sp-1 eller sp-2?

då är det väl bara att handla en då ,,,,,
köp en 2:a medans du ändå e på G så att säga,,, då kanske du kan haka på dom riktigt moderna V-twinnarna ,,, he he he :tummenupp

UrbanTiger skrev:
En röd SP1:a är den hoj jag skulle vilja ha näst efter VFR750R (RC30)
Som nöjesmaskin är den kompetent nog åt mig :yoparty

De som var på Mc mässan i Göteborg kunde se den "in reality".. En Riktigt snygg hoj iallafall och även en av de bekvämaste på hela mässan att sitta på, tyvärr kunde man ju inte göra mer där. Men utan tvekan en drömhoj. :tummenupp

Köp en SP! Bara ljudet av en 90graders twin blir man ju nästan gråtfärdig av...
Men du får ju inte den snabbaste hojen i stan.

Hur är pulvret i dom? Hade en TL1000S förut, märks de extra hästarna? Är helkåpan effektiv? Tänkte på accelerationen över 200 där min TL segade sig till ca 290 mätarfart och hade det kämpigt mot små vassa bilar.
Min kompis hade en RSV mille R -02, den motorn var riktigt fin med gott klipp, går det att jämföra?
Vill ha nåt som även har pulver rakt fram, men rad4.a suger!
Nån som bänkat sin sp?

Det skall vara lite uppdateringar som ett bättre fungerade sprut (man får inte den så kallade av/på effekten på gasen). Kraftigare och mer vridstyv sving. Högre kåpglas (kallas väl även för airflowglas till SP1:an). Har för mig att det även var lite uppdateringar på fjädringen. Man kan säga att de har rättat till de sakerna som var lite dåliga på SP1:an. Men ingen utav sakerna är särkillt dyra att fixa på en SP1:a så att den fungerar precis likadant som SP2:a. Sätter man på ett så kallat airflowglas och monterar ett trim system med PCII (eller ev III) så blir de istort set likadana. Förrutom då att svingen är fetare på SP2:an.

Tycker att de är kanon hojar bägge två! Men de är lite tunga. Finns visserligen mängder med tillbehör till dom som gör att de blir lättre (i vissa fall bra mycket lättare, snackar 40-45 kilo). Men de kan vara dyra. Men lätta hojen ca 20 kilo (och det märks) är inte så jätte dyrt.

Edit: SP2:an tillverkas fortfarande men jag tror inte att den säljs här i Sverige någe mer :( I USA därimot så verkar den ha sina trogna köpare.

bebbe skrev:
Tycker att de är kanon hojar bägge två! Men de är lite tunga. Finns visserligen mängder med tillbehör till dom som gör att de blir lättre (i vissa fall bra mycket lättare, snackar 40-45 kilo). Men de kan vara dyra. Men lätta hojen ca 20 kilo (och det märks) är inte så jätte dyrt.

tex ljuddämparna som väger som en mindre stridsvagn orginal...

bebbe skrev:
Edit: SP2:an tillverkas fortfarande men jag tror inte att den säljs här i Sverige någe mer :( I USA därimot så verkar den ha sina trogna köpare.
Jo visst gör dem det,står två -05 på Honda Center i Helsingborg :tummenupp

Jag har haft både SP1 och SP2 och körmässigt så märker du ingen skillnad på de få hästarna och kilona som skiljer, men jag skulle välja SP2 idag för den är så pass updaterad detaljmässigt, och sist men inte minst mycket ovanligare... Till alla tjatnissar- Jag har haft R1-00 och R1-03 samt en CBR954-03 0ch en CBR1000RR-04, men de roligaste stunderna har faktiskt varit på SP1:an (spättan)... den har en själ :) och det är helt sant (lite PC och Slip on gjorde susen)...

Det är lätt att låsa sig fast vid egna tankar ... mitt tips är att provköra andra v-twinnar om du inte redan gjort det? Testa en mille, tlr å ngn ducce. Jag har provsuttit en sp1, det räckte bara där....

Tungstyrd men så jäkla härlig motor och lätthjulad! Ljudet är finemang! me like

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...