Sp-1

Har haft en Sp1.

- Grymma bromsar, dom bästa jag har använt.
- Drar väldigt mycket soppa
- Äter bakdäck
- Tung maskin
- Grymt vrid
- Superbt ljud med slipon
- Hondas kvalite rular, aldrig något krabb


Köper du den så GRATTIS till en skitsnygg maskin :tummenupp

/T
 
Twin skrev:
Har haft en Sp1.

- Grymma bromsar, dom bästa jag har använt.
- Drar väldigt mycket soppa
- Äter bakdäck
- Tung maskin
- Grymt vrid
- Superbt ljud med slipon
- Hondas kvalite rular, aldrig något krabb


Köper du den så GRATTIS till en skitsnygg maskin :tummenupp

/T
jaaa man får se om det är någon som vill byta med mig min zx6r 01:a + penningar..jag orkar inte med massa klydd..
 
E22 skrev:
Drar den värkligen 1 liter /milen, sen då?

När man startar en twin med riktiga rör, så glömmer man bort bensinförbrukningen.
Man kör bara tills lampan tänds och sedan tankar man igen.

Om du gasar så kan den dra en hel del, men det gör nog alla twinnar.
 
Roger_SWE skrev:
När man startar en twin med riktiga rör, så glömmer man bort bensinförbrukningen.
Man kör bara tills lampan tänds och sedan tankar man igen.

Om du gasar så kan den dra en hel del, men det gör nog alla twinnar.
Mmmmm & med mig på så.min bror sa en gång i tiden när jag fjantade runt i bil att jag var som en trimmtillsats till fordonet,de håller i sig än..,haha.. MEN i sommras fick jag min zx6r till att dra 0.75 L/mil..
MEN MEN som sagt...JAG ÖR ÖPPEN FÖR DEALER
 
Roger_SWE skrev:
Om du gasar så kan den dra en hel del, men det gör nog alla twinnar.

Jag och kompisen på en aprilia åkte Ludvika-borås. Drygt 40 mil.

Vi tankade efter 12 mil. Jag fick i 11 liter och han 8.

Det är värt att tilläggas att vi låg runt 140 km/h alltså ingen vådlig körning.

Så visst drar den bensin som ett as, är tung, och är dyr att äga.

Men den är ju så jävla snygg.

Förresten, sa jag att den var snygg? :lol
 
Chille skrev:
Jag fick min CBR600 att dra en liter. Inga problem.
hahahah bra jobbat mannen :D eller kanske inte,med tanke på ekonomin,men..VEM BRYR SIG igentligen..hahahha :D
 
bagerah skrev:
vad är det för skillnader på SP1an och 2an? förutom vikt/effekt
uppgraderingar ram,mm annars bara sp1= år2001, sp2=år2002 åren är när dom användes i moto gp eller vad F... de nu var med i..
 
E22 skrev:
uppgraderingar ram,mm annars bara sp1= år2001, sp2=år2002 åren är när dom användes i moto gp eller vad F... de nu var med i..
SBK (Superbike). Colin Edwards spöade några duccar ett par år.... :hihi
 
E22 skrev:
sp1= år2001, sp2=år2002 åren är när dom användes i moto gp eller vad F... de nu var med i..


Eeeeh inte riktigt va? Sp1 debuterade med Colin Edwards 99 eller va d 00 och blev världsmästare, tror inte det har med åren 2001 eller 2002 att göra!?

Sp2 är bara en evolution på Sp1, ingen stor dock men lite förbättringar blev d säkert.

Eller har jag fel?
 
Twin skrev:
Eeeeh inte riktigt va? Sp1 debuterade med Colin Edwards 99 eller va d 00 och blev världsmästare, tror inte det har med åren 2001 eller 2002 att göra!?

Sp2 är bara en evolution på Sp1, ingen stor dock men lite förbättringar blev d säkert.

Eller har jag fel?
Jooo då ,angående åren är jag säker på..de har jag läst mig till i mcbibeln där hemma :tummenupp
 
Här har du en intresant sida. http://geremy.speedyard.net/RC51_FAQ.doc

Där kan du få en massa info om RC51:an(det riktiga namnet på en SP)
Avsnittet där dom beskriver förändringarna till SP-2 modellen, så har dom tyvärr
glömt en viktig sak. Gaffelvinkeln är ändrad en grad = mera snabbstyrd :-)



Bra RC51 länkar:

http://www.honda-rc51.de/ Thorsten Durbahn i Tyskland. En otroligt duktig kille. Jag har själv köpt en luftburk av honom.

http://www.rc51.org/ Kolla in "Mods" sidan. Där kan du få lite tips om hur du kan förbättra din RC51:a.

http://www.kyleusa.com/catalog/honda_rc51_2000-2005_47392_products.htm Lite delar till RC51:an.
 
E22 skrev:
Jooo då ,angående åren är jag säker på..de har jag läst mig till i mcbibeln där hemma :tummenupp

Strange!? Den debuterade ju 99/00 så då blir d inte logiskt med SP1??

Nån som vet helt säkert?

Jag tror dock inte på det förrän nån övertygar mig.....
 
Roger_SWE skrev:
Här har du en intresant sida. http://geremy.speedyard.net/RC51_FAQ.doc

Där kan du få en massa info om RC51:an(det riktiga namnet på en SP)
Avsnittet där dom beskriver förändringarna till SP-2 modellen, så har dom tyvärr
glömt en viktig sak. Gaffelvinkeln är ändrad en grad = mera snabbstyrd :-)



Bra RC51 länkar:

http://www.honda-rc51.de/ Thorsten Durbahn i Tyskland. En otroligt duktig kille. Jag har själv köpt en luftburk av honom.

http://www.rc51.org/ Kolla in "Mods" sidan. Där kan du få lite tips om hur du kan förbättra din RC51:a.

http://www.kyleusa.com/catalog/honda_rc51_2000-2005_47392_products.htm Lite delar till RC51:an.
Toppen :tummenupp
men nu är det bara någon som skall vilja byta med mig oxå ju...
 
Twin skrev:
Eeeeh inte riktigt va? Sp1 debuterade med Colin Edwards 99 eller va d 00 och blev världsmästare, tror inte det har med åren 2001 eller 2002 att göra!?
Edwards tog världsmästartiteln i SBK två gånger, 2000 (med SP1) och 2002 (med SP2). 2001 blev han 2:a. (Tror Ben Bostrom vann med Ducati då om jag inte minns fel). :gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top