Spackla skrapmärken i kåpor?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Hej!

Har sökt igenom forumey efter svar på denna fråga, men inte hittat nåt! Finns det i nån tråd ber jag om ursäkt som tar upp frågan igen, men behöver hjälp!

Har en sidokåpa på hojen som skrapats, inte spruckit eller så utan bara skrapats vid en omkulläggning i låg fart. Min fråga är nu om det finns någon slags plastspackel som man kan lägga i dessa "skrapsår" och sedan slipa till formen? Eller kan man lägga i svart gelcoat eller nåt? Helst skall det bli svart från början, så om spacklet är svart så e det ett plus! Bifogar en bild på eländet!

Tackar på förhand!

Edit: Infogar bilden senare, sitter på jobbet och kan inte förminska bildhelvetet!

luka skrev:
Hej!

Har sökt igenom forumey efter svar på denna fråga, men inte hittat nåt! Finns det i nån tråd ber jag om ursäkt som tar upp frågan igen, men behöver hjälp!

Har en sidokåpa på hojen som skrapats, inte spruckit eller så utan bara skrapats vid en omkulläggning i låg fart. Min fråga är nu om det finns någon slags plastspackel som man kan lägga i dessa "skrapsår" och sedan slipa till formen? Eller kan man lägga i svart gelcoat eller nåt? Helst skall det bli svart från början, så om spacklet är svart så e det ett plus! Bifogar en bild på eländet!

Tackar på förhand!

Edit: Infogar bilden senare, sitter på jobbet och kan inte förminska bildhelvetet!

Du kan in stort set använda vilket spackel som helst om du grundar över och sedan lackar.
Jag håller på att renovera mina kåpor till Rettan nu, och jag använder Biltemas tvåkomponents finspackel för repor och småbulor, och där det spruckit och där det är mindre hål använder jag deras långtrådiga glasfiberspackel (också tvåkomponents).
Sedan lägger jag en slipgrund över, typ mitt emellan grundfärg och sprutspackel, som jag fått av lackfirman där jag sedan ska lacka skiten...

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R