Spökligheter

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
Jo jag kom å tänka på det igår...

Jag stängde av datorn lite runt 02 tiden, den vägrar dö, jag trycker på "reset" sen stänger av, va lite trött palla inte hålla på...
sen runt kl 4 på morron vaknar jag av nåt brummande, då har datorj*n satt igång :va ahapp, går väl upp o ska stänga av eländet, men den VILL INTE...
jag drar ur sladdjäveln, sen går jag i säng igen, då startar min ANDRA dator.... :va :gnissla
vart lite fundersam... sen vaknar jag av att min rull-garding fladdar upp med ett ryck...
sen lugnade det sig väll och jag sov fint!


Min polare o jag var ensamma hos honom en gång runt 00.00 satt vi och titta på tv med lagom volym, sen vart båda AS pissnödiga, så vi gick på varsin toa och komtillbaka med en annan kanal med FULL volym, vi möttes i trappan...hmm, tv1000? INTE bra ^^

sen går vi ner o tar en macka, sen hör vi likadant IGEN, då hajar vi att nåt e mysko, så vi stänger av TV jäveln, och går ner och fortsätter med mackor o oboy, då startar datorjäveln, sen stänger vi av den, och då ramlar mjölk paketet och oboy burken ner på golvet där nere... vi var inte LITE rädda, vi var runt 12, då startar tvn igen full volym på tv1000 igen, men det som var lite tråkigt var att hans föräldrar kom in prexic då... =) vart ett jävla liv dagen efter :lol ...


och min syrras polare, har en mormor som kan både se, höra, känna och prata med spöken påstås det, och tjejen i familje, (syrrans kompis) har fått det också nyligen, och killen i familjen som min syrra också känner också lite av det nu, dom sov över hos sin mormor, och dom har ett gästrum, så "killen" fick ha det, så hör han nåt, som knackar på golvet o väggarna, han säger högt o tydligt "Sluta"
tyst 10 min, sen börjar det gien då säger han "men sluta, jag vill sova"
tyst, sen börjar det mer än någonsin, då skriker han "AMEN FÖRHELVETE LÄGG NER JAG VILL SOVA!!!!!", då tystnar det, och han kan inte andas, allt syre i rummet var borta, han springer ut i hallen där vare luft...jag tycker det e läskigt...

O EN TILL DÅ! :brinnerup

på en fest min polares syrra var, körde dom anden i glaset, en fick gå in i nästa rum, han gick väll dit då...
alla satt tyst o väntade, så hörde dom han skrika " ETT ANSIKTE!!!!!!!!!!!!!" högre än helvete och typ tjejskrik, alla springer dit, han ligger och säger samma sak 1000000 ggr och skakar på golvet, dom ringde polisen, som skickade han till mentalsjukhus där han ligger, och dom gjorde nåt så han skulle glömma, då fick han istället en hjärnskada så han kan knappt prata...

alla jag pratat om var jag ju med på eller mina polare....
Jag vet inte om jag tror på allt, men dom jag var med på känner man ju lite läskigt! :rolleyes:

Har ni vart med om nåt mysko, eller nån kompis?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
AnesThesiA DeZ skrev:
Jo jag kom å tänka på det igår...

Jag stängde av datorn lite runt 02 tiden, den vägrar dö, jag trycker på "reset" sen stänger av, va lite trött palla inte hålla på...
sen runt kl 4 på morron vaknar jag av nåt brummande, då har datorj*n satt igång :va ahapp, går väl upp o ska stänga av eländet, men den VILL INTE...
jag drar ur sladdjäveln, sen går jag i säng igen, då startar min ANDRA dator.... :va :gnissla
vart lite fundersam... sen vaknar jag av att min rull-garding fladdar upp med ett ryck...
sen lugnade det sig väll och jag sov fint!


Min polare o jag var ensamma hos honom en gång runt 00.00 satt vi och titta på tv med lagom volym, sen vart båda AS pissnödiga, så vi gick på varsin toa och komtillbaka med en annan kanal med FULL volym, vi möttes i trappan...hmm, tv1000? INTE bra ^^

sen går vi ner o tar en macka, sen hör vi likadant IGEN, då hajar vi att nåt e mysko, så vi stänger av TV jäveln, och går ner och fortsätter med mackor o oboy, då startar datorjäveln, sen stänger vi av den, och då ramlar mjölk paketet och oboy burken ner på golvet där nere... vi var inte LITE rädda, vi var runt 12, då startar tvn igen full volym på tv1000 igen, men det som var lite tråkigt var att hans föräldrar kom in prexic då... =) vart ett jävla liv dagen efter :lol ...


och min syrras polare, har en mormor som kan både se, höra, känna och prata med spöken påstås det, och tjejen i familje, (syrrans kompis) har fått det också nyligen, och killen i familjen som min syrra också känner också lite av det nu, dom sov över hos sin mormor, och dom har ett gästrum, så "killen" fick ha det, så hör han nåt, som knackar på golvet o väggarna, han säger högt o tydligt "Sluta"
tyst 10 min, sen börjar det gien då säger han "men sluta, jag vill sova"
tyst, sen börjar det mer än någonsin, då skriker han "AMEN FÖRHELVETE LÄGG NER JAG VILL SOVA!!!!!", då tystnar det, och han kan inte andas, allt syre i rummet var borta, han springer ut i hallen där vare luft...jag tycker det e läskigt...

O EN TILL DÅ! :brinnerup

på en fest min polares syrra var, körde dom anden i glaset, en fick gå in i nästa rum, han gick väll dit då...
alla satt tyst o väntade, så hörde dom han skrika " ETT ANSIKTE!!!!!!!!!!!!!" högre än helvete och typ tjejskrik, alla springer dit, han ligger och säger samma sak 1000000 ggr och skakar på golvet, dom ringde polisen, som skickade han till mentalsjukhus där han ligger, och dom gjorde nåt så han skulle glömma, då fick han istället en hjärnskada så han kan knappt prata...

alla jag pratat om var jag ju med på eller mina polare....
Jag vet inte om jag tror på allt, men dom jag var med på känner man ju lite läskigt! :rolleyes:

Har ni vart med om nåt mysko, eller nån kompis?

En gång låg jag och min sambo och skulle sova. Vi somnade extremt fort, och när klockan ringde 0700 kändes det som om vi bara sovit några sekunder. Jag blev asförbannad på henne och hon blev riktigt arg på mig, vi trodde att klockan var felställd. Men icke, klockan var sju på riktigt & hela natten hade försvunnit för oss båda...

Det var riktigt läskigt, eftersom det hände oss båda samtidigt.

/Z
 

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
läbbigt sånt där!! jag har provar anden i glaset en gång och på alla mina frågor fick jag 666 till svar!! så man kanske e lite "evil"!!
 

Henken

Guest
Zana skrev:
En gång låg jag och min sambo och skulle sova. Vi somnade extremt fort, och när klockan ringde 0700 kändes det som om vi bara sovit några sekunder. Jag blev asförbannad på henne och hon blev riktigt arg på mig, vi trodde att klockan var felställd. Men icke, klockan var sju på riktigt & hela natten hade försvunnit för oss båda...

Det var riktigt läskigt, eftersom det hände oss båda samtidigt.

/Z

Haha, jag kanske missförstår men nog brukar hela natten försvinna på några sekunder när man sover?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag tror inte på de där! Det har naturliga förklaringar.. jag har sett massa skit i mitt liv.. typ varje kväll ser jag nått som rör sig vid sidan om mig. Men jag skiter i att ens reagera då det ska mer för att jag ska bli rädd. Spökena måste ta på mig och klämma o suga =) innan jag reagerar.
 

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Swedie skrev:
Jag tror inte på de där! Det har naturliga förklaringar.. jag har sett massa skit i mitt liv.. typ varje kväll ser jag nått som rör sig vid sidan om mig. Men jag skiter i att ens reagera då det ska mer för att jag ska bli rädd. Spökena måste ta på mig och klämma o suga =) innan jag reagerar.

nu var du bara kinky/dirty... :fatta!
 

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
ist för att starta en ny tråd så skriver jag här... :kocko

Idag körde jag för första ggn på is!!
första ggn!!!! FAN VA KUL DET VAR!!!...

har lite filmer/bilder, men vet inte vart jag ska lägga upp dom :tungan

men FETING najs var det!! :yoparty
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Henken skrev:
Haha, jag kanske missförstår men nog brukar hela natten försvinna på några sekunder när man sover?

Inte för oss iallafall...

Du stänger väl inte ögonlocket och i nästa stund när du öppnar det så är det morgon.... Helt sjukt!
 

KNAS

Fotograf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmø
Hoj
EOS 1D MKII
AnesThesiA DeZ skrev:
Jag stängde av datorn lite runt 02 tiden, den vägrar dö, jag trycker på "reset" sen stänger av, va lite trött palla inte hålla på...
sen runt kl 4 på morron vaknar jag av nåt brummande, då har datorj*n satt igång :va ahapp, går väl upp o ska stänga av eländet, men den VILL INTE...
jag drar ur sladdjäveln, sen går jag i säng igen, då startar min ANDRA dator.... :va :gnissla
vart lite fundersam..
Det fenomenet som du just beskrev kallas remote wake-up och är i regel en funktion i bios. Det finns många sätt att trolla med denna funktion, bland annat att datorn startar när ett telefonsamtal inkommer (modem fordras), eller när datorn per LAN får en specifik signal som ber den att starta. Du kan läsa mer här:
http://searchmobilecomputing.techtarget.com/sDefinition/0,,sid40_gci803254,00.html


Edit: Vid närmare eftertanke så har TV-apparater som är anslutna till t.ex digitalnätsreceivers en liknande Wake-on-funktion. Jag har själv erfarenhet med detta med en sagem-box.
 
Last edited:

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Globen
Hoj
VX 800
De finns bra sykologer att prata ut om sånt med :arsele

:hihi ne men de e sjukt när sånt händer !!! kolla om de e nån granne eller nåt som jävlas
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top