Spackel, Andningsskydd, Temperaturer vid lacking.

Me like many tips :)

Nej har inte köpt något än. Tänkte köpa en lack som kallas solid, den kan behöver man inte klarlacka men man kan för att få ett bättre skydd.
Så du tycker att jag ska spruta på klarlack också?

Jag har fått ett pris på förtunning och härdare till allt, 3dl Svart solid färg, och tror det var 1l hagmans grundfärg för 700kr låter det bra?

Och det där med 3 dl färg, det blir ju mera när man har spätt ut det med förtunning väll?

Tycker det låter dyrt. Jag köpte för ett par dagar sedan 1 liter grundfärg(slipgrund) + härdare och 5 dl solid blanksvart lack + härdare. Kostnad 200 spänn hos en billackerare. Inget kompispris.

låter som ett normalt pris..
men 0,3 l räcker nog precis till tank.. möjligtvis lite mer..
så misslyckas inte :tungan

närman målar bilar så räknar man typ 1-1,5dl per del vill säga dörrar skärmar med mera bara utvändigt vill säga

Tycker det låter dyrt. Jag köpte för ett par dagar sedan 1 liter grundfärg(slipgrund) + härdare och 5 dl solid blanksvart lack + härdare. Kostnad 200 spänn hos en billackerare. Inget kompispris.

Hm lät jäkligt billigt, jag har fått mitt pris på en privataffär, alltså där privatfolk "ska" handla, så det är kanske därför priset är högre.
Ska jag glida förbi några lackfirmor här i stan och fråga vad dom har för pris?

Någon som har erfarenhet av lackering vid lägre temperaturer? Typ 10-15 grader?

Vill göra en utomhuslackering och väntar jag på varmare väder så kommer det mer insekter som jag inte vill ha så jag har väl en smal tidslucka ungefär nu de närmaste veckorna.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back