Sp-1

Steele skrev:
Ett tips är att köpa en som är "färdig" med helsystem eller slipon, svindyrt annars.
Bränsleförbrukningen upplever jag som likadan med min förra hoj o det var en cbr 929, runt litern alltså. Prestandamässigt ligger min ungefär lika som min gamla honda men då sitter det helsystem, pcIII, och kn-filter på spettan.
Däcksförbrukningen hör nog samman med ljudet o vridet, man måste helt enkelt vrida på rullen i tid o otid :)
Ånrar inte mitt byte det minsta så lycka till!
Jag håller med, system är dyrt.
Dom flesta beg SP-1:orna har nog redan slip-on eller helsystem.
Vad det gäller K&N filter i en RC51, så skall du nog läsa lite under rubriken "Mods" på http://www.rc51.org/

En annan grej, original luftburken är ingen höjdare :-(
 
Roger_SWE skrev:
Jag håller med, system är dyrt.
Dom flesta beg SP-1:orna har nog redan slip-on eller helsystem.
Vad det gäller K&N filter i en RC51, så skall du nog läsa lite under rubriken "Mods" på http://www.rc51.org/

En annan grej, original luftburken är ingen höjdare :-(
Kanske ska ta o plocka bort filtret då. Luftburk står på inköpslistan, vet du nån i sverige som säljer?
 
Roger_SWE skrev:
Jag håller med, system är dyrt.
Dom flesta beg SP-1:orna har nog redan slip-on eller helsystem.
Vad det gäller K&N filter i en RC51, så skall du nog läsa lite under rubriken "Mods" på http://www.rc51.org/

En annan grej, original luftburken är ingen höjdare :-(


Va e de för problem med luftburken :confused:
 
Tsudd skrev:
Va e de för problem med luftburken :confused:
Det är inget problem med den, men den är inte optimal precis.

Luftfiltrena ligger på den främre tratten = främre tratten är 15mm och den bakre 45mm.
Originalburken är ganska liten och tung. Inloppet är också förminskat.

Original burken: 7 Liter och 3,3 kg.
Min trim-burk: 23 Liter och 0,3 kg.

Trim-burken finner du hos Thorsten Durbahn i Tyskland http://www.honda-rc51.de/

När jag ändå var igång så tillverkade jag nya trattar till Hyndan.
 

Bifogat

  • 62mm trattar.jpg
    62mm trattar.jpg
    41.8 KB · Visningar: 70
Så här ser originaltrattarna ut på en SP-2:a. Här kan man se ganska tydliga spår av hur trångt det är i original burken.

Inget optimalt flöde längs den där radien :-)
 

Bifogat

  • Trattarna har en jämn och fin radie.jpg
    Trattarna har en jämn och fin radie.jpg
    37.6 KB · Visningar: 55
  • Trattarna är exakt lika långa.jpg
    Trattarna är exakt lika långa.jpg
    37.9 KB · Visningar: 50
man blir inte mindre sugen på en sp1:a ,med tanke på all troligt snack här :tummenupp
 
Strider skrev:
Efter 1000 mil på en SP1:a så har jag nog fog för att säga:

Köp inte sån skit!

-Tung, Slöstyrd
-Mindre bra fjädring
-Dricker VÄLDIGT mycket soppa
-Vibrerar mycket under 4000r/min
-Smalt effektregister 4-10k r/min, dvs du får växla ofta

men
-Den är snygg
-Låter gott
-Har mycker bra bromsar

SP1an är ett råmaterial för racing som det är mycket kostsamt att göra snabb. Välj hellre än Blade om du är inne på Honda.
låter ju sådär ju...men nman växlar ju rddan en hel del ju..zx6r... :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top