Spam-filter för Outlook Express?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tjohej! Jag får en sån oerhörd mängd spam att jag börjar bli tokig. Går det att installera något externt program för Outlook Express som tar bort all spam som inte redan filtrerats bort av mail-servern själv? Det läcker igen sådana här emails:
- let's talk
- Vi AG Rha
- Piller-skit

osv.. Det går inte sätta egna filter i outlook som tar dom då alla stavningar är olika varje gång och det är ofta bilder i meddelandena.

Betalar gärna ingenting... fast finns det ett program som faktiskt funkar som inte kostar allt för mycket så är det ett möjligt alternativ.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Prova den här länken. Jag körde det innan på min laptop. Det tar en stund innan det lär sig vad du vill släppa igenom och vad du vill spärra.

Men det funkar kanon.

http://keir.net/k9.html
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
testa just www.spamfilter.com och den släpper igenom allt typ... inget blockat av automatik än.

Hur fungerar det programmet? Måste jag själv välja email som ska blockeras? Jag vill ha auto-detection som tar bort emailen!
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Swedie skrev:
2353189 testa just www.spamfilter.com och den släpper igenom allt typ... inget blockat av automatik än.

Hur fungerar det programmet? Måste jag själv välja email som ska blockeras? Jag vill ha auto-detection som tar bort emailen!

I början måste du visa programmet vad som är spam men ju mer spam den tar bort ju mer känner den igen.
Du lägger helt enkelt till dom mail som är spam så känner programmet igen andra liknande mail.
I början får man ävenkolla så att inga riktiga mail hamnar fel.
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Swedie skrev:
2356015 Det var det jag menade jag hade... men det har än så länge inte sorterat ett enda email som spam... (och jag har väl fått ett par hundra sen dess)
Kanske därför det är gratis då. :rolleyes:
Kan inte komma på något mer tips. Själv får jag inga spam?! :tomten
(På jobbet dock ca 100-200/vecka, men där har dataadmin hittat på något bra som jag inte har en aning om hur det funkar. Rätt i sophinken hamnar de iaf.)
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Swedie skrev:
2356015 Det var det jag menade jag hade... men det har än så länge inte sorterat ett enda email som spam... (och jag har väl fått ett par hundra sen dess)

Har själv kört spamfigheter i ca 2-3 månader och anser att det är skit. Jag fick dubbelt så mycket spam som innan konstigt nog :5sure Avinstallerade det och plötsligt fick jag inte lika mycket spam...nåja ni kan själv dra era egna slutsatser av detta men jag vet vad min är iaf. :rolleyes:

Och ja du behöver själv lägga in vad som är spam och inte när du använder spamfighter. Den har listor som den sorterar bort viss spam automatiskt med men dessa gav inte speciellt mycket kan jag säga.

Spamfighter = mer skräppost = :argpådato
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top