Spacer/Distans Bricka Regskylt?

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har precis monterat en ny Undertail på min ZX10:a års.m -08 Och resultatet blev över förväntan.
Nu till mitt lila dilemma, man måste ju ha en registreringsskylt monterad bak oxå. Jag har i vilket fall kommit fram till hur jag vill montera skylten men min lösning kräver 2 st spacers/distans brickor på 50mm som jag ska montera i underkant på skylten. Brickorna ska alltså sitta på bulten/skruven mellan skylten och hojen.
Var kan jag köpa sådana spacers/distans brickor?:va

Skulle det fungera med en rörstump i lämpligt material? Inte helt säker på vad du menar?

Det skulle säker gå att tillverka egna men vill få det så snyggt som möjligt. Tillverka egna känns som en nödlösning, är inte allt för duktig samt äger typ inga verktyg. Tittade dock på kråmade vvs rör som skulle kunna funka om man kapade till dem.
Det jag hade tänkt mig var väl något i stil med plastbrickorna som man får med när man beställer ny skylt från Transportstyrelsen men dom är bara ca 2mm tjocka.

Fråga en elektriker om en bit VP rör. De brukar ha dem i dimensioner allt från 10 mm och uppåt. Kapa o lacka till i önskad färg (Vp 10 är oftast vitt i standardutförande)

Annars kolla in på biltema. där skall det finnas vita plastbrickor men det lär gå åt ett par om du skall ha 50 mm

Fråga en elektriker om en bit VP rör. De brukar ha dem i dimensioner allt från 10 mm och uppåt. Kapa o lacka till i önskad färg (Vp 10 är oftast vitt i standardutförande)

Annars kolla in på biltema. där skall det finnas vita plastbrickor men det lär gå åt ett par om du skall ha 50 mm

Ok ska kolla upp hur VP rören ser ut, tack för tipset. Vita plastbrickor från biltema är nog inget alternativ, vill ha en bricka som är 50mm inte flera mindre.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti