Sp-1

Eldstorm skrev:
Edwards tog världsmästartiteln i SBK två gånger, 2000 (med SP1) och 2002 (med SP2). 2001 blev han 2:a. (Tror Ben Bostrom vann med Ducati då om jag inte minns fel). :gnissla
And still,i want one.!GIVE MEEEEEEeeeeee :yoparty
 
Det var inte bara Superbike dom van med RC51:an utan även ett par
långlopp också. Det är inte vanligt med en twin.
 
Eldstorm skrev:
Edwards tog världsmästartiteln i SBK två gånger, 2000 (med SP1) och 2002 (med SP2). 2001 blev han 2:a. (Tror Ben Bostrom vann med Ducati då om jag inte minns fel). :gnissla

Jo, vet att han blev världsmästare. Men bragden va ju att han gjorde det med en helt ny maskin, tog titeln samma år som den lanserades. Häftigt!

Men frågan kvarstår, kommer namnet SP1/2 från årtalen 2001/2002 eller från något annat? Världsmästartitlarna kanske?

/T
 
Twin skrev:
Jo, vet att han blev världsmästare. Men bragden va ju att han gjorde det med en helt ny maskin, tog titeln samma år som den lanserades. Häftigt!

Men frågan kvarstår, kommer namnet SP1/2 från årtalen 2001/2002 eller från något annat? Världsmästartitlarna kanske?

/T
jag ska läsa i min mc bible när jag kommer hem igen.....
från det ena till det andra....nu är det väll 5 cylindrigt som geller i gp & super..?
men men som lakman nöjjer jag mig med en "uppgradering" från rad 4 till twinn... :tummenupp
 
Twin skrev:
Jo, vet att han blev världsmästare. Men bragden va ju att han gjorde det med en helt ny maskin, tog titeln samma år som den lanserades. Häftigt!

Men frågan kvarstår, kommer namnet SP1/2 från årtalen 2001/2002 eller från något annat? Världsmästartitlarna kanske?

/T
SuperProduction 1 och efter att dom gjorde alla ändringar så, blev det nr.2
 
Roger_SWE skrev:
E22 om du tittar på förändringarna på SP-2:an, så ser du att det är inte
bara den vita färgen :-)
joooo jag vet :tummenupp
MEN de får bli en sp1 ändå..billigarre...snyggare
 
SP1a och *Sp2a *= Lite mera lyx:) fast har inte Sp2'an mer kusar än 1an?
Mille och *Mille R
 
twinner skrev:
Vad är det då?

Gaffel,sving?kusar?

Gaffel, sving, ram, bakram, hjul, bromsar, insputningen, tändning, toppar, vevstakar, koppling,
avgassystem, mera magnesium, ändad diameter på bultar & muttrar m.m.

Jag tror att den har 4hk mer och är ca 7kg lättare.
 
Roger_SWE skrev:
Gaffel, sving, ram, bakram, hjul, bromsar, insputningen, tändning, toppar, vevstakar, koppling,
avgassystem, mera magnesium, ändad diameter på bultar & muttrar m.m.

Jag tror att den har 4hk mer och är ca 7kg lättare.
Inte för att göra dig ledsen rogen MEN den är vit...VIT de drar inte gemt med mig & min smak.
Nu kommer de igen kommer säkert någon att säga men,nu när vi blir så många ögon tillsamman..hjälp..jag vill byta min zx6r 01:a mot en en sp1 +pengar..privat...HJÄLP!!!snälla
 
Roger_SWE skrev:
Gaffel, sving, ram, bakram, hjul, bromsar, insputningen, tändning, toppar, vevstakar, koppling,
avgassystem, mera magnesium, ändad diameter på bultar & muttrar m.m.

Jag tror att den har 4hk mer och är ca 7kg lättare.

Jaha!! där ser man,låter inte helt fel:)
Dyrt med reservdelar?
 
twinner skrev:
Jaha!! där ser man,låter inte helt fel:)
Dyrt med reservdelar?
Reservdelar? Inget går ju sönder, det är ju en Honda :-)

Jag vet inte om det är dyrare delar till den här hojen än någon annan?
Det är i alla fall inte dyrare än till Ducati, jag har nämligen haft tre stycken.
 
E22 skrev:
Inte för att göra dig ledsen rogen MEN den är vit...VIT de drar inte gemt med mig & min smak.
Nu kommer de igen kommer säkert någon att säga men,nu när vi blir så många ögon tillsamman..hjälp..jag vill byta min zx6r 01:a mot en en sp1 +pengar..privat...HJÄLP!!!snälla
För första gången i RC51:ans historia så är USA modellen snygg! RC51:an finns fortfarande i USA. Här är en bild på -05:an.
 

Bifogat

  • RC51 -05.jpg
    RC51 -05.jpg
    21.3 KB · Visningar: 91
Ge mig en sp1 & jag ska göra mig till manns på den :hihi
med tanke på fotot ovan.MUMMA!!
 
Ett tips är att köpa en som är "färdig" med helsystem eller slipon, svindyrt annars.
Bränsleförbrukningen upplever jag som likadan med min förra hoj o det var en cbr 929, runt litern alltså. Prestandamässigt ligger min ungefär lika som min gamla honda men då sitter det helsystem, pcIII, och kn-filter på spettan.
Däcksförbrukningen hör nog samman med ljudet o vridet, man måste helt enkelt vrida på rullen i tid o otid :)
Ånrar inte mitt byte det minsta så lycka till!
 
Roger_SWE skrev:
Reservdelar? Inget går ju sönder, det är ju en Honda :-)

Jag vet inte om det är dyrare delar till den här hojen än någon annan?
Det är i alla fall inte dyrare än till Ducati, jag har nämligen haft tre stycken.

Det som kan göra dom dyrare när det gäller reservdelar är om man letar begagnat, det är inte helt lätt att hitta grejor och priserna drivs därför upp.
Förövrigt så är det som Roger skriver, det är ju en Honda. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top