Spöken?

När jag och min föredetta sambo flyttade in i ett nyproducerat hus och låg i sängen på andra våningen och skulle sova lät det som någon rev i våra flyttkartonger, och det lät inte dåligt, vi trodde ju givetvis att det var någon levande person som hade brutit sig in. Jag tog ner min älgstudsare och gorde mantelrörelse på den för att möjligen skrämma den/de som nu var där, men vågade faktiskt inte gå ner. När vi vaknade dagen där på så va det inte en ända kartong som var öppnad inte heller såg det ut som någon varit där. Kan meddela att man inte var så kaxig på ett tag sedan, kan lägga till att där vårt hus stod hade ett annat gammalt hus stått, vet ej om det har något med varandra att göra. Om det finns spöken NEJ, men det finns övernaturliga fenomen och i detta fall så tror jag att det var av den vänliga typen...

Hände iaf inget otrevligt i de 8 år vi bodde där....
 
Ja va faktiskt rätt skraj när jag gjorde lumpen... Infartspost på vår förläggning. Mitt i natten, en skog mitt i ingen jävla stans... Knäpptyst, knakar nåt brevid. Står där med min puffra å vill bara skjuta, så är det ett älghelvete.

Hua...

:hej
 
Innan jag ens var född och min mor och far precis hade flyttat in i huset jag är uppväxt i, på landet, så hände det lite lustiga grejjer i början har dom berättat. Första morgonen efter dom satt upp alla prydnadssaker i hyllorna och sådant och gjort iordning, när dom gick upp så låg rätt mkt prydnadssaker sönderslaget på golvet.. Det lustiga var att många av prydnadssakerna var dom som legat längst in i hyllorna med massa andra grejjer framför och dom var inte inte ens flyttade. :gnissla
En natt när dom tittade på TV så satte stereon (som stod på TV'n) igång sej själv, skiftade till radio och, och dom SÅG hur volymsnurrgrejjen höjdes till max.. dom stängde av o gick rätt snabbt o la sej :P
Det går att göra det som hände med fjärren till stereon men den låg så prydligt så på bordet..
Aja, jag Själv har aldrig varit med om nåt som kan relatera till spöken, förutom en JÄVLIGT otäck halucination mitt i natten.. Nog det äckligaste jag varit med om, men som sagt, en halucination :)
 
myztify skrev:
När jag och min föredetta sambo flyttade in i ett nyproducerat hus och låg i sängen på andra våningen och skulle sova lät det som någon rev i våra flyttkartonger, och det lät inte dåligt, vi trodde ju givetvis att det var någon levande person som hade brutit sig in. Jag tog ner min älgstudsare och gorde mantelrörelse på den för att möjligen skrämma den/de som nu var där, men vågade faktiskt inte gå ner. När vi vaknade dagen där på så va det inte en ända kartong som var öppnad inte heller såg det ut som någon varit där. Kan meddela att man inte var så kaxig på ett tag sedan, kan lägga till att där vårt hus stod hade ett annat gammalt hus stått, vet ej om det har något med varandra att göra. Om det finns spöken NEJ, men det finns övernaturliga fenomen och i detta fall så tror jag att det var av den vänliga typen...

Hände iaf inget otrevligt i de 8 år vi bodde där....

Med 90% säkerhet ett djur.

RED_LiME skrev:
Innan jag ens var född och min mor och far precis hade flyttat in i huset jag är uppväxt i, på landet, så hände det lite lustiga grejjer i början har dom berättat. Första morgonen efter dom satt upp alla prydnadssaker i hyllorna och sådant och gjort iordning, när dom gick upp så låg rätt mkt prydnadssaker sönderslaget på golvet.. Det lustiga var att många av prydnadssakerna var dom som legat längst in i hyllorna med massa andra grejjer framför och dom var inte inte ens flyttade. :gnissla
En natt när dom tittade på TV så satte stereon (som stod på TV'n) igång sej själv, skiftade till radio och, och dom SÅG hur volymsnurrgrejjen höjdes till max.. dom stängde av o gick rätt snabbt o la sej :P
Det går att göra det som hände med fjärren till stereon men den låg så prydligt så på bordet..
Aja, jag Själv har aldrig varit med om nåt som kan relatera till spöken, förutom en JÄVLIGT otäck halucination mitt i natten.. Nog det äckligaste jag varit med om, men som sagt, en halucination :)

Störningar kanske?


Jag tror inte en sekund på att det finns spöken.
 
Den ändå gången hittentils som det har hänt nånting konstigt i mitt rum var när min tv började spela HÖG musik utan att tvn var igång. :kocko
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top