Sp-1

Om du skall leka med hojen, så är det nog en R1:a som gäller. Köper du en
R1:a -98 med lite effekt(i reg.beviset), så kan du ju få en dräglig försäkring också.
 
Roger_SWE skrev:
Om du skall leka med hojen, så är det nog en R1:a som gäller. Köper du en
R1:a -98 med lite effekt(i reg.beviset), så kan du ju få en dräglig försäkring också.
försäkringspremien är väll skit samma nu,vad jag har hört & förstår...klass 7..
neee vet ni vad är det någon här som vill byta hoj,som då har en sp1:a & kan tänka sig en zx6r 01 + penningar i byte så... :Bugar
 
smasseman skrev:
Varför sp och inte inte mille igen?
Bara sugen eller någon speciell anledning?


Hittar inga billiga millar som jag vill ha:) funderar på att köpa en krockad sp1 från tyskland.Men visst vill man ju helst ha en nice Mille:),vet ju att prestandan är lite lägre på SP1'an men det finns så det räcker för mig.
 
Sp1:an är lite slö original, går inte nämnvärt mycket bättre än en 600. Tills nålen pekar över 220. Men som sagt innan, det är en grymt snygg maskin. Slukar bensin. MINST en liter milen. Även om du kör som folk...

Bromsarna är bra, men tänk på att det är ändå 200 kg torr som ska upp på framhjulet. Så det är väl inte den mest optimala hojen för att leka.

Sen så slukar den däck. Också.

Chassit kändes smidigt, lättsvängt. Men när jag gick från Sp1 till gsxr1000 så kändes det som att ha bantat bort 25 kg. Plus monterat turbo.

Men egentligen kan man köpa sp1:an för dess utseende. Den är förbannat snygg.
 
Chille skrev:
Sp1:an är lite slö original, går inte nämnvärt mycket bättre än en 600. Tills nålen pekar över 220. Men som sagt innan, det är en grymt snygg maskin. Slukar bensin. MINST en liter milen. Även om du kör som folk...

Bromsarna är bra, men tänk på att det är ändå 200 kg torr som ska upp på framhjulet. Så det är väl inte den mest optimala hojen för att leka.

Sen så slukar den däck. Också.

Chassit kändes smidigt, lättsvängt. Men när jag gick från Sp1 till gsxr1000 så kändes det som att ha bantat bort 25 kg. Plus monterat turbo.

Men egentligen kan man köpa sp1:an för dess utseende. Den är förbannat snygg.
Tackar Roger swe,för fina svar :banana
Och mannen jag nu svarar på citat,njaaa man ska tänka på saken.enligt sitat så verkar den inte var riktigt min sak.Men debästa är nog om man provkör den själv ju.
(Tycke att det är sånna här trådar som skall finnas med på första sidan gemfört med trådar som " clubb för cbc 600" där små brudar & annat snackar "dada i sandlådan" de hör liksom inte hemma på en SPORTHOJS sight.)
Joooo den är förbannat snygg , som ett fruntimmet ska se ut..man vill bara när man ser den bakifrån :cdevil
Ååå sen luftintaget fram ,som ser ut som en .... mellan benen på ett fruntimmer.men det är ju bara vad min brutala bror tycker.*ASG*
 
som sagt jag är öppen för deals.....zx6r till sp1 + penningar :D
 
E22 skrev:
försäkringspremien är väll skit samma nu,vad jag har hört & förstår...klass 7..
neee vet ni vad är det någon här som vill byta hoj,som då har en sp1:a & kan tänka sig en zx6r 01 + penningar i byte så... :Bugar

Tror du kommer lite billigare undan med SP faktiskt, jag jämförde SP1 ´00 med R1 ´00 och det skiljde cirka 10 000:- / år...
 
Jag må va en hondakille men ska du ha en SP-1?
Det finns ju mille-r :tummenupp
 
E22 skrev:
Joooo den är förbannat snygg , som ett fruntimmet ska se ut..man vill bara när man ser den bakifrån :cdevil
Ååå sen luftintaget fram ,som ser ut som en .... mellan benen på ett fruntimmer.men det är ju bara vad min brutala bror tycker.*ASG*

Ser ut som en röv bakifrån och en f***a framifrån, det låter ju snyggt :rolleyes:
 
E22 skrev:
Drar den värkligen 1 liter /milen, sen då?
Beror helt på hur du kör. Räkna med 1 dl/mil mer än din ZX6-R. :)
Går att köra 0,6lit/mil med den om man vill.... :tomten
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top