SP regler

:mattias Apapap, man får faktiskt byta ljuddämpare i SP. Många struntar i det eftersom det inte ger nämnvärt mer effekt och man vill inte få något problem med bullernivån.

Skulle man köra SP & 690 samtidigt skulle det ju innebära race med 20-30 startande ekipage med i stort sett likvärdiga varvtider vilket väl är vad både förare, arrangörer och publik är ute efter.
Tycker för egen del att det låter som ett bra förslag, får bolla med de andra förarna och ansvariga för klasserna.

Hoppla! Där ser man, trodde det var stenhårt på en sån effekthöjande grej :):tummenupp

Måste passa på att tillägga att jag vet ju inget om vad övriga 690-piloter tycker om min idé.
 
Hoppla! Där ser man, trodde det var stenhårt på en sån effekthöjande grej :):tummenupp

Måste passa på att tillägga att jag vet ju inget om vad övriga 690-piloter tycker om min idé.

Nä iofs, jag kan ju inte svara för SP klanen heller. Kollade med Magnus och Jocke igår när vi va och tränade på Knutstorp, de verkade tycka idén inte var helt hjärndöd iallafall :) Magnus körde KM:t i Linköping för nån vecka sen och då mixade man bla SP & 690 cyklar och det hade funkat fint.

Som sagt väl värt att tänka på. Vi har nästa race nu till helgen så ska höra mig för vad de andra tycker.
 
Låter som en bra idé!
Lyckas man att samköra reglemente alternativt olika poängindelning så skulle det bli kul.

Man skulle få byta till slipon och pc3 igentligen för att det skulle gå att köra med danskarna (Hyosungcup) men det blev inget av det i år iaf resten av hojen skall vara standard men några få undantag. I KTM cup får man väl köra alla ktm powerparts?

SP kör under 95db krav hur är det med supermono idag?
 
Låter som en bra idé!
Lyckas man att samköra reglemente alternativt olika poängindelning så skulle det bli kul.

Man skulle få byta till slipon och pc3 igentligen för att det skulle gå att köra med danskarna (Hyosungcup) men det blev inget av det i år iaf resten av hojen skall vara standard men några få undantag. I KTM cup får man väl köra alla ktm powerparts?

SP kör under 95db krav hur är det med supermono idag?
Det vi får göra idag är helsystem/slipon (ingen skillnad i effekt) och mappa så det matchar. I övrigt är inga prestandahöjande åtgärder tillåtna.

Jag vet faktiskt inte exakt hur det funkar med ljud i praktiken eftersom jag är ny i klassen men på svenska banor med svensk arrangör lär det vara samma som för alla andra RR-klasser, dvs 95 :tummenupp
Att jag skriver som jag gör beror på att första rejset på Knutstorp arrangerades av dansk klubb och där testades inget ljud, som jag märkte av iaf.
Det är ju ett annorlunda ljud i en stånka som av många upplevs som mer störande men jag tror nog att vi klarar oss även med helsystem om man använder de pluggar som finns. Nästa rejs är Våler nu till helgen och eftersom vi då är i Norge kommer det ju vara andra regler antar/gissar jag.

Tror inte det dröjer innan några av mina "kolleger" yttrar sig här...
 
Måste passa på att tillägga att jag vet ju inget om vad övriga 690-piloter tycker om min idé.

Jag tycker det är en kanonbra grej :tummenupp
Det enda som kan vara lite dumt är att tävlingarna kan ligga på samma datum....... som nu på Våler/Knutstorp...och då blir det mycket färre startande...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top