spärra dessa.. vet dock inte vilket protokoll/port de går på, men det är nog enkelt at ta reda på.

Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”