sp 250

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
På ERFs hemsida står det att sp 250 ska få en egen serie 2007 med 6 del tävlingar............
ris eller ros??

Häpp, det var något nytt! Endast endagarsrace då om jag fattar det rätt, inte så kul kanske men vi får tävla i alla fall och det kommer att bli billiga startavgifter! Lite coolt att den enda klass som verkar vara någorlunda klar till 2007 i såna fall är 250SP! :tuttar
Undrar hur det blir med resten av roadracing-Sverige vad gäller B-tävlingar och A-tävlingar?
Min tanke var att vi skulle hänga på B-racen som supportklass men eftersom jag tror att få klubbar (förutom LMS och KMF) fixar två tävlingar per säsong så känns samåkning med ERF som ett bra alternativ.

Last edited:
Oavsett sanningshalten i denna info är det fantastiskt att få ta del av den i god tid. Det är bra!

Y

250SP, 31st. anmälda till race på roadracing.se 2006.

negnit skrev:
2299294 På ERFs hemsida står det att sp 250 ska få en egen serie 2007 med 6 del tävlingar............
ris eller ros??

Vi är stadigt relativt många i vår lilla serie faktiskt. Köra med ERF kan nog funka, tyvärr hatar jag endagarsrace, hinner ju inte bli tillräckligt arg på en dag för att köra som folk.

Dock bättre än inga race alls. Vi har A-förare och borde få köra SM-helgerna! :)

*/ ?>
Back