Spökfilmer

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag är sugen på spökfilm. Inte vanlig skräckfilm med psykopater och blod utan spöken, som t.ex. The Others. Den får gärna vara skrämmande och innehålla schyssta effekter. Såg Hide & Seek med Robert de Niro häromdagen och den kunde ju ha utvecklats till en vettig spökfilm men den tog en annan riktning - tyvärr... Har ni några tips?

imaster skrev:
2613360 The Haunting är schysst, har jag nog sett hundra gånger... ;) Mer sånt..!
Sjätte sinnet. :rolleyes:

Är lite spöken i The amityville horror också, nyinspelningen är det du ska ha då.

Offtopic: har en skiva du kanske vill ha, folkmetal. ;)

Ghost...

..med Patrik Swaezy, Woppie Goldberg, å Demi Moore...

Gabor skrev:
2613379Ghost... med Patrik Swaezy, Woppie Goldberg, å Demi Moore...
:D Din favorit eller ?

The Shining är en gammal klassiker, The Skeleton Key är på sätt och vis en spökfilm och det finns nog en del annat också... Ska kolla DVD-hyllan hemma och se om jag kommer på något mer.

Gabor skrev:
2613379 ..med Patrik Swaezy, Woppie Goldberg, å Demi Moore...

Den är visserligen jävligt skrämmande, fast inte på det sättet jag är ute efter... :hihi

TomK skrev:
2613615 :D Din favorit eller ?

The Shining är en gammal klassiker, The Skeleton Key är på sätt och vis en spökfilm och det finns nog en del annat också... Ska kolla DVD-hyllan hemma och se om jag kommer på något mer.

The Shining är också bra och såg även Storm of the Century igår (på tal om Stephen King, hela sextimmarsbiten... :näsblod) och jag gillar även den skarpt. The Skeleton Key tyckte jag var rätt medioker till slutet då allt föll på plats, då lyfte den... :tummenupp

Chrille skrev:
2613639 The Fog tycker jag var hyfsad

Har jag inte sett, den ska jag kolla in..!

The haunting såg jag att nån redan skrivit men jag lär fan rekommendera den med! Riktigt jävla bra faktiskt.
Även om det var ett par år sen sist jag såg den.
Sen är ju Catherine Zeta Jones het också:P

imaster skrev:
2613352 Jag är sugen på spökfilm. Inte vanlig skräckfilm med psykopater och blod utan spöken, som t.ex. The Others. Den får gärna vara skrämmande och innehålla schyssta effekter. Såg Hide & Seek med Robert de Niro häromdagen och den kunde ju ha utvecklats till en vettig spökfilm men den tog en annan riktning - tyvärr... Har ni några tips?

The Ring - eller ännu hellre de japanska förlagorna.
Dark Water
The Grudge

Sjätte sinnet tycker jag är bra. Sen som nämns tidigare, poltergeist-rullarna tyckte man var skitläskiga när man var liten...

The Descent. Kanske inte exakt spöken, emn någonting ditåt. Glöm inte ta på dig din Pampers innan du trycker på play. :tummenupp

Ett tipps. Google inte på titeln, kolla inte upp den, kolla inte på trailers. Bara se den direkct!!11, helt anspråkslöst. Vi ses på andra sidan.

Zee skrev:
2613789 The Descent. Kanske inte exakt spöken, emn någonting ditåt. Glöm inte ta på dig din Pampers innan du trycker på play. :tummenupp

Ett tipps. Google inte på titeln, kolla inte upp den, kolla inte på trailers. Bara se den direkct!!11, helt anspråkslöst. Vi ses på andra sidan.

Den är riktigt bra faktiskt. Man hoppar till flera gånger. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...