SP Quickshifter

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Postar detta i raceforumet för jag hoppas på att det finns mer erfarenhet och kunskap om ämnet här. :)

Är på jakt efter en quickshifter men är inte ute efter det värsta eftersom jag inte vet hur länge till jag kommer behålla hojen.
Jag snubblade över "Shift Power" ifrån England på eBay och började läsa lite. Dem har en standard quickshifter för strax över 3k med inställbar bryttid och simpel installation (enligt deras beskrivning iaf).

Sedan har dem även en variant dem kallar "Full race unit" som förutom quickshifter även har en revlimiter till pitlane och en launch control. Denna kostar ca 1000:- till.

Jag mailade dem och frågade ifall det även gick att ställa in tryckkänsligheten till quickshiftern och fick till svar:
"The sensitivity control is not user adjustable,...the internal mapping
defines on what force to trigger engine interrupt according to the
engine output parameters."

Jag tolkar det som att den bryter vid ett visst inställt tryck alltid? :va

Någon som har erfarenhet eller tips och råd om denna? Är detta skräp eller värt en chansning?
Vad har jag för alternativ i samma prisklass? Jag har inte power commander eller liknande.
Hojen är en zx10r -04

Här kan man läsa mer: http://shiftpower.co.uk/index.php?page=prd_full_race


Och här är en liten video:

 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Jag har inte en aning om denna. Men jag e inne på en healtech. Säljs i Sverige. Har provat deras grejor innan. O dom har funkat bra. Ligger nog på samma pris. Vet inte vad du ska ja den på men det kan ju inte skilja så mkt. Bara ett tips. Lättare o sköta affären med firma från Sverige.
 

ptp39

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2015
Ort
Leksand
Hoj
GSX-R 1000
Bactor säljer en HM Quickshifter SuperLite för drygt 3000. Den funkar klockrent, jag använder den själv och vet att många andra är nöjda som kör med den. Går att ställa in känsligheten i 3 olika lägen. Om du köper ny hoj så kan du flytta quickshiftern till nya hojen och bara köpa nytt kablage. :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Välj ett beprövat märke, HM är enligt uppgift bland de bästa, felaktigt inställd eller bara en dålig qs kan slakta din låda på väldigt kort tid. Har du några begynnande skador i lådan är det extra viktigt så om du inte hittar bra info från användare så kör på ett i sverige känt märke istället. 3' är ju inte superbilligt heller då både cordona och HM ligger i den häraden och de finns det mycket erfarenhet om.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Bactor säljer en HM Quickshifter SuperLite för drygt 3000. Den funkar klockrent, jag använder den själv och vet att många andra är nöjda som kör med den. Går att ställa in känsligheten i 3 olika lägen. Om du köper ny hoj så kan du flytta quickshiftern till nya hojen och bara köpa nytt kablage. :tummenupp

Se där! Jag trodde man var tvungen att köpa kablage också, men det ingick ju faktiskt.

Välj ett beprövat märke, HM är enligt uppgift bland de bästa, felaktigt inställd eller bara en dålig qs kan slakta din låda på väldigt kort tid. Har du några begynnande skador i lådan är det extra viktigt så om du inte hittar bra info från användare så kör på ett i sverige känt märke istället. 3' är ju inte superbilligt heller då både cordona och HM ligger i den häraden och de finns det mycket erfarenhet om.

Ja det får nog bli en HM ändå!

Tack för era svar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top